Mostrant: 122 projectes

Pàgines

SOM

Modalitat: Alumnes
Teresa Llorens, Marina Sanmartín, Belén Pavía - Dénia
"SOM" és un petit homenatge a algunes de les dones que formen part de la nostra vida. "SOM" som 28 alumnes del CEIP Pou de la Muntanya de Dénia que, durant dos cursos, hem treballat de manera dinàmica i globalitzada diferents competències i destreses bàsiques, dins i fora de l'aula. "SOM" són 28 dones lluitadores, perseverants, valentes.

Història de lo Marraco. Bestiari lleidatà. Les ombres xineses.

Modalitat: Alumnes
Professores: Esther Garcia Jové, Concepció Pastó Piulats, M. Creu Pueyo Teixidó, Xus Marin Santos, M. Mercè Giró Farràs - Lleida
Durant el curs 16-17 la nostra escola es va plantejar la realització d’un projecte interdisciplinari amb la participació de tot el centre ( Educació Infantil i Primària ) al voltant de les arts escèniques que vam anomenar ”Llums, càmeres, acció: les arts escèniques “. El coneixement d’aquestes disciplines artístiques en l’àmbit escolar potencia la creativitat dels nois i noies i proporciona als alumnes un espai d’expressió que els ajuda en el seu creixement personal i social.A partir d’aquest centre d’interès cada cicle va dissenyar la seva pròpia proposta didàctica.

TOCANT EL CEL AMB LA MÀ

Modalitat: Alumnes
Alumnat del CFGS Animació Sociocultural i Turística - TARRAGONA
Projecte basat en la metodologia d’aprenentatge-servei que parteix de la demanda de l’ajuntament de Valls i el futur museu “Món Casteller” . Es concreta en l’elaboració de diferents propostes didàctiques amb la finalitat que els i les futurs/es visitants del museu disposin d’activitats d’aprenentatge lúdiques i motivadores.

Les Salines, història d'una gran muntanya i una petita ermita.

Modalitat: Alumnes
Maria de les Salines Saguer Batlle - Figueres
Aquest treball tracta sobre el santuari de les Salines, al poble de Maçanet de Cabrenys, a l'Alt Empordà. L'autora del treball és d'aquest poble i és de les poques persones que porta el nom d'aquest indret. En el treball fa una aproximació al que és el santuari des de diversos punts de vista: geogràfic i naturalístic, històric, excursionista, costumista, etc.

LLegenTIC de les Gavarres

Modalitat: Alumnes
Alumnes de L'Escola El Rodonell curs 16/17 - Corçà
A l’escola vam rebre una carta del regidor de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Corçà, on se’ns demanava col•laboració per tal de donar a conèixer les llegendes del massís de les Gavarres a la gent del poble. La carta la vam fer arribar a les assemblees d’aula i, vam demanar als alumnes que fessin propostes de com hi podíem col•laborar. Les idees sorgides a nivell d’aula van arribar a l’assemblea de Delegats i es va creure oportú fer-ne un projecte a nivell d’ escola. La idea era treballar les llegendes de les Gavarres a través de les TIC.

Romànic a l'Alt Camp

Modalitat: Alumnes
Sergi Robert Caselles - Valls
Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l'Alt Camp. He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular.

El sexisme en la literatura infantil i la seva influència en els infants

Modalitat: Alumnes
Marina Iranzo, Judith Cabrera, Joana Justícia - Barcelona
Durant el curs 2016-2017 vam ser alumnes de 4t d’ESO a l'escola Institució Montserrat de Barcelona. Vàrem realitzar el projecte de recerca sobre el sexisme en els contes infantils i la seva influència en els infants. Volíem investigar si aquesta vessant cultural i de coneixement era tan rellevant com ens pensàvem i si influenciava la conducta dels infants.

Silenciats

Modalitat: Alumnes
Núria Casas Coll - Manresa
El meu treball de recerca es basa en la investigació de com van viure la Guerra Civil els meus avantpassats. El projecte neix a partir de tres documents: una fotografia del tiet de la meva àvia, desaparegut a la Batalla de l'Ebre; una fotografia de l'home que acollí a la meva àvia i la seva família durant el seu exili a França; i el document que certificava que el meu besavi havia estat tancat en un camp de concentració franquista. El treball està dividit en dos parts.

Supervivents de la Guerra Civil

Modalitat: Alumnes
Quim Besora Torrentellé - Sallent
El meu Treball de recerca es titula “Supervivents de la Guerra Civil” i amb ell pretenc treure a la llum les històries i vivències de dues persones, marit i muller, el Josep Julià i la Maria Ritort, amb un segle de vida viscuda. Durant aquest segle han sigut testimonis de la Primera Guerra Mundial, la Guerra Civil, la post-guerra, la Segona Guerra Mundial, el Franquisme i la transició Espanyola.

L'escola pública de la Selva del Camp: l'ahir i l'avui

Modalitat: Alumnes
Alba Barberà Martí - La Selva del Camp
Amb aquest treball s’ha pretès recollir la història de l’escola pública a la Selva del Camp i dignificar la gran tasca que ha fet a la vil·la. La documentació trobada s’inicia a la segona meitat del segle XIX i va ampliant-se fins als nostres dies, amb testimonis que han explicat de primera mà la realitat viscuda. La seva història ha estat complicada i fructífera alhora. Al llarg dels dos últims segles s’ha hagut de treballar molt, des de diversos fronts, per poder avançar de forma positiva.

Pàgines