Mostrant: 84 projectes

Pàgines

TOCANT EL CEL AMB LA MÀ

Alumnat del CFGS Animació Sociocultural i Turística - TARRAGONA
Projecte basat en la metodologia d’aprenentatge-servei que parteix de la demanda de l’ajuntament de Valls i el futur museu “Món Casteller” . Es concreta en l’elaboració de diferents propostes didàctiques amb la finalitat que els i les futurs/es visitants del museu disposin d’activitats d’aprenentatge lúdiques i motivadores.

Supervivents de la Guerra Civil

Quim Besora Torrentellé - Sallent
El meu Treball de recerca es titula “Supervivents de la Guerra Civil” i amb ell pretenc treure a la llum les històries i vivències de dues persones, marit i muller, el Josep Julià i la Maria Ritort, amb un segle de vida viscuda. Durant aquest segle han sigut testimonis de la Primera Guerra Mundial, la Guerra Civil, la post-guerra, la Segona Guerra Mundial, el Franquisme i la transició Espanyola.

Josep Anselm Clavé, un llegat tergiversat per la història

Núria Poch i Franco - Vilanova i la Geltrú
Àmbit: Altres
Aquest treball de recerca va néixer amb la intenció de fer un aprofundiment en la vida de Josep Anselm Clavé, i la seva obra "L'Aplec del Remei", que l'any 2017 fou representada al Teatre Nacional de Catalunya. El que no sabia llavors és que la biografia i vida de Clavé em portaria fins a qüestions que al principi del treball ni em podia arribar a plantejar. Tot començà amb la hipòtesis que Josep Anselm Clavé havia quedat oblidat dins del panorama actual de literatura, malgrat la complexitat de la seva obra.

Els pastors a Catalunya. Passat, present i... futur?

Marc Casals Pagès - Olot
El següent Treball de Recerca, té com a principal objectiu donar a conèixer el món dels pastors, un món tan poc conegut, a tot aquell qui es llegeixi el treball. Com era aquest ofici en el passat, com és que s’ha passat d’un nombre tan gran de pastors al nombre tan petit amb el qual ens trobem a l’actualitat, hi ha noves generacions de pastors, quines són les principals dificultats amb les quals es troben...

UN OASI ENMIG DE LA GUERRA CIVIL. MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES DUES COLÒNIES INFANTILS SUECOCATALANES DE TEIÀ (1936-1939)

NÚRIA BOSCH ASENSIO - EL MASNOU
El TR analitza el funcionament de les dues colònies infantils de Teià durant la Guerra Civil (1938-1939): l’Hogar Sueco-Catalán (o Hogar Jorge Brantin), a la casa pairal de can Godó, que va acollir infants refugiats de de Barcelona, Madrid i València; i la Colònia Suecocatalana de can Whertheim, que es va ocupar dels infants de Teià que passaven gana, ambdues sufragades per l’Ambaixada de Suècia. L’estudi se centra en el tipus d’organització de les dues colònies de nens refugiats i en la pedagogia utilitzada, basada sobretot en el mètode Montessori, sota la direcció del suec Erik Svensson.

Les escoles dels nostres avis: Diario general de clase.

Marina Bover Romero - Malgrat de Mar
Les escoles dels nostres avis: Diario general de clase. Aquest treball tracta principalment de l’educació durant el Franquisme. Els objectius que proposa són: saber què va ser el Franquisme, què volia introduir a la societat, quines assignatures estudiaven els nens i nenes d’aquella època i fer-ne una petita comparació amb ara, i sobretot, descobrir quina era l’assignatura anomenada Formación del Espíritu Nacional. El treball consta d’una part teòrica en la qual podem veure la situació social i política de l’època, profunditzant sobretot en termes d’educació.

Les Salines, història d'una gran muntanya i una petita ermita.

Maria de les Salines Saguer Batlle - Figueres
Aquest treball tracta sobre el santuari de les Salines, al poble de Maçanet de Cabrenys, a l'Alt Empordà. L'autora del treball és d'aquest poble i és de les poques persones que porta el nom d'aquest indret. En el treball fa una aproximació al que és el santuari des de diversos punts de vista: geogràfic i naturalístic, històric, excursionista, costumista, etc.

RUMB AL CANIGÓ (GUIEM JUNTS EL NOSTRE FUTUR)

Modalitat: Mestres
Des de l'equip de professorat del cicle formatiu d'activitats físico-esportives al medi natural creiem que el crèdit de síntesi és la gran oportunitat per dissenyar, desenvolupar i executar un projecte de cooperació i treball en equip que forci a l'alumnat a sortir de la seva zona de confort. El Crèdit de Síntesi situat a final de curs, per nosaltres, és idoni per proposar una activitat trencadora en forma de repte, una proposta que aparentment sembli desproporcionada per la seva magnitud.

Romànic a l'Alt Camp

Sergi Robert Caselles - Valls
Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l'Alt Camp. He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular.

Silenciats

Núria Casas Coll - Manresa
El meu treball de recerca es basa en la investigació de com van viure la Guerra Civil els meus avantpassats. El projecte neix a partir de tres documents: una fotografia del tiet de la meva àvia, desaparegut a la Batalla de l'Ebre; una fotografia de l'home que acollí a la meva àvia i la seva família durant el seu exili a França; i el document que certificava que el meu besavi havia estat tancat en un camp de concentració franquista. El treball està dividit en dos parts.

Pàgines