Mostrant: 393 projectes

Pàgines

El sexisme en la literatura infantil i la seva influència en els infants

Modalitat: Alumnes
Marina Iranzo, Judith Cabrera, Joana Justícia - Barcelona
Durant el curs 2016-2017 vam ser alumnes de 4t d’ESO a l'escola Institució Montserrat de Barcelona. Vàrem realitzar el projecte de recerca sobre el sexisme en els contes infantils i la seva influència en els infants. Volíem investigar si aquesta vessant cultural i de coneixement era tan rellevant com ens pensàvem i si influenciava la conducta dels infants.

Estudi microbiològic de mòbils i tauletes

Modalitat: Alumnes
Ivan Vallejo Gutierrez - Esparreguera
Estudi microbiològic de mòbils i tauletes Els smartphones s’han convertit en una part indispensable a la nostra vida. Avui en dia joves i adults de tot arreu utilitzem aquests aparells, per a gairebé tot, la comunicació, com per la fotografia, aplicacions o videojocs. Aquest fet comporta poder portar aquests aparells a totes les parts i deixar-los en diversos llocs i en moltes ocasions en qualsevol condició higiènica. Les mans i instruments de tot tipus poden servir de punts o vectors de transmissió de microorganismes.

SOM

Modalitat: Alumnes
Teresa Llorens, Marina Sanmartín, Belén Pavía - Dénia
"SOM" és un petit homenatge a algunes de les dones que formen part de la nostra vida. "SOM" som 28 alumnes del CEIP Pou de la Muntanya de Dénia que, durant dos cursos, hem treballat de manera dinàmica i globalitzada diferents competències i destreses bàsiques, dins i fora de l'aula. "SOM" són 28 dones lluitadores, perseverants, valentes.

Escola Magraners

Modalitat: Escoles
PENTAGRAM@, el nostre projecte, és la globalització de l’ensenyament a través de la música. Aprofitant l'interès que en aquest àmbit tenen els nostres alumnes , la música serà l'eix transversal que globalitzarà tot l'aprenentatge. La música possibilita el coneixement de conceptes matemàtics , lingüístics, de coordinació i lateralitat. És el procés d'adquirir el coneixement a través de la realització d'accions per adquirir les habilitats bàsiques .Es tracta d'entrenar el nostre cervell per a un aprenentatge vivencial i significatiu.

Supervivents de la Guerra Civil

Modalitat: Alumnes
Quim Besora Torrentellé - Sallent
El meu Treball de recerca es titula “Supervivents de la Guerra Civil” i amb ell pretenc treure a la llum les històries i vivències de dues persones, marit i muller, el Josep Julià i la Maria Ritort, amb un segle de vida viscuda. Durant aquest segle han sigut testimonis de la Primera Guerra Mundial, la Guerra Civil, la post-guerra, la Segona Guerra Mundial, el Franquisme i la transició Espanyola.

Casa meva és casa vostra

Modalitat: Alumnes
Paqui Peretó, Ana Parra, Sergi Mallol, (...) - Dénia
Al Pou de la Muntanya, de Dénia, els contes han tornat amb força. La classe dels Monstres, els i les petites de 5 anys, s’ha trobat pel camí a la classe dels antics Exploradors, de 4t A de Primària, i l’espurna de l’aprenentatge ha sorgit ben viva, per iniciar-se en la lectoescriptura. Us presentem el resultat d’una tasca que es fa visible, i esperem que la gaudiu tant com nosaltres ho hem fet. No oblidem mai que, visible o no, cada xiqueta i xiquet busca en nosaltres eixa espurna que de les tristors en faça fum, on el temps no compte, ni l’espai; perquè qualsevol nit, a les seves vides, po

Fem un trailer

Modalitat: Alumnes
Elisenda Bas Roma - Barcelona
El curs 2016-2017 el grup de P5 de l'escola va crear un conte basat en els aprenentatges adquirits a través del desenvolupament d'un projecte sobre l'antic Egipte. Per tal de convidar les famílies de l'escola a venir a veure la representació del conte que faríem com a Festa de Final de Curs, vam voler fer un tràiler. Per poder realitzar el tràiler, els alumnes van buscar informació sobre com es fa una pel.lícula i vam haver de fer una sinopsi del conte.

ESCOLA SANT SALVADOR D'HORTA

Modalitat: Escoles
INNOVANT LES FESTES TRADICIONALS A través d’aquest projecte l’alumnat i les seves famílies coneixen de primera mà el significat de les diferents festes tradicionals per tal de generar novament interès i il·lusió. Donat que fa un parell de cursos s’ha canviat el currículum i amb aquest, s’ha iniciat un canvi de paradigma amb metodologies actives, es va pensar la fórmula per innovar el treball a partir d’aquestes festes tradicionals catalanes.

Matilda, el musical de l'Escola de Fonollosa

Modalitat: Alumnes
Basat en la novel·la de Roald Dahl, Alumnes de Cicle Superior de l'Escola Agrupació Sant Jordi, Traducció i adaptació teatral de Laia de Mendoza i Jordi Lorente, (...) - Fonollosa
Un curs més l'escola de Fonollosa torna a portar a escena un nou musical. Amb èxits com els dels darrers anys, "7 noies per a 7 germans", "Hairspray" o "La botiga dels horrors". L'escola de Fonollosa continua apostant per fer que els seus alumnes de Cicle Superior (nens i nenes de 10 i 11anys) duguin a terme un espectacle musical com a projecte transversal de curs. L'escola de Fonollosa té ja en el seu Projecte Educatiu una especial atenció per a l'educació artística i molt especialment per a l'Educació Musical.

UN OASI ENMIG DE LA GUERRA CIVIL. MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES DUES COLÒNIES INFANTILS SUECOCATALANES DE TEIÀ (1936-1939)

Modalitat: Alumnes
NÚRIA BOSCH ASENSIO - EL MASNOU
El TR analitza el funcionament de les dues colònies infantils de Teià durant la Guerra Civil (1938-1939): l’Hogar Sueco-Catalán (o Hogar Jorge Brantin), a la casa pairal de can Godó, que va acollir infants refugiats de de Barcelona, Madrid i València; i la Colònia Suecocatalana de can Whertheim, que es va ocupar dels infants de Teià que passaven gana, ambdues sufragades per l’Ambaixada de Suècia. L’estudi se centra en el tipus d’organització de les dues colònies de nens refugiats i en la pedagogia utilitzada, basada sobretot en el mètode Montessori, sota la direcció del suec Erik Svensson.

Pàgines