Mostrant: 68 projectes

Pàgines

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

Estudi sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic d'Esparreguera i la seva difusió i coneixement entre la ciutadania de la vila

Marc Félez Navarro, Gemma Serrano Codina - Esparreguera
El nostre és un treball documental sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic de la nostra vila, Esparreguera. Vam començar aquesta investigació el curs 2014-15 amb un altre company i l'hem continuada al llarg del 2015-16 fins avui.

Preneu les ombres

Alumnes i docents de l'Institut Torreforta - Tarragona
Aquest projecte surt d’una necessitat per part de l’Ajuntament de Tarragona de voler celebrar la commemoració del 80è aniversari de l’Olga Xirinacs, escriptora tarragonina. A finals del curs 2014-15 es planteja, a tots els centres educatius dels Barris de Ponent de la ciutat de Tarragona, de crear un grup de treball del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) amb el nom Lectura i entorn.

Llums, càmera i poesia! Un projecte didàctic de vídeo poesia a secundària

Modalitat: Mestres
Poetitzar la competència oral i donar veu a la poesia. Aquest és el doble objectiu del present projecte didàctic titulat "Llums, càmera, poesia!" destinat a alumnes de secundària i que vincula poesia i oralitat, dues grans oblidades de l’ensenyament de llengua i literatura a casa nostra. La poesia és el gènere literari tradicionalment més lligat a la música, la imatge, la brevetat, l’experimentació formal..., i, a més, té en el medi digital un espai de fecundació idoni.

e2TransFoli, el portafoli com a eina d’ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial

Modalitat: Mestres
El projecte e2Transfoli parteix de l’avaluació com a eina d’aprentatge i de la reflexió personal dels alumnes. L’e2TransFoli és una aplicació concreta del portfoli tradicional però es distingeix per tres característiques que queden reflectides en el nom que se li ha donat. 1. e- És digital i per tant es pot allargar en el temps, és accessible, actualitzable i compartible. Evoluciona amb l’alumne i respon a necessitats diferents en moments diferents.

El Sistema Solar

Alumnes 4tA ESO - Barcelona
El projecte consisteix en combinar vàries matèries de ciències per dissenyar un Sistema Solar a una escala proporcional a la realitat. Els alumnes s'han de fixar en dues escales: radi dels planetes i distància respecte el Sol. L'escola va proporcionar tot el material als alumnes i els professors van explicar quines activitats havien de fer, tenint uns 6 dies aproximadament per realitzar-les totes. Primerament, els alumnes havien de dissenyar els planetes, alguns dels seus satèl•lits, el sol i les àrees de meteorits, calcular els seus radis i les seves distàncies respecte el sol.

L'ESCOLA ES FA UNA SELFIE. Materials audiovisuals perquè siguin els alumnes qui repensin l'educació

Modalitat: Mestres
El cinema des del seu naixement sempre ha pretès erigir-se en una situació pedagògica. Ens mostra el món, ens l’apropa, ens aproxima als rostres, als carrers i als paisatges, a les emocions humanes en totes les seves dimensions. Però aquest treball és més modest, perquè es circumscriu a com s’han filmat i interpretat les aules des de la pantalla, L’escola ha estat representada per la cultura audiovisual en molts films, des de perspectives estètiques i ideològiques molt diferents.

EXPOPOÈTICA

Joan Marc Ramos Sabaté (tutor) - Premià de Mar
Expopoètica és un projecte endegat per dos grups de 4t d’ESO en el marc de la seva formació literària i digital. El producte final és un conjunt d’infografies sobre poetes catalans del segle XX elaborades des del punt de vista de la recepció poètica de l’alumnat.

Modelisme naval

Modalitat: Alumnes
Gerard Augé Òdena, Guillem Canela Bernadell, Marina Domingo Carreras, Lídia Entrena Valderrama, Jordi Expósito García, Andrea Ferran Gómez, Ariadna Font Altés, Anna Jacobs Alberton, Miquel Medina Palau, Elena Olteanu, Joel Pedraza Chamizo, Aïda Pérez Martínez, Pau Robusté Leiva, Andrea Altès Vazquez, Anahí Basantes Jàcome, Eduard Catalin Mares, Júlia López Jorba, Cristian Tenorio, Adam Vives, Maria Jacobs Alberton, Ariana Neyra Pérez, Roberto Moreno Asensio, Pau Lorente Justícia, Adrià Figuerola Moren i Pol orpinell Andreu, alumnes de 3r i 4t d'ESO del Col·legi Cor de Maria - Valls
Es tracta de la creació d’una maqueta de vaixell desenvolupada per alumnes de 2n d’ESO tal i com es realitzaria en un projecte real d’enginyeria. El projecte, com tot procés creatiu, consta de diverses fases i hem pogut comptar amb la col·laboració dels alumnes de 3r i 4t d’ESO, que ens van ajudar a dissenyar una placa d’electrònica i un dispositiu bluetooth que ens permetés controlar el vaixell a través de l'aplicació de mòbil AppInventor. Vam presentar la maqueta a la fira de modelisme naval Vent del Pla de Santa Maria de modelisme.

La teranyina catalana. Aproximació a la Catalunya exterior a partir de l'estudi dels casals catalans.

Modalitat: Alumnes
Xinying Lin, Turina Castañer Vilà, Irina Sadurní Prunés, Adrià Guix Suñer i Elena Rubió Pujol, alumnes de 4t d'ESO de l'Escola Cor de Maria - Olot
Aquest projecte neix amb la voluntat de conèixer de manera exhaustiva l'extensa teranyina dels casals catalans, tant els d'aquí com els de l'estranger. Per fer-ho, ens hem centrat en l'estructura, les activitats i les lleis que regulen els casals. D'altra banda, hem considerat important fer difusió de la tasca dels casals a través de la creació d'una pàgina web.

Pàgines