Bases Premis d'Educació en el Lleure

Esplais i caus, és l’hora de transformar!

Esplais, agrupaments, caus, casals, ludoteques, teniu un paper clau en l’educació per a la transformació social. Ensenyeu des del diàleg i l’experimentació, participeu i us integreu en els barris i comunitats, treballeu valors com la justícia, la igualtat o la cohesió social, jugueu, canteu, estimeu la natura, fomenteu l’esperit crític. I ho feu tot amb passió i en la majoria de casos des del voluntariat.

Ara és el moment de premiar la vostra tasca i d’ajudar-vos a millorar els vostres projectes. Presenteu-vos als Premis d’Educació en el Lleure, és l’hora de transformar!

Premi d’Estímul a projectes d’una entitat de lleure educatiu

• 3 premis
  • Finançament fins a 2.000 €
  • Acompanyament i mentoria per als tres projectes

Ei, monitors! Teniu una idea o projecte transformador?

Unes colònies sense cobertura per redescobrir els valors oblidats per la tecnologia, una pel·lícula documental protagonitzada per joves del Raval per difondre històries invisibles de la nostra societat o un projecte de debat i diàleg sobre la immigració al voltant de la creació audiovisual. Aquests són alguns dels projectes guanyadors de la darrera edició.

Segur que vosaltres també teniu un projecte que ajudi a construir una societat més oberta, cohesionada i generadora d’oportunitats. No us ho penseu més i presenteu-nos la vostra idea!

Premiarem projectes que...

• donin resposta a una necessitat del barri o comunitat
  • situïn l’infant o el jove al centre de l’aprenentatge
  • assegurin el compromís dels agents educatius implicats i fomentin la participació del mateix territori o comunitat.

Què heu de presentar? És molt fàcil!

• Justificació e la necessitat del projecte i/o del repte al qual es vol donar resposta.
  • Definició detallada del projecte a desenvolupar: objectius, activitats, metodologia i nombre i perfil dels destinataris.
  • Resultats esperats.
  • Calendari d’aplicació.
  • Cost (pressupost detallat).

En què consisteix el premi?

• Dotació econòmica:
    - La dotació màxima serà de 2.000 € i es calcularà a partir del pressupost presentat.
    - Els diferents pagaments es realitzaran al llarg del curs acadèmic 2019-2020.
    - El 100% de la dotació econòmica anirà destinada al projecte.
  • Mentoria: una persona experta assessorarà qui lideri el projecte al llarg del curs acadèmic 2019-2020.

Què més cal tenir en compte?

• Només s’acceptaran projectes que encara no hagin estat realitzats o que hagin tingut prèviament, com a màxim, una primera prova pilot d’un curs acadèmic.
  • Els projectes han de ser presentats conjuntament per un o més monitors i per una entitat de base d’educació en el lleure que assumeixi la responsabilitat de realitzar-lo.

Premi trajectòria – Direcció General de Joventut

• 1 premi de 4.000 €

Sou una entitat amb trajectòria? Aquest premi és per a vosaltres. Us el mereixeu!

L’educació en el lleure té una llarga tradició a Catalunya. Unes 800 entitats oferiu cada any oportunitats educatives a més de 50.000 infants i joves, i ho feu implicant-vos en la vida del barri o comunitat i impulsant projectes per millorar-lo.

Si sou una entitat de lleure amb història o amb trajectòria destacada en la voluntat de transformar la societat, us mereixeu un reconeixement. Per fer-ho, cada membre del jurat de la Fundació Carulla proposarà dues candidatures, amb independència de les candidatures presentades, i serà la Direcció General de Joventut qui decidirà l’entitat guardonada amb l’ajut de 4.000 € per assegurar que els seus projectes continuïn endavant.

No és necessari presentar candidatura al premi trajectòria, però si ho voleu fer, envieu-nos un correu a info@fundaciocarulla.cat presentant la vostra entitat i resumint breument la vostra activitat

Informació útil

Qui es pot presentar als premis?

• Les propostes poden ser presentades per entitats de base de totes les terres de llengua catalana. Les federacions i les associacions d’entitats no es poden presentar.
  • El tipus d’entitats poden ser: agrupaments, centres d’esplai, cases de colònies, educació ambiental, casals d’estiu i d’esport.

Calendari

• El termini de presentació de candidatures s’inicia el 29 de gener de 2019 a les 9 hores i finalitzarà el 29 de març a les 24 hores.
  • L’organització es reserva el dret d’allargar el període de convocatòria.
  • El veredicte final del jurat es donarà a conèixer en un acte públic a finals del mes de maig del 2019.

Drets i obligacions dels participants

• La participació a la convocatòria implica l’acceptació d’aquestes bases.
  • Els guanyadors i els finalistes premiats es comprometen a complir els acords presos amb la Fundació Carulla i el seu equip de col·laboradors.
  • Els participants conservaran els drets de propietat intel·lectual dels seus projectes.

Amb la col·laboració de:

Direcció General de Joventut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.

Línia directa per resoldre dubtes:

info@fundaciocarulla.cat
932090948

What'sApp

@fundaciocarulla
#PremisLleure2019

Comptador de candidatures
S'han registrat 13 candidatures.
Objectiu

Els Premis d’Educació en el Lleure de la Fundació Carulla van destinats a posar en valor la tasca educativa i transformadora de les entitats de lleure, així com a impulsar els seus projectes.

Dotació

3 premis de fins a 2.000 euros cadascun per a projectes que contribueixin a millorar el barri o la comunitat, que ajudin a construir una societat més oberta, cohesionada i integradora, que eduquin en valors i generin oportunitats de futur.

1 premi de 4.000 euros a la millor trajectòria. El jurat concedirà aquest premi en reconeixement a la trajectòria d’una entitat d’educació en el lleure.

Termini de presentació

El termini de presentació de candidatures s’inicia el 29 de gener de 2019 a les 9 hores i finalitzarà el 29 de març a les 24 hores.