Premis d'Actuació Cívica

Irene Coghene

Irene Coghene - Alguer

Activista cultural per la llengua i la cultura alguereses. Ha treballat a l’Ofi Lingüístic del Municipi de l’Alguer. Ha estat responsable de la creació i la coordinació de la delegació de la Plataforma per la Llengua, amb la qual organitza Les Estrenes, festa tradicional del 6 de gener, quasi desapareguda. És fundadora i secretària del Centre Excursionista de l’Alguer, entitat que promou el patrimoni natural i paisatgístic del territori i dedica anualment una excursió pel terme municipal de l’Alguer resseguint-ne la toponímia: la Passejada per la llengua. Ha impulsat, des del CEA, l’organització de l’Aplec Excursionista dels Països Catalans a la ciutat sarda. Ha col•laborat també amb la Fundació Ateneu Alguerès a l’hora d’organitzar conferències i concerts amb músics provinents dels països de llengua catalana.

No hi ha informació adjunta.