Mostrant: 183 projectes

Pàgines

Supervivents de la Guerra Civil

Modalitat: Alumnes
Quim Besora Torrentellé - Sallent
El meu Treball de recerca es titula “Supervivents de la Guerra Civil” i amb ell pretenc treure a la llum les històries i vivències de dues persones, marit i muller, el Josep Julià i la Maria Ritort, amb un segle de vida viscuda. Durant aquest segle han sigut testimonis de la Primera Guerra Mundial, la Guerra Civil, la post-guerra, la Segona Guerra Mundial, el Franquisme i la transició Espanyola.

Romànic a l'Alt Camp

Modalitat: Alumnes
Sergi Robert Caselles - Valls
Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l'Alt Camp. He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular.

Emprenedoria a l'escola rural. Re-evolucionant i repensant l'educació.

Modalitat: Alumnes
Judith Giró Corts, Eva Gilabert Rofes - Mont-ral
Presentem un projecte transversal i multidisciplinari elaborat dins d’una petita escola rural i pública, oberta des de fa només 1 curs escolar. Aquesta experiència permet als infants mantenir la curiositat, les ganes de descobrir i d’investigar plegats. Alhora que fa que coneguin, aprofitin i reutilitzin el què ens dona l’entorn i el context natural de Mont-ral, tenint en compte el sentiment de pertinència a la cultura catalana, al municipi i l’agraïment a l’ecosistema.

EL PODER DE LES PLANTES

Modalitat: Alumnes
Manel Vancells, Andreu Vancells, Jan Ferré, Laia Rodríguez, Cristian Capitan, Sergio Gozalo, Judit Mercado, Noèlia Corral - L'Espluga de Francolí
Durant el curs 2016-17, hem reprès el treball Interdisciplinari iniciat el curs 2015-16 i hem seguit amb la mateixa metodologia procedimental i de recerca, fent incidència en l’estudi de les plantes, els seus usos i propietats i l'entorn natural on creixen. Per això hem buscat informació des de diferents recursos: Internet; testimonis orals/entrevistes (àvies, pares..); recursos naturals (El Garber, El Molí d’en Guasch); entorns propers a la vivenda de l’alumnat...), sortides a boscos propers; recursos didàctics (El Museu de la Vida rural de l’espluga de F.). Hem reforçat la recerca,

Els vigilants de les tres erres.

Modalitat: Alumnes
Els pirates voladors roba-tresors. (2n CI) - Móra la nova
L'alumnat de 2n de cicle inicial s'han implicat per ajudar al seu poble a ser més net i cívic. Després de rebre una carta de l'Ajuntament on els explicava que Móra la Nova era el 3r poble de la comarca que pitjor recicla a i que més rebuig generava, els nens i les nenes van decidir que calia fer alguna cosa! Van decidir que investigarien molt (Internet, fulletons, experts, visites a espais municipals...) per aprendre tot el que puguéssin i, així, poder fer una xerrada al Casal per conscienciar a la població de la importància de fer-ho millor.

Estudi microbiològic de mòbils i tauletes

Modalitat: Alumnes
Ivan Vallejo Gutierrez - Esparreguera
Estudi microbiològic de mòbils i tauletes Els smartphones s’han convertit en una part indispensable a la nostra vida. Avui en dia joves i adults de tot arreu utilitzem aquests aparells, per a gairebé tot, la comunicació, com per la fotografia, aplicacions o videojocs. Aquest fet comporta poder portar aquests aparells a totes les parts i deixar-los en diversos llocs i en moltes ocasions en qualsevol condició higiènica. Les mans i instruments de tot tipus poden servir de punts o vectors de transmissió de microorganismes.

DEL FIL AL VESTIT

Modalitat: Alumnes
NENS I NENES DE L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL - Manresa
Participació en el projecte Art AMiC ( una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles de la Catalunya Central, en la qual es pretén apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu). el tema: Vetes i fils Títol del nostre projecte de la nostra escola: "Del fil al vestit" Objectius: - Apropar als infants a la cinteria i el tèxtil, ja que han format part de la història de Manresa. - Confeccionar el nostre vestit de Carnestoltes (disseny, tintura i confecció) Descripció: -Activitats inicials per descobrir les vetes i fils.

L'escola pública de la Selva del Camp: l'ahir i l'avui

Modalitat: Alumnes
Alba Barberà Martí - La Selva del Camp
Amb aquest treball s’ha pretès recollir la història de l’escola pública a la Selva del Camp i dignificar la gran tasca que ha fet a la vil·la. La documentació trobada s’inicia a la segona meitat del segle XIX i va ampliant-se fins als nostres dies, amb testimonis que han explicat de primera mà la realitat viscuda. La seva història ha estat complicada i fructífera alhora. Al llarg dels dos últims segles s’ha hagut de treballar molt, des de diversos fronts, per poder avançar de forma positiva.

El nostre barri... Posa'l guapo!

Modalitat: Alumnes
Alba Maldonado- Clara Serra - Joan Blázquez- M. Jesús Segura - Manresa
L’activitat va néixer d’una iniciativa dels propis nens. A 3r es treballa la ciutat com a projecte interdisciplinari. Una de les activitats previstes dins la unitat és una visita a l’Ajuntament per conèixer, de primera mà, quins són els nostres representants i la feina que fan.

Pàgines