Mostrant: 183 projectes

Pàgines

EL PODER DE LES PLANTES

Modalitat: Alumnes
Manel Vancells, Andreu Vancells, Jan Ferré, Laia Rodríguez, Cristian Capitan, Sergio Gozalo, Judit Mercado, Noèlia Corral - L'Espluga de Francolí
Durant el curs 2016-17, hem reprès el treball Interdisciplinari iniciat el curs 2015-16 i hem seguit amb la mateixa metodologia procedimental i de recerca, fent incidència en l’estudi de les plantes, els seus usos i propietats i l'entorn natural on creixen. Per això hem buscat informació des de diferents recursos: Internet; testimonis orals/entrevistes (àvies, pares..); recursos naturals (El Garber, El Molí d’en Guasch); entorns propers a la vivenda de l’alumnat...), sortides a boscos propers; recursos didàctics (El Museu de la Vida rural de l’espluga de F.). Hem reforçat la recerca,

Les escoles dels nostres avis: Diario general de clase.

Modalitat: Alumnes
Marina Bover Romero - Malgrat de Mar
Les escoles dels nostres avis: Diario general de clase. Aquest treball tracta principalment de l’educació durant el Franquisme. Els objectius que proposa són: saber què va ser el Franquisme, què volia introduir a la societat, quines assignatures estudiaven els nens i nenes d’aquella època i fer-ne una petita comparació amb ara, i sobretot, descobrir quina era l’assignatura anomenada Formación del Espíritu Nacional. El treball consta d’una part teòrica en la qual podem veure la situació social i política de l’època, profunditzant sobretot en termes d’educació.

DEL FIL AL VESTIT

Modalitat: Alumnes
NENS I NENES DE L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL - Manresa
Participació en el projecte Art AMiC ( una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles de la Catalunya Central, en la qual es pretén apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu). el tema: Vetes i fils Títol del nostre projecte de la nostra escola: "Del fil al vestit" Objectius: - Apropar als infants a la cinteria i el tèxtil, ja que han format part de la història de Manresa. - Confeccionar el nostre vestit de Carnestoltes (disseny, tintura i confecció) Descripció: -Activitats inicials per descobrir les vetes i fils.

Can Malhivern. Un retrat de la Dolors

Modalitat: Alumnes
Alumnes de quart - Bordils, Girona
Els últims cursos, els alumnes de l’escola han estat explorant el seu poble, investigant els espais i oficis que els semblaven més interessants, recuperant la memòria dels avis, fotografiant i filmant les persones, tradicions i records. Aquests anys de treball que formen part del projecte “Descobrim Bordils” serviran per fer les investigacions i elaborar els materials que es projectaran i exposaran en una mostra, en diferents espais del poble al final del projecte.

Guia turística de Lleida

Modalitat: Alumnes
Alum,nat de l'escola Països Catalans - Lleida
El nostre desig va ser poder donar a conèixer Lleida, la nostra ciutat i territori, des dels ulls dels nostres infants a través de la creació de la nostra guia turística.

Altar de la Comunicació 2017: Homenatge a Carles Capdevila

Modalitat: Alumnes
Escola Octavio Paz - Barcelona
L'Altar de Muertos 2017 va ser dedicat al periodista Carles Capdevila en reconeixement pel seu esforç constant en la defensa de l’educació des dels mitjans de comunicació. L’Altar és un acte que s'emmarca dins del Projecte d'Intercanvi Social i Cultural que l'escola Octavio Paz té des del curs 1994 amb tres escoles mexicanes de Xalapa (Veracruz).

ENCONTATS, 20 contes compartits amb 5 grans escriptors i il·lustradors catalans

Modalitat: Alumnes
Alumnes de Cicle Inicial de primària de l'Escola Vedruna Girona - Girona
Un conte sembla simple, oi? Doncs per nosaltres fer un conte ha estat molt complex. Ha significat créixer, anar més lluny d’on crèiem que podríem arribar, fer volar la imaginació juntament amb els nostres companys, sentir que amb esforç i ganes, aprenent a llegir i escriure moltíssim som capaços de fer el que ens proposem. No han estat 20 contes, ha estat felicitat en estat pur. No podrem oblidar mai les vivències del projecte i les emocions que ens han acompanyat al llarg d’aquest curs.

CONSTRUÏM UN MERCAT (un projecte sorgit dels interessos dels nens i les nenes de P5)

Modalitat: Alumnes
Alumnes de P5 - La Ràpita (Santa Margarida i els Monjos)
“Construïm un mercat” és un projecte realitzat pels alumnes de P5 de l’escola Sant Domènec de la Ràpita. Aquest projecte sorgeix dels interessos dels propis alumnes a partir d’un dia de joc espontani. Tot jugant amb figures de plastilina a fer de botiguers i compradors, arriben a l’acord que els agradaria fer un mercat amb paradetes perquè els seus padrins de lectura (alumnes de 5è) puguin anar-hi a comprar. Ha estat un treball molt enriquidor. Els alumnes s’han mostrat molt motivats des del primer dia i durant tot el projecte ja que ells n’han anat traçant el camí.

Passejada històrica per la nostra escola modernista

Modalitat: Alumnes
alumnes de sisè de primària - Reus
FA CENT ANYS, NEIX EL PRIMER GRUP ESCOLAR I LA PRIMERA ESCOLA PÚBLICA A REUS -1917- PASSEJADA HISTÒRICA PER LA NOSTRA ESCOLA MODERNISTA Motivació: a partir de la celebració del Centenari de l’escola, ens proposem fer un treball de recerca i investigació al voltant de l’any 1917 centrat a Reus i conèixer bé la nostra escola des del punt de vista arquitectònic, edifici modernista, i higienista ja que aplica mesures que afavoriran el benestar dels alumnes, grans finestrals, espais grans, rampes enlloc d’escales, pati a l’exterior, amb arbres... La tasca final és fer de guies turístic

PROJECTE: "APADRINEM EL TÚMUL DE SERÓ"

Modalitat: Alumnes
Antoni Español Sabaté, Désirée Alarcón Garcia, Ramon Giribet Boneta, (...) - ARTESA DE SEGRE
En el projecte "Apadrinem el Túmul de Seró" hem volgut treballar la descoberta i sensibilització amb l'entor. Fomentar l'ús de la nostra llengua i cultura i al mateix temps integrar a tots els alumnes que formen part d'altres països.

Pàgines