Premis d'Actuació Cívica

Manel Cervera i Fita

Manel Cervera i Fita - Vilafranca del Penedès

Per la seva contribució a la represa de diverses activitats de signe catalanista al Penedès –la seva terra d’adopció– durant els anys més difícils. I molt especialment per la seva tasca ingent de promoció de la música coral. Va ser un dels impulsors de l’Agrupació Polifònica de Vilafranca exercint-ne la presidència (1957-70) i la direcció (1970-73), va formar part de l’equip directiu del Secretariat d’Orfeons de Catalunya i va participar en la creació de la Federació Catalana d’Entitats Corals. El 1976 funda la Coral Sant Sadurní, que dirigeix fins al 1989, i la seva filial infantil Els Gotims, i el 1990 la Coral Foix, a Torrelles de Foix, que dirigeix fins al 2004. És director de l’Schola Gregoriana de Vilafranca, que des de finals dels 80 fomenta la recuperació del cant gregorià. Des d’aquesta entitat, ha estat l’impulsor i organitzador de la 1ª Trobada de grups de cant gregorià de Catalunya, realitzada a Sant Cugat el 2005.

No hi ha informació adjunta.