Mostrant: 183 projectes

Pàgines

LÍNIA DEL TEMPS CATALANA

Modalitat: Alumnes
IRENE BARNAUS, MARIA CASANOVAS - RELLINARS
L’escola de Rellinars és una escola rural del Vallès occidental on els alumnes estan agrupats per cicles, i on s’intenta fomentar un aprenentatge competencial a partir de la metodologia del treball per projectes.

Les Salines, història d'una gran muntanya i una petita ermita.

Modalitat: Alumnes
Maria de les Salines Saguer Batlle - Figueres
Aquest treball tracta sobre el santuari de les Salines, al poble de Maçanet de Cabrenys, a l'Alt Empordà. L'autora del treball és d'aquest poble i és de les poques persones que porta el nom d'aquest indret. En el treball fa una aproximació al que és el santuari des de diversos punts de vista: geogràfic i naturalístic, històric, excursionista, costumista, etc.

ESPAI DE CIÈNCIA, UNA NOVA MANERA D’INTERPRETAR I ENTENDRE EL MÓN QUE ENS ENVOLTA

Modalitat: Mestres
Partim d'un mètode actiu i de descobriment donant importància a la pròpia exploració de les diferents propostes de l'ESPAI DE CIÈNCIES. S'hi pot treballar en dues dimensions, la individual que permet el desenvolupament integral de l'alumne on interactua amb els diferents objectes i materials i / o la social on els alumnes en petits grups aprenen aspectes valuosos de la vida en comunitat.

RUMB AL CANIGÓ (GUIEM JUNTS EL NOSTRE FUTUR)

Modalitat: Mestres
Des de l'equip de professorat del cicle formatiu d'activitats físico-esportives al medi natural creiem que el crèdit de síntesi és la gran oportunitat per dissenyar, desenvolupar i executar un projecte de cooperació i treball en equip que forci a l'alumnat a sortir de la seva zona de confort. El Crèdit de Síntesi situat a final de curs, per nosaltres, és idoni per proposar una activitat trencadora en forma de repte, una proposta que aparentment sembli desproporcionada per la seva magnitud.

Romànic a l'Alt Camp

Modalitat: Alumnes
Sergi Robert Caselles - Valls
Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l'Alt Camp. He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular.

Emprenedoria a l'escola rural. Re-evolucionant i repensant l'educació.

Modalitat: Alumnes
Judith Giró Corts, Eva Gilabert Rofes - Mont-ral
Presentem un projecte transversal i multidisciplinari elaborat dins d’una petita escola rural i pública, oberta des de fa només 1 curs escolar. Aquesta experiència permet als infants mantenir la curiositat, les ganes de descobrir i d’investigar plegats. Alhora que fa que coneguin, aprofitin i reutilitzin el què ens dona l’entorn i el context natural de Mont-ral, tenint en compte el sentiment de pertinència a la cultura catalana, al municipi i l’agraïment a l’ecosistema.

Els vigilants de les tres erres.

Modalitat: Alumnes
Els pirates voladors roba-tresors. (2n CI) - Móra la nova
L'alumnat de 2n de cicle inicial s'han implicat per ajudar al seu poble a ser més net i cívic. Després de rebre una carta de l'Ajuntament on els explicava que Móra la Nova era el 3r poble de la comarca que pitjor recicla a i que més rebuig generava, els nens i les nenes van decidir que calia fer alguna cosa! Van decidir que investigarien molt (Internet, fulletons, experts, visites a espais municipals...) per aprendre tot el que puguéssin i, així, poder fer una xerrada al Casal per conscienciar a la població de la importància de fer-ho millor.

Estudi microbiològic de mòbils i tauletes

Modalitat: Alumnes
Ivan Vallejo Gutierrez - Esparreguera
Estudi microbiològic de mòbils i tauletes Els smartphones s’han convertit en una part indispensable a la nostra vida. Avui en dia joves i adults de tot arreu utilitzem aquests aparells, per a gairebé tot, la comunicació, com per la fotografia, aplicacions o videojocs. Aquest fet comporta poder portar aquests aparells a totes les parts i deixar-los en diversos llocs i en moltes ocasions en qualsevol condició higiènica. Les mans i instruments de tot tipus poden servir de punts o vectors de transmissió de microorganismes.

L'escola pública de la Selva del Camp: l'ahir i l'avui

Modalitat: Alumnes
Alba Barberà Martí - La Selva del Camp
Amb aquest treball s’ha pretès recollir la història de l’escola pública a la Selva del Camp i dignificar la gran tasca que ha fet a la vil·la. La documentació trobada s’inicia a la segona meitat del segle XIX i va ampliant-se fins als nostres dies, amb testimonis que han explicat de primera mà la realitat viscuda. La seva història ha estat complicada i fructífera alhora. Al llarg dels dos últims segles s’ha hagut de treballar molt, des de diversos fronts, per poder avançar de forma positiva.

Pàgines