4 dècades 4 pics - Celebració del 40è aniversari de l'AEiG l'Estornell de l'Espluga de Francolí

Ferran Lozano Bosch - L'Espluga de Francolí

“4 dècades 4 pics” és el projecte que des de l’Agrupament Escolta i Guia l’Estornell de l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) vam dur a terme per a celebrar el seu 40è aniversari, durant el curs 2015-2016.

L’activitat consistia en pujar 4 cims: un pic per cada dècada de l’Agrupament.

El dia 15 de maig de 2016 vam fer el cim Sant Jeroni (Montserrat). Durant el cap de setmana del 9 i 10 de juliol de 2016 vam fer l’ascens al Canigó. El tercer cim va ser el Pedraforca, que vam assolir durant el cap de setmana del 17 i 18 de setembre de 2016 i, finalment, la quarta muntanya que vam pujar va ser el Montardo, amb una sortida realitzada els dies 8 i 9 d’octubre de 2016.

Aquest projecte estava obert a totes les persones de l’Espluga de Francolí i comarca per celebrar de manera oberta els 40 anys d’escoltisme al nostre poble. El total de participants va ser de més de 250 persones entre els 4 cims.

Organitzar i poder viure aquesta iniciativa va permetre que excaps de l’Agrupament l’Estornell es retrobessin en un projecte 100 % vinculat amb l’escoltisme, que els nens i joves de l’Agrupament se sentissin partícips de la celebració dels 40 anys del seu Cau, que les famílies i amics de l’Estornell també poguessin compartir i formar part d’aquesta aventura i que totes aquelles persones amb ganes de fer muntanyisme poguessin sumar-se i viure aquesta celebració amb essència de Cau. A més a més, a tots els participants ens unia l’oportunitat i el repte de descobrir plegats 4 dels pics més emblemàtics del nostre país.