Mostrant: 393 projectes

Pàgines

IES FONT DE SANT LLUÍS

Modalitat: Escoles
Presentem el projecte als Premis Baldiric Reixac, atenint-nos al caràcter innovador de les nostres pràctiques, que ens permeten ser un centre on la inclusió, la integració i la creativitat són el pilar fonamental en què es basen els aprenentatges del nostre alumnat. La introducció de l’organització per àmbits ens ha permés realitzar activitats llargues i enriquides que, per la seua naturalesa, estaven excloses de l’organització tradicional per assignatures en períodes de 55 minuts.

ENCONTATS, 20 contes compartits amb 5 grans escriptors i il·lustradors catalans

Alumnes de Cicle Inicial de primària de l'Escola Vedruna Girona - Girona
Un conte sembla simple, oi? Doncs per nosaltres fer un conte ha estat molt complex. Ha significat créixer, anar més lluny d’on crèiem que podríem arribar, fer volar la imaginació juntament amb els nostres companys, sentir que amb esforç i ganes, aprenent a llegir i escriure moltíssim som capaços de fer el que ens proposem. No han estat 20 contes, ha estat felicitat en estat pur. No podrem oblidar mai les vivències del projecte i les emocions que ens han acompanyat al llarg d’aquest curs.

Can Malhivern. Un retrat de la Dolors

Alumnes de quart - Bordils, Girona
Els últims cursos, els alumnes de l’escola han estat explorant el seu poble, investigant els espais i oficis que els semblaven més interessants, recuperant la memòria dels avis, fotografiant i filmant les persones, tradicions i records. Aquests anys de treball que formen part del projecte “Descobrim Bordils” serviran per fer les investigacions i elaborar els materials que es projectaran i exposaran en una mostra, en diferents espais del poble al final del projecte.

De Manlleu a Iasi. Un projecte d'Aprenentatge Servei.

Helena Codony, Roger Fontserè, Sigrid Vila, (...) - Manlleu
El projecte s’ha realitzat dins del programa FAIG que s’aplica a secundària a La Salle Manlleu. FAIG forma part del conjunt de programes DESTI (Desenvolupament i estimulació de les Intel·ligències de l’alumnat) de La Salle Catalunya. Al FAIG de 4t d’ESO es treballa l’Aprenentatge Servei. L’APS és una proposta de treball que combina el procés d’aprenentatge i el servei a la comunitat tot incidint sobre necessitats reals de la societat amb l’objectiu de millorar-la. Aquest projecte s’emmarca en l’àmbit de l’APS de Solidaritat i Cooperació.

ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DEL PRAT DE LLOBREGAT

Modalitat: Escoles
L'Escola Municipal de Música té en marxa des del seu inici, l'any 2014, una línia de música comunitària que entre altres propostes ha desenvolupat un projecte d'orquestres escolars anomenat "Entreinstruments". El projecte es duu a terme a 4 escoles del municipi amb diferents formats (entrecordes, entrevents i entretradis), amb alumnat de cicle mitjà i cicle superior.

CREACIÓ D'UNA ÒPERA INFANTIL

Companyia d'òpera "LES 16 ESTRELLES" (Alumnes de 6é) - Benlloch
L'Òpera, un Vehicle d'Aprenentatge (LÓVA) és un projecte educatiu en el qual una classe (25-30 alumnes) es converteix en una companyia d'òpera i durant un curs escolar complet crea, des de zero, una òpera o breu peça de teatre musical. Els xiquets/tes de la companyia escriuen el llibret, dissenyen l'escenografia, composen la música, confeccionen el vestuari, realitzen la campanya de premsa, fabriquen la utilleria, etc. L'objectiu de LOVA és el desenvolupament cognitiu, social i emocional dels xiquets/tes.

UNA VIDA D'ESPERANÇA

Modalitat: Alumnes
GEMMA DOMINGO RICART, MAGDA AMILL IBORRA, MARGARITA GALOFRÉ FORTUNY, (...) - VILA-RODONA
El passat curs 2016-17 els alumnes de CM i CS van anar d'estada a l'Entorn d'aprenentatge del Canigó. Allí van conèixer la realitat de l'exili dels refugiats catalans durant la guerra civil espanyola, fent un recorregut per Prada de Conflent, lloc que va acollir a Pau Casals i Pompeu Fabra, i van poder conversar amb un nét d'un refugiat català, el Sr. Ramon Gual i Casals.

Silenciats

Núria Casas Coll - Manresa
El meu treball de recerca es basa en la investigació de com van viure la Guerra Civil els meus avantpassats. El projecte neix a partir de tres documents: una fotografia del tiet de la meva àvia, desaparegut a la Batalla de l'Ebre; una fotografia de l'home que acollí a la meva àvia i la seva família durant el seu exili a França; i el document que certificava que el meu besavi havia estat tancat en un camp de concentració franquista. El treball està dividit en dos parts.

Escola Pompeu Fabra

Modalitat: Escoles
L'Escola Pompeu Fabra està situada al municipi de Vilanova del Camí, al barri de la Pau. Aquest centre, construït el 1989, compta amb una estructura de dues línies. El centre compta amb un projecte educatiu dinàmic i obert als nous reptes de l'educació a la societat.

Passejada històrica per la nostra escola modernista

alumnes de sisè de primària - Reus
FA CENT ANYS, NEIX EL PRIMER GRUP ESCOLAR I LA PRIMERA ESCOLA PÚBLICA A REUS -1917- PASSEJADA HISTÒRICA PER LA NOSTRA ESCOLA MODERNISTA Motivació: a partir de la celebració del Centenari de l’escola, ens proposem fer un treball de recerca i investigació al voltant de l’any 1917 centrat a Reus i conèixer bé la nostra escola des del punt de vista arquitectònic, edifici modernista, i higienista ja que aplica mesures que afavoriran el benestar dels alumnes, grans finestrals, espais grans, rampes enlloc d’escales, pati a l’exterior, amb arbres... La tasca final és fer de guies turístic

Pàgines