Mostrant: 68 projectes

Pàgines

El Sistema Solar

Alumnes 4tA ESO - Barcelona
El projecte consisteix en combinar vàries matèries de ciències per dissenyar un Sistema Solar a una escala proporcional a la realitat. Els alumnes s'han de fixar en dues escales: radi dels planetes i distància respecte el Sol. L'escola va proporcionar tot el material als alumnes i els professors van explicar quines activitats havien de fer, tenint uns 6 dies aproximadament per realitzar-les totes. Primerament, els alumnes havien de dissenyar els planetes, alguns dels seus satèl•lits, el sol i les àrees de meteorits, calcular els seus radis i les seves distàncies respecte el sol.

L'ESCOLA ES FA UNA SELFIE. Materials audiovisuals perquè siguin els alumnes qui repensin l'educació

Modalitat: Mestres
El cinema des del seu naixement sempre ha pretès erigir-se en una situació pedagògica. Ens mostra el món, ens l’apropa, ens aproxima als rostres, als carrers i als paisatges, a les emocions humanes en totes les seves dimensions. Però aquest treball és més modest, perquè es circumscriu a com s’han filmat i interpretat les aules des de la pantalla, L’escola ha estat representada per la cultura audiovisual en molts films, des de perspectives estètiques i ideològiques molt diferents.

EXPOPOÈTICA

Joan Marc Ramos Sabaté (tutor) - Premià de Mar
Expopoètica és un projecte endegat per dos grups de 4t d’ESO en el marc de la seva formació literària i digital. El producte final és un conjunt d’infografies sobre poetes catalans del segle XX elaborades des del punt de vista de la recepció poètica de l’alumnat.

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

Estudi sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic d'Esparreguera i la seva difusió i coneixement entre la ciutadania de la vila

Marc Félez Navarro, Gemma Serrano Codina - Esparreguera
El nostre és un treball documental sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic de la nostra vila, Esparreguera. Vam començar aquesta investigació el curs 2014-15 amb un altre company i l'hem continuada al llarg del 2015-16 fins avui.

Preneu les ombres

Alumnes i docents de l'Institut Torreforta - Tarragona
Aquest projecte surt d’una necessitat per part de l’Ajuntament de Tarragona de voler celebrar la commemoració del 80è aniversari de l’Olga Xirinacs, escriptora tarragonina. A finals del curs 2014-15 es planteja, a tots els centres educatius dels Barris de Ponent de la ciutat de Tarragona, de crear un grup de treball del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) amb el nom Lectura i entorn.

Llums, càmera i poesia! Un projecte didàctic de vídeo poesia a secundària

Modalitat: Mestres
Poetitzar la competència oral i donar veu a la poesia. Aquest és el doble objectiu del present projecte didàctic titulat "Llums, càmera, poesia!" destinat a alumnes de secundària i que vincula poesia i oralitat, dues grans oblidades de l’ensenyament de llengua i literatura a casa nostra. La poesia és el gènere literari tradicionalment més lligat a la música, la imatge, la brevetat, l’experimentació formal..., i, a més, té en el medi digital un espai de fecundació idoni.

e2TransFoli, el portafoli com a eina d’ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial

Modalitat: Mestres
El projecte e2Transfoli parteix de l’avaluació com a eina d’aprentatge i de la reflexió personal dels alumnes. L’e2TransFoli és una aplicació concreta del portfoli tradicional però es distingeix per tres característiques que queden reflectides en el nom que se li ha donat. 1. e- És digital i per tant es pot allargar en el temps, és accessible, actualitzable i compartible. Evoluciona amb l’alumne i respon a necessitats diferents en moments diferents.

Infoxicació a la Xarxa. Com cerca i gestiona la informació en aquest ecosistema l’alumnat d’ESO? I els docents com actuem? Marta Mallarach, de l'institut Bosc de la Coma, d'Olot

Modalitat: Mestres
Laa investigació fixa un doble objectiu: • analitzar les competències digitals / informacionals dels alumnes en referència a la cerca i gestió de la informació acadèmica per part de l’alumnat que cursa estudis a ESO i • analitzar com incideixen els docents en el guiatge de la recerca d’informació i construcció del coneixement emprant Internet, posant especial atenció en la Infoxicació, excés d’informació que rebem de la Xarxa.

El Casal: 50 anys. Impuls i foment de la cultura i la llengua catalana a l'Espluga de Francolí

Modalitat: Alumnes
Júlia Moyà, Jenni Pàmies, Clara Sans i Maria València, alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Joan Amigó i Callau - L'Espluga de Francolí
En motiu dels 50 anys del Casal de l'Espluga de Francolí, hem volgut retre un petit homenatge a totes les persones que han lluitat per tirar endavant aquesta institució que tant ha vetllat per la cultura catalana. Volíem conèixer els esdeveniments culturals i lingüístics impulsats pel Casal, les activitats en què ha col•laborat i la resposta i el grau d’implicació dels espluguins.

Pàgines