Premis d'Actuació Cívica

Maria Antònia Canals i Tolosa

Maria Antònia Canals i Tolosa - Girona

Nascuda en una família d’ensenyants (neboda de les mestres Canals), va ser impulsora de l’Associació Rosa Sensat. Fundadora de l’Escola Ton i Guida el 1962 al barri barceloní del Verdum, ha estat sempre compromesa en la defensa de la llengua i l’escola catalanes. Llicenciada en ciències exactes, ha estat una de les persones més influents en la didàctica de les matemàtiques a l’escola del nostre país, coneguda i reconeguda internacionalment. Ha realitzat una intensa activitat de formació de mestres en l’àmbit de l’ensenyament de les matemàtiques. N’ha estat professora a la UAB, a la Universitat de Vic i a la Universitat de Girona, ha estat impulsora de diferents grups de treball i recerca relacionats amb aquest àmbit com Almosta i Perímetre i ADEMGI (Associació d’Ensenyants de les Matemàtiques de les Comarques Gironines), i, darrerament, ha estat la responsable de la posada en funcionament del GAMAR (Gabinet de Materials i de Recerca per la Matemàtica a l’Escola).

No hi ha informació adjunta.