Mostrant: 393 projectes

Pàgines

Un curs de Selfie

Modalitat: Alumnes
Pol Capdevila, Pep Giménez, Pablo Mateo, (...) - L'Estany
A continuació teniu a les vostres mans una petita història de la nostre escola durant aquest curs. Des del primer dia ens vam plantejar fer un selfie a la setmana que reflectís el dia a dia de l’escola.

El Projecte de Ciències

Modalitat: Alumnes
Alumnes Infantil. Primària i ESO - Barcelona
El Projecte de Ciències va sorgir fa ja 7 anys a partir d'una iniciativa d'algunes famílies que va ser recollida per l'Escola i l’experiència dels cursos passats és cada vegada més enriquidora per a tots. Els objectius que pretenen són: estimular la curiositat i l’interès per la ciència, que els nostres alumnes es plantegin interrogants i facin hipòtesis sobre temes científics, que experimentin, que cerquin la resposta i que aprenguin a comunicar el seu treball.

Institut Collblanc

Modalitat: Escoles
Tot comença el curs 2012/2013. A partir d’una diagnosi del centre, es detecta un percentatge prou significatiu d’alumnes amb una falta de motivació així com també un risc d’abandonament escolar prou important i sobretot una manca d’eines emocionals per afrontar el dia a dia. L’institut té com a centres adscrits l’escola de La Canonja i l’escola de Bonavista. El centre acull un conjunt d’alumnat molt divers, en la seva majoria castellanoparlants i de diferents estatus social. Un gran gruix d’alumnat procedent del barri de Bonavista, són fills de famílies treballadores mitjana-baixa.

Save dogs, not drugs: prevenció i reinserció per a la drogodependència

Modalitat: Alumnes
Arnau Fité, Èric Ros, Cesc Jou, (...) - ARTESA DE SEGRE
L’eix d’aquest projecte és la col·laboració i retroalimentació entre dues realitats en principi tan distants com un grup d’escolars de 4t d’ESO i unes persones en tractament per addiccions a les drogues. El projecte conté dues línies de treball. Per una banda en com podem ajudar nosaltres als usuaris en el seu tractament i en la seva reinserció, i per altra banda, com ens poden ajudar ells als alumnes en temes de prevenció de drogodependències.

Persones refugiades, persones amb drets

Modalitat: Alumnes
Alumnes i mestres de tota l'escola - CERDANYOLA DEL VALLÈS
El treball que presentem és un exemple dels projectes que anualment fem a la nostra escola relacionats amb la cultura de la pau, dins el marc de la xarxa d’escoles Unesco. Com educadors, assumim el compromís de formar persones compromeses amb els altres i compromeses amb el món on viuen, amb l’esperança que conreant aquests valors, puguem contribuir a fer possible la construcció d’un món una mica més just, d’un món millor. El projecte que presentem recull el treball que vam fer el curs passat a l’entorn de les persones refugiades. Des de les aules, vam intentar apropar-nos a la realitat

PROJECTE: "APADRINEM EL TÚMUL DE SERÓ"

Modalitat: Alumnes
Antoni Español Sabaté, Désirée Alarcón Garcia, Ramon Giribet Boneta, (...) - ARTESA DE SEGRE
En el projecte "Apadrinem el Túmul de Seró" hem volgut treballar la descoberta i sensibilització amb l'entor. Fomentar l'ús de la nostra llengua i cultura i al mateix temps integrar a tots els alumnes que formen part d'altres països.

ESCOLA PERE VIRGILI

Modalitat: Escoles
EL NOSTRE POBLE I L’ENTORN: UN PROJECTE COL.LABORATIU El Projecte que teniu a les mans i que té com a referència el PEC del centre, neix amb la voluntat de donar a conèixer als nens i nenes de l’escola Pere Virgili el seu poble i l’entorn més proper. S’inicia el curs 2012-13 a Cicle Mitjà (3r i 4t) amb l’estudi dels aspectes més rellevants del poble (història, monuments, personatges...) i dels dos conreus més importants de la zona: l’olivera i l’avellaner.

LLegenTIC de les Gavarres

Modalitat: Alumnes
Alumnes de L'Escola El Rodonell curs 16/17 - Corçà
A l’escola vam rebre una carta del regidor de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Corçà, on se’ns demanava col•laboració per tal de donar a conèixer les llegendes del massís de les Gavarres a la gent del poble. La carta la vam fer arribar a les assemblees d’aula i, vam demanar als alumnes que fessin propostes de com hi podíem col•laborar. Les idees sorgides a nivell d’aula van arribar a l’assemblea de Delegats i es va creure oportú fer-ne un projecte a nivell d’ escola. La idea era treballar les llegendes de les Gavarres a través de les TIC.

Emprenedoria a l'escola rural. Re-evolucionant i repensant l'educació.

Modalitat: Alumnes
Judith Giró Corts, Eva Gilabert Rofes - Mont-ral
Presentem un projecte transversal i multidisciplinari elaborat dins d’una petita escola rural i pública, oberta des de fa només 1 curs escolar. Aquesta experiència permet als infants mantenir la curiositat, les ganes de descobrir i d’investigar plegats. Alhora que fa que coneguin, aprofitin i reutilitzin el què ens dona l’entorn i el context natural de Mont-ral, tenint en compte el sentiment de pertinència a la cultura catalana, al municipi i l’agraïment a l’ecosistema.

AMB CALIU, DE L'HOSPITAL A L'AULA

Modalitat: Alumnes
Teresa Costa i Comellas, Ma Carme Simon Rosiñol, Gemma Figols Trulls - PUIG-REIG
AMB CALIU DE L’HOSPITAL A L’ AULA Després del retorn de les vacances d’estiu, una notícia ens va glaçar la sang; una alumna de la classe que començava segon de primària estava malalta de leucèmia. La Judit, una nena espavilada, alegre, bona companya, engrescada davant dels reptes i que sap ajudar a les persones que ho necessitaven. Els tractaments de quimioteràpia feien impossible que la Judit pogués està present a la seva aula.

Pàgines