Premis d'Actuació Cívica

Mohamed El Amrani

- - Roses

Emprenedor i innovador social a l’Empordà. Creador de la Xarxa de Convivència, una plataforma social que vol revolucionar la manera d’entendre la convivència i la cohesió social.

Mohamed El Amrani (Xauen, Marroc, 1992) és comunicador i emprenedor social. Va venir a viure a Catalunya amb 3 anys quan la seva família va emigrar. Amb 17, va crear l'Associació Xarxa de Convivència de Roses que ajuda a joves immigrants en risc d'exclusió social i que lluita a la vegada per fomentar la convivència i la cohesió a la comarca de l'Empordà amb una nova filosofia i metodologia de treball comunitari des de la joventut i el voluntariat. Ha guanyat els premis Joven Emprendedor Social per la Universitat Europea de Madrid i el Premi Fundació Princesa de Girona 2014 Categoria Social. A més, ha col·laborat i treballat en nombrosos mitjans de comunicació en la creació programes i espais dedicats a fomentar el coneixement de les cultures i la innovació i reivindicant el paper actiu dels joves catalans d'origen immigrant pel canvi i la transformació social. És activista social en Cooperació internacional amb el seu país d'origen, on l'educació és l'eix central.

Implicat amb la necessitat d'ajudar a reforçar la identitat dels individus en una societat catalana diversa i plural. A través de diverses conferències i xerrades fa arribar el seu missatge de pau social i concòrdia a moltes escoles, instituts i espais culturals del país. També és responsable de projectes de cooperació a la ONG Innovació i Desenvolupament per un Eix Multicultural amb seu a Salt. Actualment treballa en projectes d’innovació i transformació social a SUARA Cooperativa, una de les cooperatives d'atenció a les persones més gran de Catalunya.

“La comunicació i l’activisme social són les meves passions més profundes. Sempre he entès el periodisme com una eina plena de futur, per transmetre idees, històries, realitats per inspirar el canvi social", Mohamed El Amrani.