Aventura’t a la vall...! Activitats d’educació en el lleure per a infants de la Vall del Corb

Associació per al Desenvolupament Integral de la Vall del Corb - Rocafort de Vallbona

L’associació Vall del Corb va crear-se l’any 2000 arran de les inquietuds d’un grup de persones motivades a dinamitzar la vall del Corb en diferents iniciatives. El projecte “Aventura’t a la vall...!” sorgeix com a iniciativa de la Comissió de dinamització social i es duu a terme conjuntament també amb l’Esplai l’Òliba de Sant Martí de Maldà i l’Agrupament Escolta i Guia Terra Plana de Belianes. Es tracta de fer una descoberta de la vall i conèixer els pobles que ofereixen la possibilitat d’endinsar-nos en la història de la vall. Aquest context dóna peu a múltiples activitats lúdiques i didàctiques, que aprofundeixen en la història d’aquestes contrades, veient al mateix temps com la cultura d’un poble es construeix a través de les empremtes d’altres pobles que han anat passat. Es parteix bàsicament de la premissa que la descoberta de l’entorn és el primer pas per valorar-lo i estimar-lo des d’un punt de vista mediambiental, i també per implicar-se en tot allò que hi està relacionat social, política o culturalment. “Aventura’t a la vall...!” és una activitat vinculada als pares dels infants i a altres habitants que hi vulguin col•laborar i potenciar també les relacions interpersonals i d’intercanvi.