Mostrant: 122 projectes

Pàgines

"Aprenent cantant... Però, des de quan?" El Secretariat de Corals Infantils de Catalunya i la Coral Infantil Cors Alegres de Valls

Modalitat: Alumnes
Mireia Casañas Dalmau, alumna de 2n de batxillerat de l'Institut Narcís Oller - Valls
El treball està centrat en l’estudi del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya (SCIC) i en la Coral Infantil Cors Alegres de Valls. El treball investiga el sorgiment de les entitats, les seves funcions, l'organització i en el cas del SCIC, també s'estudia la recuperació del català com a llengua de cultura mitjançant cançoners populars.

ABECEDARI GASTRONÒMIC

Modalitat: Alumnes
BELÉN PAVÍA MUT, TERESA LLORENS ALMIÑANA - DÉNIA
“Rap gastronòmic sobre base de menjars típics, amb guarnició d’il·lustracions pròpies. Tot envoltat en aroma #TastingSchools”. Podria ser el nom d’un plat 3 estrelles de la nostra benvolguda ciutat gastronòmica, Dénia. Però és el fruit del nostre projecte. La barreja d’ingredients de qualitat sempre dóna bon resultat. Gastronomia, llengua, tradicions, art, innovació i entusiasme són alguns dels que el composen. El procés d’elaboració ha estat a foc lent, en contínua ebullició.

Acompanyats per la barítona, aprenem

Modalitat: Alumnes
Alumnes de 4t de primària de l’escola l'Horitzó - Barcelona
"Acompanyats per la barítona, aprenem" és un projecte interdisciplinari que apropa als alumnes a conèixer els diferents instruments de cobla i els seus orígens. A partir d'aquest eix, els alumnes han treballat i investigat les característiques de la barítona, a partir d'una audició han escoltat el seu so, després han relacionat aquesta temàtica amb altres disciplines com la llengua, la geometria, el medi, entre altres.

Almoines canta

Modalitat: Alumnes
Alumnes del col·legi El Castell - Almoines
El curs 1986-87, amb un equip coordinador encapçalat per Vicent Torrent, els alumnes de 7è d'EGB de l'escola van recollir música tradicional valenciana, cantada per gent autòctona i enregistrada amb cassetes. El treball que es presenta és la digitalització del material sonor original, sense cap manipulació ni intervenció per Ximo Cafarena. El material es va gravar en un suport DVD i s'han editat 700 exemplars en format llibre.

Altar de la Comunicació 2017: Homenatge a Carles Capdevila

Modalitat: Alumnes
Escola Octavio Paz - Barcelona
L'Altar de Muertos 2017 va ser dedicat al periodista Carles Capdevila en reconeixement pel seu esforç constant en la defensa de l’educació des dels mitjans de comunicació. L’Altar és un acte que s'emmarca dins del Projecte d'Intercanvi Social i Cultural que l'escola Octavio Paz té des del curs 1994 amb tres escoles mexicanes de Xalapa (Veracruz).

Antònia Galceran, memòries d'un exili forçós. Esparreguera durant la Segona República i la Guerra Civil Espanyola (1931-1939)

Modalitat: Alumnes
Elisabet Corominola, Maria Moya, Judit Navarro - Esparreguera
Donar a conèixer la situació d’Esparreguera durant l’època de la Guerra Civil (1936-1939) a partir de les vivències relatades en el llibre, "Un camí fràgil" d'Antònia Galceran i Monné, filla d’un exalcalde i una regidora republicans, que es van haver d’exiliar com a conseqüència de la Guerra Civil. Descobrir el paper de les dones republicanes. Elaborar un documental (es pot visionar al youtube: Un camí fràgil).

Aprendre a aprendre: què en sabem de Vilassar de Dalt?

Modalitat: Alumnes
Alumnes de l'escola La Immaculada - Vilassar de Dalt
Es va concebre cadascun dels diferents grups-classe de l'Escola La Immaculada de Vilassar de Dalt com una comunitat d'investigació on, a partir d'un tema comú que era la pertanyença al poble, es van desenvolupar diferents treballs de recerca i investigació segons els interessos dels propis nens i nenes. Aquesta activitat es va anar desenvolupant durant una hora a la setmana al llarg del 1r i el 2n trimestre i es va fonamentar en tres principis: el FER, el PENSAR i el COMUNICAR.

Cal Biel, una nissaga de forjadors

Modalitat: Alumnes
Albert Grinyó Romero - Montblanc
Cal Biel és una nissaga de forjadors de l’Espluga de Francolí que, a principi del segle passat, començaren a desenvolupar l’art de la forja. L’avi Enric fou l’encarregat de fer el primer colpeig de martell d’aquesta família i el que acabaria essent el pare d’un segell d’identitat propi que, més tard, s’aixoplugà sota el renom de Cal Biel. El Ramon fou qui capgirà la feina de forja que es duia a terme a casa seva fins a aquell moment i inicià una nova etapa a la ferreria. Aquest nou període transformà les peces que s’elaboraven a la fornal dels Biel i les convertí en art.

Caminets de poesia

Modalitat: Alumnes
Alumnes de P5 de l'escola El Despujol - Les Masies de Voltregà
L’experiència que presentem porta per nom “Caminets de poesia” i és una ruta literària poètica amb alumnes de Parvulari. El perquè d’aquesta experiència el trobem en les nostres reflexions sobre la poesia. Volem defugir els tòpics que vinculen la recitació i memorització de poemes a l’escola, únicament a determinades festivitats, com Nadal o Sant Jordi, o a determinades etapes de l’educació. Creiem que la poesia s’ha de viure intensament a totes les edats i en diferents moments o situacions. La seva musicalitat, l’estructura, la rima i el ritme, etc.

Can Malhivern. Un retrat de la Dolors

Modalitat: Alumnes
Alumnes de quart - Bordils, Girona
Els últims cursos, els alumnes de l’escola han estat explorant el seu poble, investigant els espais i oficis que els semblaven més interessants, recuperant la memòria dels avis, fotografiant i filmant les persones, tradicions i records. Aquests anys de treball que formen part del projecte “Descobrim Bordils” serviran per fer les investigacions i elaborar els materials que es projectaran i exposaran en una mostra, en diferents espais del poble al final del projecte.

Pàgines