Premis d'Actuació Cívica

Laia Serrano Biosca

- - Barcelona

Impulsora de la Fundació BarcelonActua; activisme solidari a la ciutat de Barcelona, una comunitat que potencia l'ajuda mútua i la implicació de les persones en l'acció social del seu entorn més proper. 12.000 persones formen part de la organització com a voluntaris.

Laia Serrano Biosca (1973) impulsora de BarcelonActua, una xarxa social solidària de Barcelona, una comunitat que pretén generar oportunitats per a tothom, unir persones amb necessitats i oferiments complementaris, sensibilitzar i crear comunitat (virtual i presencial). Té quatre pilars, el primer dels quals és l’acció social, eix vertebrador de tota la comunitat i vehiculat a través del BACtauler, l'espai que potencia l'ajuda mútua a partir d'oferiments i demandes concretes altruistes, i de les activitats dutes a terme als barris per arribar als col·lectius en situació de vulnerabilitat. El segon pilar són les persones (voluntaris, coordinadors, socis, emprenedors socials, representants d'altres entitats socials o centres educatius, beneficiaris de les activitats d'acció social) i el tercer la plataforma, a través de la qual fan possible la interacció entre les quasi 12.000 persones que formem part de la comunitat. Per últim, compten amb les empreses compromeses, pota clau de la sostenibilitat econòmica.

Organitza moltes trobades perquè les persones entrin en contacte i es generin oportunitats: potencia el sentiment de pertinença i alhora es genera una vessant solidària, ja que és un punt de trobada de gent que ho està passant malament i gent que vol ajudar. Compten amb 9 causes en què la base és donar de manera altruista. Periòdicament es desenvolupen activitats solidàries que permetin arribar a més barris i a més col·lectius en situació de vulnerabilitat, i alhora es vetlla per aconseguir augmentar els socis i les empreses compromeses per tal de cobrir les despeses dels projectes. “Després de mesos d’observar, i escoltar, com batega Barcelona en temps de crisi, de veure com gent que perd la feina opta per dedicar part del seu temps al voluntariat, de veure com gent a qui les coses li van bé sent la necessitat d’ajudar i no sap ben bé com, de veure com gent que no se’n surt mira el futur amb un intens pessimisme… Després de constatar aquesta polièdrica realitat, vaig pensar que, gràcies a la crisi, un nou model de ciutat, solidària i sensible, era per fi tan necessària com possible. Està en les nostres mans assolir-la i BarcelonActua és aquí per ajudar-nos”.