Mostrant: 122 projectes

Pàgines

DEL FIL AL VESTIT

Modalitat: Alumnes
NENS I NENES DE L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL - Manresa
Participació en el projecte Art AMiC ( una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles de la Catalunya Central, en la qual es pretén apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu). el tema: Vetes i fils Títol del nostre projecte de la nostra escola: "Del fil al vestit" Objectius: - Apropar als infants a la cinteria i el tèxtil, ja que han format part de la història de Manresa. - Confeccionar el nostre vestit de Carnestoltes (disseny, tintura i confecció) Descripció: -Activitats inicials per descobrir les vetes i fils.

Els pastors a Catalunya. Passat, present i... futur?

Modalitat: Alumnes
Marc Casals Pagès - Olot
El següent Treball de Recerca, té com a principal objectiu donar a conèixer el món dels pastors, un món tan poc conegut, a tot aquell qui es llegeixi el treball. Com era aquest ofici en el passat, com és que s’ha passat d’un nombre tan gran de pastors al nombre tan petit amb el qual ens trobem a l’actualitat, hi ha noves generacions de pastors, quines són les principals dificultats amb les quals es troben...

Guia turística de Lleida

Modalitat: Alumnes
Alum,nat de l'escola Països Catalans - Lleida
El nostre desig va ser poder donar a conèixer Lleida, la nostra ciutat i territori, des dels ulls dels nostres infants a través de la creació de la nostra guia turística.

ENCONTATS, 20 contes compartits amb 5 grans escriptors i il·lustradors catalans

Modalitat: Alumnes
Alumnes de Cicle Inicial de primària de l'Escola Vedruna Girona - Girona
Un conte sembla simple, oi? Doncs per nosaltres fer un conte ha estat molt complex. Ha significat créixer, anar més lluny d’on crèiem que podríem arribar, fer volar la imaginació juntament amb els nostres companys, sentir que amb esforç i ganes, aprenent a llegir i escriure moltíssim som capaços de fer el que ens proposem. No han estat 20 contes, ha estat felicitat en estat pur. No podrem oblidar mai les vivències del projecte i les emocions que ens han acompanyat al llarg d’aquest curs.

Emprenedoria a l'escola rural. Re-evolucionant i repensant l'educació.

Modalitat: Alumnes
Judith Giró Corts, Eva Gilabert Rofes - Mont-ral
Presentem un projecte transversal i multidisciplinari elaborat dins d’una petita escola rural i pública, oberta des de fa només 1 curs escolar. Aquesta experiència permet als infants mantenir la curiositat, les ganes de descobrir i d’investigar plegats. Alhora que fa que coneguin, aprofitin i reutilitzin el què ens dona l’entorn i el context natural de Mont-ral, tenint en compte el sentiment de pertinència a la cultura catalana, al municipi i l’agraïment a l’ecosistema.

Casa meva és casa vostra

Modalitat: Alumnes
Paqui Peretó, Ana Parra, Sergi Mallol, (...) - Dénia
Al Pou de la Muntanya, de Dénia, els contes han tornat amb força. La classe dels Monstres, els i les petites de 5 anys, s’ha trobat pel camí a la classe dels antics Exploradors, de 4t A de Primària, i l’espurna de l’aprenentatge ha sorgit ben viva, per iniciar-se en la lectoescriptura. Us presentem el resultat d’una tasca que es fa visible, i esperem que la gaudiu tant com nosaltres ho hem fet. No oblidem mai que, visible o no, cada xiqueta i xiquet busca en nosaltres eixa espurna que de les tristors en faça fum, on el temps no compte, ni l’espai; perquè qualsevol nit, a les seves vides, po

UN OASI ENMIG DE LA GUERRA CIVIL. MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES DUES COLÒNIES INFANTILS SUECOCATALANES DE TEIÀ (1936-1939)

Modalitat: Alumnes
NÚRIA BOSCH ASENSIO - EL MASNOU
El TR analitza el funcionament de les dues colònies infantils de Teià durant la Guerra Civil (1938-1939): l’Hogar Sueco-Catalán (o Hogar Jorge Brantin), a la casa pairal de can Godó, que va acollir infants refugiats de de Barcelona, Madrid i València; i la Colònia Suecocatalana de can Whertheim, que es va ocupar dels infants de Teià que passaven gana, ambdues sufragades per l’Ambaixada de Suècia. L’estudi se centra en el tipus d’organització de les dues colònies de nens refugiats i en la pedagogia utilitzada, basada sobretot en el mètode Montessori, sota la direcció del suec Erik Svensson.

Can Malhivern. Un retrat de la Dolors

Modalitat: Alumnes
Alumnes de quart - Bordils, Girona
Els últims cursos, els alumnes de l’escola han estat explorant el seu poble, investigant els espais i oficis que els semblaven més interessants, recuperant la memòria dels avis, fotografiant i filmant les persones, tradicions i records. Aquests anys de treball que formen part del projecte “Descobrim Bordils” serviran per fer les investigacions i elaborar els materials que es projectaran i exposaran en una mostra, en diferents espais del poble al final del projecte.

Altar de la Comunicació 2017: Homenatge a Carles Capdevila

Modalitat: Alumnes
Escola Octavio Paz - Barcelona
L'Altar de Muertos 2017 va ser dedicat al periodista Carles Capdevila en reconeixement pel seu esforç constant en la defensa de l’educació des dels mitjans de comunicació. L’Altar és un acte que s'emmarca dins del Projecte d'Intercanvi Social i Cultural que l'escola Octavio Paz té des del curs 1994 amb tres escoles mexicanes de Xalapa (Veracruz).

PROJECTE: "APADRINEM EL TÚMUL DE SERÓ"

Modalitat: Alumnes
Antoni Español Sabaté, Désirée Alarcón Garcia, Ramon Giribet Boneta, (...) - ARTESA DE SEGRE
En el projecte "Apadrinem el Túmul de Seró" hem volgut treballar la descoberta i sensibilització amb l'entor. Fomentar l'ús de la nostra llengua i cultura i al mateix temps integrar a tots els alumnes que formen part d'altres països.

Pàgines