Premis d'Actuació Cívica

Ermengol Passola i Badia

Ermengol Passola i Badia - Barcelona

Per la seva decisiva aportació als inicis del moviment de la Nova Cançó Catalana; per la creació de bon nombre d'institucions i d'empreses pioneres en el camp de la cultura àudio-visual, com les editores de discs EDIGSA i CONCENTRIC, la primera Llibreria ONA de llibres i discos catalans i, molt especialment, la Cova del Drac, primera plataforma pública de reivindicació del català com a llengua normal dins el món de l'espectacle, a través de la qual ha contribuït a la professionalització de cantants en català, d'actors, autors i directors de teatre, etc. Entre moltes altres activitats, sovint arriscades, el Jurat ha tingut en compte les seves nombroses col·laboracions i mecenatges a gran quantitat de campanyes de recatalanització, com el seu impuls al concurs de Cantonigròs i, molt especialment, la intensa dedicació a l'associació "Amics de Joan Ballester", iniciativa seva, en una línia tenaç de defensa dels Països Catalans a través d'accions molt imaginatives i útils.

No hi ha informació adjunta.