Si voleu consultar els guanyadors, seleccioneu-ne l'any:

 

Olot

A un estudi de cas, centrat a l’Institut d’Ensenyament Secundari Bosc de la Coma, d’Olot, que analitza les competències digitals i informacionals dels alumnes d’ensenyament secundari obligatori i descriu com incideixen els docents en el guiatge de la construcció del coneixement. Fa especial atenció a la intoxicació, l’acumulació ingent d’informació que cada dia es produeix a Internet i que pot generar dispersió, angoixa i dificultats per prendre decisions.

La Bisbal d'Empordà

A un projecte innovador que potencia la creativitat, l’autonomia i el treball en equip dels estudiants gràcies a un enfocament articulat en competències i transversal, que trenca les fronteres habituals entre àrees de coneixement aparentment tan distants com l’economia i les llengües clàssiques, de manera que els estudiants aprofundeixen en la influència de la cultura clàssica en el món del màrqueting i desenvolupen continguts propis en formats com l’audiovisual o la realitat augmentada. L’exploració permanent del professorat sobre les potencialitats formatives de les TIC desperta la curiositat dels estudiants per a la investigació. A més, el repte de donar a conèixer els resultats generats els converteixen en actius protagonistes del seu aprenentatge, que s’obre a la col·laboració d’altres instituts de tot Catalunya gràcies als diversos canals digitals.

Reus

A una proposta realitzada a les escoles de Reus amb l’objectiu que els infants coneguin i es facin seva la ciutat i el seu patrimoni, a través d’un treball artístic. El projecte, adreçat als alumnes de 2n, 3r i 4t de primària, va comptar amb la participació de quinze escoles de la ciutat i de més de set-cents alumnes. Aquest diàleg entre art, pedagogia i patrimoni va culminar en l’organització d’una exposició i la publicació d’un llibre, titulat Reus de la mà dels infants, que recull les obres dels nens i nenes i la reflexió sobre el procés.