Premis d'Actuació Cívica

Josep Francesc Chaqués i Noverques

Josep Francesc Chaqués i Noverques - Benifaió

Mestre valencià que ha fet de l’ensenyament en la nostra llengua un dels seus objectius vitals. Fa vint-i-cinc anys, quan era el director del col·legi Trullàs de Benifaió, va aconseguir que s’hi implantés l’ensenyament en valencià i, des d’aleshores, continua fent trobades a la seva comarca, com a president de la Coordinadora de Centres d’Ensenyament en Valencià de la Ribera. President fundador i membre actiu d’Escola Valenciana-Federació d’Associacions per la Llengua, ha estat una de les ànimes del premi literari escolar Sambori, iniciativa nascuda el 1998 amb l’objectiu de promoure i difondre l’ús del valencià dins l’àmbit educatiu. President de la Fundació Sambori, creada el 2004 arran de l’èxit del certamen, ha ajudat que el Sambori arribés a tots els nivells educatius, des dels xiquets d’infantil i primària fins als joves de secundària, batxillerat, les universitats, les escoles d’adults i les escoles oficials d’idiomes. Des de fa uns tres anys, gràcies al suport d’Òmnium Cultural, el Premi Sambori també arriba a alumnes del Principat de Catalunya, de la Catalunya Nord, la Franja de Ponent i l’Alguer. Josep Chaqués, així mateix, ha estat autor, coordinador i editor de més de cinc-cents llibres de text i ha coordinat l’àrea de literatura infantil i juvenil en valencià de l’editorial Edelvives.

No hi ha informació adjunta.