Mostrant: 122 projectes

Pàgines

TOCANT EL CEL AMB LA MÀ

Modalitat: Alumnes
Alumnat del CFGS Animació Sociocultural i Turística - TARRAGONA
Projecte basat en la metodologia d’aprenentatge-servei que parteix de la demanda de l’ajuntament de Valls i el futur museu “Món Casteller” . Es concreta en l’elaboració de diferents propostes didàctiques amb la finalitat que els i les futurs/es visitants del museu disposin d’activitats d’aprenentatge lúdiques i motivadores.

Història de lo Marraco. Bestiari lleidatà. Les ombres xineses.

Modalitat: Alumnes
Professores: Esther Garcia Jové, Concepció Pastó Piulats, M. Creu Pueyo Teixidó, Xus Marin Santos, M. Mercè Giró Farràs - Lleida
Durant el curs 16-17 la nostra escola es va plantejar la realització d’un projecte interdisciplinari amb la participació de tot el centre ( Educació Infantil i Primària ) al voltant de les arts escèniques que vam anomenar ”Llums, càmeres, acció: les arts escèniques “. El coneixement d’aquestes disciplines artístiques en l’àmbit escolar potencia la creativitat dels nois i noies i proporciona als alumnes un espai d’expressió que els ajuda en el seu creixement personal i social.A partir d’aquest centre d’interès cada cicle va dissenyar la seva pròpia proposta didàctica.

LLegenTIC de les Gavarres

Modalitat: Alumnes
Alumnes de L'Escola El Rodonell curs 16/17 - Corçà
A l’escola vam rebre una carta del regidor de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Corçà, on se’ns demanava col•laboració per tal de donar a conèixer les llegendes del massís de les Gavarres a la gent del poble. La carta la vam fer arribar a les assemblees d’aula i, vam demanar als alumnes que fessin propostes de com hi podíem col•laborar. Les idees sorgides a nivell d’aula van arribar a l’assemblea de Delegats i es va creure oportú fer-ne un projecte a nivell d’ escola. La idea era treballar les llegendes de les Gavarres a través de les TIC.

Les Salines, història d'una gran muntanya i una petita ermita.

Modalitat: Alumnes
Maria de les Salines Saguer Batlle - Figueres
Aquest treball tracta sobre el santuari de les Salines, al poble de Maçanet de Cabrenys, a l'Alt Empordà. L'autora del treball és d'aquest poble i és de les poques persones que porta el nom d'aquest indret. En el treball fa una aproximació al que és el santuari des de diversos punts de vista: geogràfic i naturalístic, històric, excursionista, costumista, etc.

El sexisme en la literatura infantil i la seva influència en els infants

Modalitat: Alumnes
Marina Iranzo, Judith Cabrera, Joana Justícia - Barcelona
Durant el curs 2016-2017 vam ser alumnes de 4t d’ESO a l'escola Institució Montserrat de Barcelona. Vàrem realitzar el projecte de recerca sobre el sexisme en els contes infantils i la seva influència en els infants. Volíem investigar si aquesta vessant cultural i de coneixement era tan rellevant com ens pensàvem i si influenciava la conducta dels infants.

Romànic a l'Alt Camp

Modalitat: Alumnes
Sergi Robert Caselles - Valls
Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l'Alt Camp. He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular.

Supervivents de la Guerra Civil

Modalitat: Alumnes
Quim Besora Torrentellé - Sallent
El meu Treball de recerca es titula “Supervivents de la Guerra Civil” i amb ell pretenc treure a la llum les històries i vivències de dues persones, marit i muller, el Josep Julià i la Maria Ritort, amb un segle de vida viscuda. Durant aquest segle han sigut testimonis de la Primera Guerra Mundial, la Guerra Civil, la post-guerra, la Segona Guerra Mundial, el Franquisme i la transició Espanyola.

Silenciats

Modalitat: Alumnes
Núria Casas Coll - Manresa
El meu treball de recerca es basa en la investigació de com van viure la Guerra Civil els meus avantpassats. El projecte neix a partir de tres documents: una fotografia del tiet de la meva àvia, desaparegut a la Batalla de l'Ebre; una fotografia de l'home que acollí a la meva àvia i la seva família durant el seu exili a França; i el document que certificava que el meu besavi havia estat tancat en un camp de concentració franquista. El treball està dividit en dos parts.

EL PODER DE LES PLANTES

Modalitat: Alumnes
Manel Vancells, Andreu Vancells, Jan Ferré, Laia Rodríguez, Cristian Capitan, Sergio Gozalo, Judit Mercado, Noèlia Corral - L'Espluga de Francolí
Durant el curs 2016-17, hem reprès el treball Interdisciplinari iniciat el curs 2015-16 i hem seguit amb la mateixa metodologia procedimental i de recerca, fent incidència en l’estudi de les plantes, els seus usos i propietats i l'entorn natural on creixen. Per això hem buscat informació des de diferents recursos: Internet; testimonis orals/entrevistes (àvies, pares..); recursos naturals (El Garber, El Molí d’en Guasch); entorns propers a la vivenda de l’alumnat...), sortides a boscos propers; recursos didàctics (El Museu de la Vida rural de l’espluga de F.). Hem reforçat la recerca,

L'escola pública de la Selva del Camp: l'ahir i l'avui

Modalitat: Alumnes
Alba Barberà Martí - La Selva del Camp
Amb aquest treball s’ha pretès recollir la història de l’escola pública a la Selva del Camp i dignificar la gran tasca que ha fet a la vil·la. La documentació trobada s’inicia a la segona meitat del segle XIX i va ampliant-se fins als nostres dies, amb testimonis que han explicat de primera mà la realitat viscuda. La seva història ha estat complicada i fructífera alhora. Al llarg dels dos últims segles s’ha hagut de treballar molt, des de diversos fronts, per poder avançar de forma positiva.

Pàgines