Mostrant: 76 projectes

Pàgines

Estudi microbiològic de mòbils i tauletes

Modalitat: Alumnes
Ivan Vallejo Gutierrez - Esparreguera
Estudi microbiològic de mòbils i tauletes Els smartphones s’han convertit en una part indispensable a la nostra vida. Avui en dia joves i adults de tot arreu utilitzem aquests aparells, per a gairebé tot, la comunicació, com per la fotografia, aplicacions o videojocs. Aquest fet comporta poder portar aquests aparells a totes les parts i deixar-los en diversos llocs i en moltes ocasions en qualsevol condició higiènica. Les mans i instruments de tot tipus poden servir de punts o vectors de transmissió de microorganismes.

Viladrau, un entorn poètic

Modalitat: Alumnes
Maria del Mar Olivé Ribas , Joan Marc Ramos Sabaté - Premià de Mar
"Viladrau, un entorn poètic" és el resultat del treball col·laboratiu de dos grups de 4t d'ESO a partir de la realització d'una ruta literària per Viladrau centrada en dos grans poetes catalans: Marià Manent i Jaume Bofill i Mates. El resultat, per tant, no és pròpiament la ruta (elaborada pels professors) sinó la web que l'alumnat construeix per retornar aquesta experiència a la vila que els va acollir.

APP PER IDENTIFICAR ELS RATPENATS DE CATALUNYA A PARTIR DE LA FREQÜÈNCIA

Modalitat: Alumnes
Manel Albiol Mestieri, Maria Barberà Mallafré, Paula Casas Contreras, Montserrat Ferré Abad i Mireia Garcia Landete - VALLS
Aquest treball pretén ser una eina pràctica per poder determinar la possible espècie de ratpenat que sobrevola el territori de Catalunya a partir de la freqüència pic d’ultrasons emès pel quiròpter. L’App ha estat dissenyada per ser utilitzada en mòbils i tauletes Android. És necessari disposar d’un detector d’ultrasons per poder determinar la freqüència amb la qual emeten els ratpenats. En el nostre cas, disposem d’un detector d’ultrasons heterodí Petterson D200 .

De Manlleu a Iasi. Un projecte d'Aprenentatge Servei.

Modalitat: Alumnes
Helena Codony, Roger Fontserè, Sigrid Vila, (...) - Manlleu
El projecte s’ha realitzat dins del programa FAIG que s’aplica a secundària a La Salle Manlleu. FAIG forma part del conjunt de programes DESTI (Desenvolupament i estimulació de les Intel·ligències de l’alumnat) de La Salle Catalunya. Al FAIG de 4t d’ESO es treballa l’Aprenentatge Servei. L’APS és una proposta de treball que combina el procés d’aprenentatge i el servei a la comunitat tot incidint sobre necessitats reals de la societat amb l’objectiu de millorar-la. Aquest projecte s’emmarca en l’àmbit de l’APS de Solidaritat i Cooperació.

HORTALITZA'T NORFEU!

Modalitat: Alumnes
Anna M. González, Àngel Llagostera, Encarna Caparrós, (...) - ROSES
Les motivacions que ens porten a dissenyar i donar forma al Projecte “Hortalitza’t Norfeu!” són, bàsicament, les de donar resposta a la situació actual de molts alumnes que cursen l’escolarització obligatòria amb nosaltres, i que anhelen tenir èxit amb els seus estudis, malgrat que estan en risc de patir l’anomenat fracàs escolar. Ens mou, com a docents, la convicció que aquests alumnes encara poden reeixir si reben l'ajuda i l'acompanyament necessari.

Save dogs, not drugs: prevenció i reinserció per a la drogodependència

Modalitat: Alumnes
Arnau Fité, Èric Ros, Cesc Jou, (...) - ARTESA DE SEGRE
L’eix d’aquest projecte és la col·laboració i retroalimentació entre dues realitats en principi tan distants com un grup d’escolars de 4t d’ESO i unes persones en tractament per addiccions a les drogues. El projecte conté dues línies de treball. Per una banda en com podem ajudar nosaltres als usuaris en el seu tractament i en la seva reinserció, i per altra banda, com ens poden ajudar ells als alumnes en temes de prevenció de drogodependències.

El sexisme en la literatura infantil i la seva influència en els infants

Modalitat: Alumnes
Marina Iranzo, Judith Cabrera, Joana Justícia - Barcelona
Durant el curs 2016-2017 vam ser alumnes de 4t d’ESO a l'escola Institució Montserrat de Barcelona. Vàrem realitzar el projecte de recerca sobre el sexisme en els contes infantils i la seva influència en els infants. Volíem investigar si aquesta vessant cultural i de coneixement era tan rellevant com ens pensàvem i si influenciava la conducta dels infants.

EL PODER DE LES PLANTES

Modalitat: Alumnes
Manel Vancells, Andreu Vancells, Jan Ferré, Laia Rodríguez, Cristian Capitan, Sergio Gozalo, Judit Mercado, Noèlia Corral - L'Espluga de Francolí
Durant el curs 2016-17, hem reprès el treball Interdisciplinari iniciat el curs 2015-16 i hem seguit amb la mateixa metodologia procedimental i de recerca, fent incidència en l’estudi de les plantes, els seus usos i propietats i l'entorn natural on creixen. Per això hem buscat informació des de diferents recursos: Internet; testimonis orals/entrevistes (àvies, pares..); recursos naturals (El Garber, El Molí d’en Guasch); entorns propers a la vivenda de l’alumnat...), sortides a boscos propers; recursos didàctics (El Museu de la Vida rural de l’espluga de F.). Hem reforçat la recerca,

El Sistema Solar

Modalitat: Alumnes
Alumnes 4tA ESO - Barcelona
El projecte consisteix en combinar vàries matèries de ciències per dissenyar un Sistema Solar a una escala proporcional a la realitat. Els alumnes s'han de fixar en dues escales: radi dels planetes i distància respecte el Sol. L'escola va proporcionar tot el material als alumnes i els professors van explicar quines activitats havien de fer, tenint uns 6 dies aproximadament per realitzar-les totes. Primerament, els alumnes havien de dissenyar els planetes, alguns dels seus satèl•lits, el sol i les àrees de meteorits, calcular els seus radis i les seves distàncies respecte el sol.

Pàgines