Mostrant: 85 projectes

Pàgines

Afganistan, un crit de justícia silenciat

Joana Coll Borraz, Veva Torras Clos - Moià
Àmbit: Altres
Aquest treball es basa en una àmplia investigació sobre les dones de l'Afganistan focalitzant-se sobretot en l'àmbit social. La recerca s'ha dut a terme a partir de testimonis que han viscut i viuen situacions del masclisme afganès i de la guerra civil; Nadia Gulham, una supervivent de la guerra civil afganesa i Azita Rafaat, una de les primeres dones en esdevenir diputada al parlament. Mònica Bernabé també ha estat una testimoni molt important ja que fou periodista resident a l'Afganistan durant més de 8 anys.

La influència de la publicitat a les campanyes electorals

Aina Vivancos Perostes - Barcelona
Àmbit: Altres
L’objectiu del meu Treball de Recerca ha estat el descobriment dels mecanismes de funcionament de les campanyes electorals, així com la rellevància que hi té la publicitat dins d’aquestes, centrant-me en el cas de Catalunya.

DESPERTANT VOCACIONS TECNOLÒGIQUES DELS INFANTS

Claustre de l'escola l'Era de Dalt - Tona
A L’Era de Dalt ens vam proposar explorar possibles vies per despertar talents, vocacions i interessos en el camp tecnològic des de la infància, treballant en el context real d’una escola. Vam adoptar la iniciativa com a projecte transversal d'escola per el curs 15-16 i s'implicaren infants, claustre i famílies en la realització d’un gran nombre d’activitats, totes amb la tecnologia com a fil conductor.

JUGANT AMB LA POESIA D'EN JOAN OLIVER

MONTSE GONZÁLEZ I COLOMÉ - SABADELL
Aquest any la ciutat de Sabadell ha homenatjat l'escriptor Joan Oliver, conegut amb el pseudònim de Pere Quart, amb motiu del 30è aniversari de la seva mort. La nostra escola també ha volgut aportar el seu gra de sorra en l’homenatge d’aquest poeta Sabadellenc i per això, a la classe de P5, hem descobert i treballat alguns dels seus poemes, fonamentalment els del “Bestiari”, tot enllaçant-ho amb el nom de la classe. Als nens i nenes de P5 els han agradat tant aquests poemes que els han volgut compartir amb la resta de l’escola i amb les famílies.

Malformacions en Testudo hermanni, causes ambientals o genètiques?

Pau Vilaseca Martí - Sant Feliu de Llobregat
Aquest treball de recerca forma part del projecte del Pati de les tortugues de l'Escola, en el que s'estudia la biologia i la reproducció de la tortuga mediterrània. En treballs anteriors s'havia observat que alguns dels individus nascuts a l’Escola presentaven malformacions. Descriure totes les malformacions aparegudes a l’Escola, analitzant com han afectat a la vida dels individus a partir del banc de dades que s’ha anat generant en treballs de recerca anteriors, és el primer objectiu d'aquest treball.

MARTA NO TÉ POR

ALUMNAT TERCER EDUCACIÓ INFANTIL - CATARROJA
MARTA NO TÉ POR Amb aquest treball hem potenciat les competències bàsiques mitjançant el caràcter interdisciplinari del diferents llenguatges com el matemàtic, plàstic, literari i l'expressió oral. També hem potenciat la imaginació lliure, la creativitat artística a partir d'una història inventada, el treball cooperatiu i en equip, el respecte i acceptació de les aportacions dels companys i companyes, l'ús del llenguatge literari oral i escrit (la narració i la descripció) i el consens a l'hora de prendre decisions...

Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció?

Alumnes de cicle superior de l'escola Joan Maragall de Santa Pau - Santa Pau
Hem realitzat un projecte educatiu sobre les energies renovables per saber en què consisteixen, com són i quines podrien ser les més adequades per a la nostra escola. També hem après alguns conceptes, com per exemple: l’eficiència energètica i la sostenibilitat. Per això, hem decidit desplaçar-nos amb bicicleta a les sortides i activitats del projecte: - Visita a les calderes de biomassa de l'escola, l'Ajuntament i la Cooperativa de la Fageda. - Visita al local d’Espai Zero, on hem pogut observar diferents tipus d’energies renovables i sistemes d’eficiència energètica.

La Preferència en les Preferents

Gerard Camats Penella - Artesa de Segre
Àmbit: Altres
“La Preferència en les Preferents” és un treball de Recerca que busca desenvolupar la problemàtica que es va dur a terme arran de la distribució de Participacions Preferents a l’Estat Espanyol.

e2TransFoli, el portafoli com a eina d’ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial

Modalitat: Mestres
El projecte e2Transfoli parteix de l’avaluació com a eina d’aprentatge i de la reflexió personal dels alumnes. L’e2TransFoli és una aplicació concreta del portfoli tradicional però es distingeix per tres característiques que queden reflectides en el nom que se li ha donat. 1. e- És digital i per tant es pot allargar en el temps, és accessible, actualitzable i compartible. Evoluciona amb l’alumne i respon a necessitats diferents en moments diferents.

La Transició Democràtica a Figueres: estudi de les primeres eleccions municipals de l'any 1979 a la capital de l'Alt Empordà

Modalitat: Alumnes
Èrik Roura Turégano, alumne de 2n de batxillerat de l'Institut Ramon Muntaner - Figueres
Àmbit: Altres
Estudi exhaustiu de l'evolució de l'Ajuntament de Figueres entre els anys 1975 i 1979; posant especial èmfasi en les diferències de l'organigrama franquista de la ciutat i el constituït democràticament amb les eleccions municipals de 1979.

Pàgines