Mostrant: 183 projectes

Pàgines

L'ARBRAT DE MIERES

Modalitat: Alumnes
Balam Serrano, Pau Esquís, Lia Aragay, (...) - Mieres
El treball que han realitzat els alumnes de CM i CS ha estat el d'identificar, estudiar, i codificar els arbres del nostre poble, Mieres. Durant el temps que ha durat el projecte s'han visitat els arbres, s'han fet mediacions, s'han recollit mostres de fulles i fruits, també s'han fet fotografies. Per identificar-los, hem treballat amb llibres guia i també amb aplicacions informàtiques gratuïtes. Un cop identificats, cada grup a omplert una taula que s’ha enllaçat a un codi QR.

Romànic a l'Alt Camp

Modalitat: Alumnes
Sergi Robert Caselles - Valls
Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l'Alt Camp. He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular.

LA DAMA DE LA GARROTXA

Modalitat: Alumnes
Alba Masià, Judith Sitjà, Noa Bernal, (...) - Mieres
El treball que us presentem està emmarcat dins del projecte interdisciplinari “80+3 aniversari de l’Escola Finestres”. L’objectiu principal ha estat fer un treball d’investigació amb l’objectiu de descobrir exactament quan es va construir la nostra escola i recollir vivències de persones que han format part de la comunitat educativa de l’escola de Mieres des de la seva creació. Un cop fet aquest treball, s’ha editat una revista i un documental. Han passat moltes coses durant tots aquests anys de vida de la nostra escola, inclosa una guerra civil.

Emprenedoria a l'escola rural. Re-evolucionant i repensant l'educació.

Modalitat: Alumnes
Judith Giró Corts, Eva Gilabert Rofes - Mont-ral
Presentem un projecte transversal i multidisciplinari elaborat dins d’una petita escola rural i pública, oberta des de fa només 1 curs escolar. Aquesta experiència permet als infants mantenir la curiositat, les ganes de descobrir i d’investigar plegats. Alhora que fa que coneguin, aprofitin i reutilitzin el què ens dona l’entorn i el context natural de Mont-ral, tenint en compte el sentiment de pertinència a la cultura catalana, al municipi i l’agraïment a l’ecosistema.

Els vigilants de les tres erres.

Modalitat: Alumnes
Els pirates voladors roba-tresors. (2n CI) - Móra la nova
L'alumnat de 2n de cicle inicial s'han implicat per ajudar al seu poble a ser més net i cívic. Després de rebre una carta de l'Ajuntament on els explicava que Móra la Nova era el 3r poble de la comarca que pitjor recicla a i que més rebuig generava, els nens i les nenes van decidir que calia fer alguna cosa! Van decidir que investigarien molt (Internet, fulletons, experts, visites a espais municipals...) per aprendre tot el que puguéssin i, així, poder fer una xerrada al Casal per conscienciar a la població de la importància de fer-ho millor.

LÍNIA DEL TEMPS CATALANA

Modalitat: Alumnes
IRENE BARNAUS, MARIA CASANOVAS - RELLINARS
L’escola de Rellinars és una escola rural del Vallès occidental on els alumnes estan agrupats per cicles, i on s’intenta fomentar un aprenentatge competencial a partir de la metodologia del treball per projectes.

Estudi microbiològic de mòbils i tauletes

Modalitat: Alumnes
Ivan Vallejo Gutierrez - Esparreguera
Estudi microbiològic de mòbils i tauletes Els smartphones s’han convertit en una part indispensable a la nostra vida. Avui en dia joves i adults de tot arreu utilitzem aquests aparells, per a gairebé tot, la comunicació, com per la fotografia, aplicacions o videojocs. Aquest fet comporta poder portar aquests aparells a totes les parts i deixar-los en diversos llocs i en moltes ocasions en qualsevol condició higiènica. Les mans i instruments de tot tipus poden servir de punts o vectors de transmissió de microorganismes.

L'escola pública de la Selva del Camp: l'ahir i l'avui

Modalitat: Alumnes
Alba Barberà Martí - La Selva del Camp
Amb aquest treball s’ha pretès recollir la història de l’escola pública a la Selva del Camp i dignificar la gran tasca que ha fet a la vil·la. La documentació trobada s’inicia a la segona meitat del segle XIX i va ampliant-se fins als nostres dies, amb testimonis que han explicat de primera mà la realitat viscuda. La seva història ha estat complicada i fructífera alhora. Al llarg dels dos últims segles s’ha hagut de treballar molt, des de diversos fronts, per poder avançar de forma positiva.

ESPAI DE CIÈNCIA, UNA NOVA MANERA D’INTERPRETAR I ENTENDRE EL MÓN QUE ENS ENVOLTA

Modalitat: Mestres
Partim d'un mètode actiu i de descobriment donant importància a la pròpia exploració de les diferents propostes de l'ESPAI DE CIÈNCIES. S'hi pot treballar en dues dimensions, la individual que permet el desenvolupament integral de l'alumne on interactua amb els diferents objectes i materials i / o la social on els alumnes en petits grups aprenen aspectes valuosos de la vida en comunitat.

Pàgines