Premis d'Actuació Cívica

Si voleu consultar els guanyadors, seleccioneu-ne l'any:

Palma de Mallorca

Per la seva tasca cívica i cultural entre el clergat de Mallorca, tasca que ha estat decisiva per moltes de les actituds preses en favor de la cultura dels Països Catalans; per la seva gran constància en la catalanització de la litúrgia i el seu esforç per donar continuïtat a la revista "Lluch", accions que el fan una de les persones que més han treballat per la identitat cultural de les Illes.

Perpinyà

Per la seva lluita en pro de la unió d'esforços nacionalistes a la Catalunya Nord, a través de la Federació d'entitats catalanistes, i per la seva participació en iniciatives tan remarcables com la fundació de les escoles maternals Arrels continuades després per les Bressola, les emissions de Ràdio Arrels, etc.

Barcelona

Per la seva abnegada dedicació, de tota una vida, al servei de l'Institut d'Estudis Catalans; per la seva participació, en circumstàncies ben difícils, en tasques patriòtiques i humanitàries i per la contribució, sempre generosa, a la catalogació bibliogràfica i a la difusió d'aquesta catalogació a través de Serra d'Or i altres publicacions.

Castelló de la Plana

Per la seva permanent actitud a favor dels drets culturals i lingüístics dels Països Catalans i per la seva destacada participació en la defensa d'aquests drets al País Valencià a través del programa radiofònic "Nosaltres, els valencians", el més antic en català al País Valencià; per la publicació de llibres d'ensenyament; per la introducció del català als instituts d'ensenyament mitjà i per haver estat sempre un dels activistes més notoris en la lluita per la catalanització de l'escola.

Montblanc

Per la seva obra ingent, idealista i desinteressada, en la recuperació del patrimoni arquitectònic i monumental de la vila de Montblanc, on dirigeix des dels inicis el Museu-Arxiu de la vila i comarca i intervé en la reconstrucció del recinte emmurallat; per la seva participació en la reconstrucció del monestir de Poblet i, sobretot, en la formació del seu primer museu, i per la seva col·laboració en multitud d'estudis i treballs de recerca.