Mostrant: 68 projectes

Pàgines

Llums, càmera i poesia! Un projecte didàctic de vídeo poesia a secundària

Modalitat: Mestres
Poetitzar la competència oral i donar veu a la poesia. Aquest és el doble objectiu del present projecte didàctic titulat "Llums, càmera, poesia!" destinat a alumnes de secundària i que vincula poesia i oralitat, dues grans oblidades de l’ensenyament de llengua i literatura a casa nostra. La poesia és el gènere literari tradicionalment més lligat a la música, la imatge, la brevetat, l’experimentació formal..., i, a més, té en el medi digital un espai de fecundació idoni.

e2TransFoli, el portafoli com a eina d’ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial

Modalitat: Mestres
El projecte e2Transfoli parteix de l’avaluació com a eina d’aprentatge i de la reflexió personal dels alumnes. L’e2TransFoli és una aplicació concreta del portfoli tradicional però es distingeix per tres característiques que queden reflectides en el nom que se li ha donat. 1. e- És digital i per tant es pot allargar en el temps, és accessible, actualitzable i compartible. Evoluciona amb l’alumne i respon a necessitats diferents en moments diferents.

El Sistema Solar

Alumnes 4tA ESO - Barcelona
El projecte consisteix en combinar vàries matèries de ciències per dissenyar un Sistema Solar a una escala proporcional a la realitat. Els alumnes s'han de fixar en dues escales: radi dels planetes i distància respecte el Sol. L'escola va proporcionar tot el material als alumnes i els professors van explicar quines activitats havien de fer, tenint uns 6 dies aproximadament per realitzar-les totes. Primerament, els alumnes havien de dissenyar els planetes, alguns dels seus satèl•lits, el sol i les àrees de meteorits, calcular els seus radis i les seves distàncies respecte el sol.

L'ESCOLA ES FA UNA SELFIE. Materials audiovisuals perquè siguin els alumnes qui repensin l'educació

Modalitat: Mestres
El cinema des del seu naixement sempre ha pretès erigir-se en una situació pedagògica. Ens mostra el món, ens l’apropa, ens aproxima als rostres, als carrers i als paisatges, a les emocions humanes en totes les seves dimensions. Però aquest treball és més modest, perquè es circumscriu a com s’han filmat i interpretat les aules des de la pantalla, L’escola ha estat representada per la cultura audiovisual en molts films, des de perspectives estètiques i ideològiques molt diferents.

EXPOPOÈTICA

Joan Marc Ramos Sabaté (tutor) - Premià de Mar
Expopoètica és un projecte endegat per dos grups de 4t d’ESO en el marc de la seva formació literària i digital. El producte final és un conjunt d’infografies sobre poetes catalans del segle XX elaborades des del punt de vista de la recepció poètica de l’alumnat.

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

Estudi sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic d'Esparreguera i la seva difusió i coneixement entre la ciutadania de la vila

Marc Félez Navarro, Gemma Serrano Codina - Esparreguera
El nostre és un treball documental sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic de la nostra vila, Esparreguera. Vam començar aquesta investigació el curs 2014-15 amb un altre company i l'hem continuada al llarg del 2015-16 fins avui.

Preneu les ombres

Alumnes i docents de l'Institut Torreforta - Tarragona
Aquest projecte surt d’una necessitat per part de l’Ajuntament de Tarragona de voler celebrar la commemoració del 80è aniversari de l’Olga Xirinacs, escriptora tarragonina. A finals del curs 2014-15 es planteja, a tots els centres educatius dels Barris de Ponent de la ciutat de Tarragona, de crear un grup de treball del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) amb el nom Lectura i entorn.

L'Impressionisme de Monet amb alumnes de 4t de Primària

Modalitat: Alumnes
Juan Pablo Cuartas Arévalo, Dídac Humà Collell, Xènia Ortega Cabanas i Cristina Plana Baroy, alumnes de 4t d'ESO de La Salle Manlleu - Manlleu
A 4t d’ESO cada equip desenvolupa un Projecte d’Investigació Cooperatiu de l’àmbit d’Aprenentatge-Servei. El projecte que presentem consisteix en fer un taller de plàstica a nens de 4t de primària de l’escola Carme Vedruna. El tema del nostre treball està inclòs dins l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica i té la voluntat de treballar l’impressionisme a través del pintor Oscar-Claude Monet.

Deconstrucció Electropoètica sobre el poema: la propietat de la pena de Vicent Andrés Estelles

Modalitat: Alumnes
Maria Balaguer Gomis, Maria Canut, Grau, Alejandro Martínez Ramos, Sergi Moyano Hurtado, Javier Colomer González, Rosa Gaspar Verdú, Noelia Talens Andrés, Lia Spiryan, Lidia Moreno Millán, Cristian Tormo Navarro, Aaron Boutoitaou, Andrés Mora Alcoi, Mireia Dasca Vila, Paula Tudela Cruz, Pau De la Resurrección Pérez, Claudia De la Resurrección Pérez, Julia Salom Úbeda, Carla Crespo Gil, Andrés Castelló Ahullana, Alex Oliver Olmeda, Ignacio Sanchís Granero, Aitana Chorro Gimeno i Sonya Djoudi, alumnes de 3r d'ESO de l'IES Arabista Ribera - Carcaixent
A partir del poema "Les propietats de la pena" de Vicent Andrés Estellés, vam iniciar un procés creatiu apassionant que ens ha portat a un projecte del tot original. El resultat final es basa en la musicalització del poema de l'autor valencià mitjançant Soundcool, un innovador sistema informàtic que permet que qualsevol dispositiu mòbil es converteixi en un instrument musical i que cada alumne controla de forma independent. Per tirar endavant el projecte, hem comptat amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València i el professorat de l'escola.

Pàgines