Camp de treball Tres turons, búnquers i canons

Fundació Escolta Josep Carol - Barcelona

L’experiència “Camp de treball Tres turons, búnquers i canons” realitzada durant els mesos d’estiu dels anys 2006, 2007 i 2008 ha consistit en la neteja i la rehabilitació del cim del Turó de la Rovira, on durant la Guerra Civil es van ubicar bateries antiaèries per a la defensa de Barcelona. El projecte del camp de treball neix al barri de Can Baró, al districte d’Horta-Guinardó de la ciutat de Barcelona, amb l’objectiu de recuperar l’espai del cim del Turó de la Rovira per a l’ús ciutadà i de donar a conèixer el moment històric tant de la guerra com del barraquisme que s’hi va instal·lar posteriorment. Les actuacions que es van dur a terme van ser netejar les pintades i l’entorn més proper, reforçar l’estructura, habilitar les terrasses com a miradors de la ciutat i senyalitzar la zona adequadament. El camp de treball ha aplegat joves catalans i d’altres països que han vingut dins el programa d’intercanvis internacionals, i ha comptat també amb la col·laboració de l’associació de veïns, agrupaments escoltes i altres entitats del barri.