Premis d'Actuació Cívica

Laura Manaut i Ribera

Laura Manaut i Ribera - Perpinyà

Per la seva vinculació, des de l'origen, a la primera escola primària catalana creada per l'associació Arrels; perquè actualment forma part del cos de mestres de l'Estat francès tot i exercir en una escola catalana i desenvolupar intercanvis culturals amb escoles de l'Empordà i de Barcelona; per la publicació de diversos articles en revistes especialitzades i haver traduït al català documents inèdits del moviment "Freinet"; i també per haver estat en l'origen de la constitució de la primera Agrupació Europea d'interès econòmic en el marc dels intercanvis i de la recerca pedagògica, que té per objectiu fomentar l'intercanvi escolar entre centres del Principat, del País Valencià, de les Illes Balears, de Catalunya Nord i d'Occitània.
Es dedica plenament a la seva tasca de servei a l'ensenyament del català i en català en una clara línia de fidelitat a la realitat dels Països Catalans, dedicació que ha fet de Laura Manaut un exemple del combat per la catalanitat a nivell pedagògic per a tota una generació de mestres a la Catalunya Nord.

No hi ha informació adjunta.