Mostrant: 52 projectes

Pàgines

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

Abans, ara i demà, Rocafonda posa't guapa

Alumnes de 2n de primària de l'Escola Rocafonda - Mataró
El treball s'emmarca dins d'un tema transversal que es treballa al llarg de tot el curs amb tots els alumnes de l'escola.

ABECEDARI GASTRONÒMIC

BELÉN PAVÍA MUT, TERESA LLORENS ALMIÑANA - DÉNIA
“Rap gastronòmic sobre base de menjars típics, amb guarnició d’il·lustracions pròpies. Tot envoltat en aroma #TastingSchools”. Podria ser el nom d’un plat 3 estrelles de la nostra benvolguda ciutat gastronòmica, Dénia. Però és el fruit del nostre projecte. La barreja d’ingredients de qualitat sempre dóna bon resultat. Gastronomia, llengua, tradicions, art, innovació i entusiasme són alguns dels que el composen. El procés d’elaboració ha estat a foc lent, en contínua ebullició.

Butlletí escolar: Berguedà-Mata

Alumnes de 4t, 5è i 6è de primària - Puig-reig
El Butlletí escolar: Berguedà-Mata realitzat pels alumnes de 4t, 5è i 6è de l'escola Alfred Mata és un projecte que ha servit per treballar les tipologies textuals, la plantilla d'un butlletí informatiu, els diferents cercadors de notícies que existeixen i, sobretot, el treball en equip i cooperatiu. El resultat ha estat l'elaboració i la posterior publicació del butlletí escolar amb notícies d'actualitat.

Casa meva és casa vostra

Paqui Peretó, Ana Parra, Sergi Mallol, (...) - Dénia
Al Pou de la Muntanya, de Dénia, els contes han tornat amb força. La classe dels Monstres, els i les petites de 5 anys, s’ha trobat pel camí a la classe dels antics Exploradors, de 4t A de Primària, i l’espurna de l’aprenentatge ha sorgit ben viva, per iniciar-se en la lectoescriptura. Us presentem el resultat d’una tasca que es fa visible, i esperem que la gaudiu tant com nosaltres ho hem fet. No oblidem mai que, visible o no, cada xiqueta i xiquet busca en nosaltres eixa espurna que de les tristors en faça fum, on el temps no compte, ni l’espai; perquè qualsevol nit, a les seves vides, po

Catalunya, el meu país

Tots els alumnes del col·legi Sant Josep - Navàs
Projecte interdisciplinari d’escola es titula "Catalunya, el meu país". Durant el curs 13-14 vam realitzar aquest projecte que va implicar a tots els cursos de l'escola i totes les àrees.

Conferències: Una altra manera d'explicar-nos

Alumnes de P5 de l'escola Riu d'Or - Santpedor
Conferències: una altra manera d’explicar-nos Núria Vera i M.Roser Torrescasana Escola Riu d'Or (Santpedor) Aquesta experiència es va portar a terme al parvulari 5 anys de l’Escola Riu d’Or de Santpedor i sorgint de la necessitat d’incentivar els alumnes a conèixer i explicar el poble on viuen, una manera de descobrir el seu entorn més proper i de compartir-lo amb la resta de la comunitat educativa. Anteriorment, s’havien realitzat conferències partint d’un format més tradicional.

CREACIÓ D'UNA ÒPERA INFANTIL

Companyia d'òpera "LES 16 ESTRELLES" (Alumnes de 6é) - Benlloch
L'Òpera, un Vehicle d'Aprenentatge (LÓVA) és un projecte educatiu en el qual una classe (25-30 alumnes) es converteix en una companyia d'òpera i durant un curs escolar complet crea, des de zero, una òpera o breu peça de teatre musical. Els xiquets/tes de la companyia escriuen el llibret, dissenyen l'escenografia, composen la música, confeccionen el vestuari, realitzen la campanya de premsa, fabriquen la utilleria, etc. L'objectiu de LOVA és el desenvolupament cognitiu, social i emocional dels xiquets/tes.

DIÀLEGS. Projecte teatral i radiofònic.

Maria Josep Palomar , Pep Bas i Portet, Anna Ortín Meneses - Manlleu
DIÀLEGS és un projecte de teatre i ràdio realitzat a l'escola Puig-Agut amb alumnes de 4t de cicle mitjà. Un centre d'infantil i primària ubicat a Manlleu al barri de ll'Erm, barri amb un alt grau d'immigració, majoritàriament d'origen marroquí. El projecte s'estructura en dos àmbits. Per una banda, hi ha tot el treball referent a la creació i representació de dues obres teatrals. I per l'altra, l'enregistrament d'un Cd àudio de diàlegs a la ràdio escolar.

El carrer: un espai d'aprenentatge. El treball vivencial i proper com a motor d'aprenentatge de la llengua catalana com a una segona llengua. El termòmetre lingüístic com a oportunitat per repensar la didàctica de la llengua a l'escola

Alumnes de P5 d’educació infantil de l'Escola La Sínia - Vic
El treball mostra l'experiència de transformació del centre en l'adaptació del programa d'aprenentatge de la llengua catalana. L'aprenentatge de la llengua catalana com a una segona llengua (L2), a través del treball vivencial i significatiu, esdevé la base de treball per acostar i fer interactuar l'alumnat amb la cultura catalana i el coneixement del seu entorn social.

Pàgines