Mostrant: 92 projectes

Pàgines

El Projecte de Ciències

Modalitat: Alumnes
Alumnes Infantil. Primària i ESO - Barcelona
El Projecte de Ciències va sorgir fa ja 7 anys a partir d'una iniciativa d'algunes famílies que va ser recollida per l'Escola i l’experiència dels cursos passats és cada vegada més enriquidora per a tots. Els objectius que pretenen són: estimular la curiositat i l’interès per la ciència, que els nostres alumnes es plantegin interrogants i facin hipòtesis sobre temes científics, que experimentin, que cerquin la resposta i que aprenguin a comunicar el seu treball.

El sexisme en la literatura infantil i la seva influència en els infants

Modalitat: Alumnes
Marina Iranzo, Judith Cabrera, Joana Justícia - Barcelona
Durant el curs 2016-2017 vam ser alumnes de 4t d’ESO a l'escola Institució Montserrat de Barcelona. Vàrem realitzar el projecte de recerca sobre el sexisme en els contes infantils i la seva influència en els infants. Volíem investigar si aquesta vessant cultural i de coneixement era tan rellevant com ens pensàvem i si influenciava la conducta dels infants.

Josep Anselm Clavé, un llegat tergiversat per la història

Modalitat: Alumnes
Núria Poch i Franco - Vilanova i la Geltrú
Àmbit: Altres
Aquest treball de recerca va néixer amb la intenció de fer un aprofundiment en la vida de Josep Anselm Clavé, i la seva obra "L'Aplec del Remei", que l'any 2017 fou representada al Teatre Nacional de Catalunya. El que no sabia llavors és que la biografia i vida de Clavé em portaria fins a qüestions que al principi del treball ni em podia arribar a plantejar. Tot començà amb la hipòtesis que Josep Anselm Clavé havia quedat oblidat dins del panorama actual de literatura, malgrat la complexitat de la seva obra.

DEL FIL AL VESTIT

Modalitat: Alumnes
NENS I NENES DE L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL - Manresa
Participació en el projecte Art AMiC ( una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles de la Catalunya Central, en la qual es pretén apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu). el tema: Vetes i fils Títol del nostre projecte de la nostra escola: "Del fil al vestit" Objectius: - Apropar als infants a la cinteria i el tèxtil, ja que han format part de la història de Manresa. - Confeccionar el nostre vestit de Carnestoltes (disseny, tintura i confecció) Descripció: -Activitats inicials per descobrir les vetes i fils.

ESPAI DE CIÈNCIA, UNA NOVA MANERA D’INTERPRETAR I ENTENDRE EL MÓN QUE ENS ENVOLTA

Modalitat: Mestres
Partim d'un mètode actiu i de descobriment donant importància a la pròpia exploració de les diferents propostes de l'ESPAI DE CIÈNCIES. S'hi pot treballar en dues dimensions, la individual que permet el desenvolupament integral de l'alumne on interactua amb els diferents objectes i materials i / o la social on els alumnes en petits grups aprenen aspectes valuosos de la vida en comunitat.

UN OASI ENMIG DE LA GUERRA CIVIL. MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES DUES COLÒNIES INFANTILS SUECOCATALANES DE TEIÀ (1936-1939)

Modalitat: Alumnes
NÚRIA BOSCH ASENSIO - EL MASNOU
El TR analitza el funcionament de les dues colònies infantils de Teià durant la Guerra Civil (1938-1939): l’Hogar Sueco-Catalán (o Hogar Jorge Brantin), a la casa pairal de can Godó, que va acollir infants refugiats de de Barcelona, Madrid i València; i la Colònia Suecocatalana de can Whertheim, que es va ocupar dels infants de Teià que passaven gana, ambdues sufragades per l’Ambaixada de Suècia. L’estudi se centra en el tipus d’organització de les dues colònies de nens refugiats i en la pedagogia utilitzada, basada sobretot en el mètode Montessori, sota la direcció del suec Erik Svensson.

UNA VIDA D'ESPERANÇA

Modalitat: Alumnes
GEMMA DOMINGO RICART, MAGDA AMILL IBORRA, MARGARITA GALOFRÉ FORTUNY, (...) - VILA-RODONA
El passat curs 2016-17 els alumnes de CM i CS van anar d'estada a l'Entorn d'aprenentatge del Canigó. Allí van conèixer la realitat de l'exili dels refugiats catalans durant la guerra civil espanyola, fent un recorregut per Prada de Conflent, lloc que va acollir a Pau Casals i Pompeu Fabra, i van poder conversar amb un nét d'un refugiat català, el Sr. Ramon Gual i Casals.

Descobrim Salgado

Modalitat: Alumnes
Thaïs Aparicio Cuesta, Elisabeth Berrio Ortega, Antonio Chacón Jiménez, Joan Clemente Valverde, Alexia Encarnación Borrero, Mª del Prado Gascón Díaz, Mari Jiménez Serrano, Alberto Jurado Cruz, María Labrador Pineda, Lorena López Carrau,Isabel López Román, Manuel López Sepúlveda, Mercedes Martín Moreno, Javi Martínez Muñoz, Andrés Miret Beltrán, Yeison Muñoz Gallego, Ellen Okra, Evelyn Peña Reche, Toñi Ramos Raya, Anas Azzouz, Mohamed El Basraoui, Álex Martín Moreno, Juanma Miranda Borrego, Andrés Montoya Lenis, Amparo Pàmies Bazaga, Lorena Tomás Bastidas, Sonia Ubal Pérez - Tarragona
L’exposició del fotògraf Sebastião Salgado al CaixaFòrum Tarragona ens ha servit d’excusa per plantejar als alumnes un projecte sobre la vida i l’obra d’aquest artista. El treball s’ha realitzat a l’Aula Autoformació del centre durant el primer trimestre. En aquesta aula es treballa de manera competencial i s’afavoreix i es valora l’autonomia i el treball col·laboratiu dels alumnes del GESO, la constància en el treball, el respecte al calendari dels lliuraments; així com l’ús de diferents tecnologies per treballar i a comunicar-nos d’una manera diferent. Què hem fet?

“MOU-TE, JO T’ESCOLTO”

Modalitat: Mestres
Per al nostre alumnat d’educació especial el desenvolupament d’activitats diàries ja és en sí tot un repte. Qualsevol suport per facilitar el seu funcionament en aquest dia a dia és un objectiu cabdal per la seva inclusió i èxit en la nostra societat. Per això, la comunicació s’esdevé un dels pilars fonamentals, tant pel desenvolupament integral de la persona, com per l’èxit social.

Silenciats

Modalitat: Alumnes
Núria Casas Coll - Manresa
El meu treball de recerca es basa en la investigació de com van viure la Guerra Civil els meus avantpassats. El projecte neix a partir de tres documents: una fotografia del tiet de la meva àvia, desaparegut a la Batalla de l'Ebre; una fotografia de l'home que acollí a la meva àvia i la seva família durant el seu exili a França; i el document que certificava que el meu besavi havia estat tancat en un camp de concentració franquista. El treball està dividit en dos parts.

Pàgines