Mostrant: 183 projectes

Pàgines

"Aprenent cantant... Però, des de quan?" El Secretariat de Corals Infantils de Catalunya i la Coral Infantil Cors Alegres de Valls

Modalitat: Alumnes
Mireia Casañas Dalmau, alumna de 2n de batxillerat de l'Institut Narcís Oller - Valls
El treball està centrat en l’estudi del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya (SCIC) i en la Coral Infantil Cors Alegres de Valls. El treball investiga el sorgiment de les entitats, les seves funcions, l'organització i en el cas del SCIC, també s'estudia la recuperació del català com a llengua de cultura mitjançant cançoners populars.

"De Xesco Boix a Gangnam style". L'animació infantil al segle XXI

Berta Ayats Güell - Banyoles
El punt de partida d’aquest treball de recerca ha estat la creació d’un grup d’animació infantil i la posada en escena amb un espectacle. Pel que fa a la part més teòrica del treball s’ha procedit a recollir i analitzar la informació dels grups infantils de Catalunya, sobretot de les comarques gironines.

3 generacions de pastissers Miró

Emma Miró Morales, alumna de 2n de batxillerat de La Salle Manresa - Manresa
El treball se centra en l'evolució de la pastisseria a través de l'estudi de tres generacions de pastissers Miró i sobre la tradició pastissera del poble de Castellterçol. A mesura que han anat passat els anys, des de la guerra fins a la crisi econòmica actual, s'han produït canvis tant en les tècniques d'elaboració i en l'establiment com en l'exportació i especialització dels productes. El treball consta d'entrevistes, citacions i documentació molt útil per entendre com ha sigut el món pastisser al llarg de tres generacions.

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

Abans, ara i demà, Rocafonda posa't guapa

Alumnes de 2n de primària de l'Escola Rocafonda - Mataró
El treball s'emmarca dins d'un tema transversal que es treballa al llarg de tot el curs amb tots els alumnes de l'escola.

ABECEDARI GASTRONÒMIC

BELÉN PAVÍA MUT, TERESA LLORENS ALMIÑANA - DÉNIA
“Rap gastronòmic sobre base de menjars típics, amb guarnició d’il·lustracions pròpies. Tot envoltat en aroma #TastingSchools”. Podria ser el nom d’un plat 3 estrelles de la nostra benvolguda ciutat gastronòmica, Dénia. Però és el fruit del nostre projecte. La barreja d’ingredients de qualitat sempre dóna bon resultat. Gastronomia, llengua, tradicions, art, innovació i entusiasme són alguns dels que el composen. El procés d’elaboració ha estat a foc lent, en contínua ebullició.

Al pati de l'escola hi havia una palmera

Alumnes d'Educació Infantil i Cicle Inicial de l'Escola Pau Delclòs - Tarragona
En el treball dels alumnes “Al pati de l’escola hi havia una palmera” s’utilitza el fet que la plaga de l’escarabat morrut ha afectat una palmera del pati per fer tot un treball d’ús de la llengua en la seva vessant d’expressió oral i escrita. El projecte s’ha dut a terme amb una pedagogia activa on tots els alumnes participen, opinen lliurement i experimenten. L’observació d’un element natural del propi entorn ha propiciat una extraordinària motivació en els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial.

Altar de la Comunicació 2017: Homenatge a Carles Capdevila

Escola Octavio Paz - Barcelona
L'Altar de Muertos 2017 va ser dedicat al periodista Carles Capdevila en reconeixement pel seu esforç constant en la defensa de l’educació des dels mitjans de comunicació. L’Altar és un acte que s'emmarca dins del Projecte d'Intercanvi Social i Cultural que l'escola Octavio Paz té des del curs 1994 amb tres escoles mexicanes de Xalapa (Veracruz).

Al·lèrgies en un món modern

Modalitat: Alumnes
Javier Moreno Sepena, Ali Hamza i Enric Carbasa Sánchez, alumnes de 2n de batxillerat de l'Institut Juan Manuel Zafra - Barcelona
Els casos d’al·lèrgia en les societats occidentals ha anat augmentant considerablement durant els últims anys. Aquest és un estudi de camp on ens proposem entendre què són les al·lèrgies, quines són les causes que les provoquen i com i de quina manera ens afecten en el nostre sistema immunològic. A més a més, plantegem unes possibles pautes alimentàries ja que una alimentació adequada ajuda a reduir els efectes de les al·lèrgies al mínim. El treball conté una entrevista a Lorena Soto, al·lergòloga i un exhaustiu estudi sobre els tipus de pol·len en la ciutat de Barcelona.

Amaguem tresors pels veïnats de Cassà

Àlex Carrera Llinàs, Mar Albesa Sanchez - Cassà de la Selva
L’objectiu d’aquest projecte interdisciplinar impulsat des de l’àrea de medi social és conèixer els nou veïnats del municipi de Cassà de la Selva mitjançant el geocaching. La combinació d’aquest joc, el treball amb les noves tecnologies i les activitats de coneixement de l’entorn són fonts motivadores per l’alumnat i ajuden a fer un treball enriquidor des de bon principi.

Pàgines