Colònies a Esponellà

Fundació Autisme Mas Casadevall - Serinyà

La Fundació Autisme Mas Casadevall és una entitat que treballa amb persones joves i adultes que presenten el trastorn de l’espectre autista (TEA). Les colònies a Esponellà és una experiència amb una forta dimensió social i innovadora que ha facilitat que trenta-sis persones afectades d’autisme realitzin activitats de lleure. La casa de colònies Can Què d’Esponellà manté una estructura molt semblant al Mas on està ubicat el centre, de manera que permet que els nois gaudeixin d’un espai diferent dins d’una estructura coneguda. Les activitats que es plantegen mantenen la rutina amb la introducció de canvis que permetin als nois i noies de Mas Casadevall l’experiència de l’espai vacacional. Durant el dia (de 9h a 17h) els acompanyen els educadors de tallers i durant les tardes, aprofitant que l’acompanyament el realitzen els mateixos educadors que comparteixen amb els nois els cap de setmana i festius, es realitzen les activitats més lúdiques i esportives. Els beneficiaris, malgrat les dificultats en què viuen, han gaudit d’un espai lúdic i educatiu el més semblant possible al que moltes persones disposen en temps de vacances.