Mostrant: 52 projectes

Pàgines

Emprenedoria a l'escola rural. Re-evolucionant i repensant l'educació.

Modalitat: Alumnes
Judith Giró Corts, Eva Gilabert Rofes - Mont-ral
Presentem un projecte transversal i multidisciplinari elaborat dins d’una petita escola rural i pública, oberta des de fa només 1 curs escolar. Aquesta experiència permet als infants mantenir la curiositat, les ganes de descobrir i d’investigar plegats. Alhora que fa que coneguin, aprofitin i reutilitzin el què ens dona l’entorn i el context natural de Mont-ral, tenint en compte el sentiment de pertinència a la cultura catalana, al municipi i l’agraïment a l’ecosistema.

Casa meva és casa vostra

Modalitat: Alumnes
Paqui Peretó, Ana Parra, Sergi Mallol, (...) - Dénia
Al Pou de la Muntanya, de Dénia, els contes han tornat amb força. La classe dels Monstres, els i les petites de 5 anys, s’ha trobat pel camí a la classe dels antics Exploradors, de 4t A de Primària, i l’espurna de l’aprenentatge ha sorgit ben viva, per iniciar-se en la lectoescriptura. Us presentem el resultat d’una tasca que es fa visible, i esperem que la gaudiu tant com nosaltres ho hem fet. No oblidem mai que, visible o no, cada xiqueta i xiquet busca en nosaltres eixa espurna que de les tristors en faça fum, on el temps no compte, ni l’espai; perquè qualsevol nit, a les seves vides, po

UN OASI ENMIG DE LA GUERRA CIVIL. MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES DUES COLÒNIES INFANTILS SUECOCATALANES DE TEIÀ (1936-1939)

Modalitat: Alumnes
NÚRIA BOSCH ASENSIO - EL MASNOU
El TR analitza el funcionament de les dues colònies infantils de Teià durant la Guerra Civil (1938-1939): l’Hogar Sueco-Catalán (o Hogar Jorge Brantin), a la casa pairal de can Godó, que va acollir infants refugiats de de Barcelona, Madrid i València; i la Colònia Suecocatalana de can Whertheim, que es va ocupar dels infants de Teià que passaven gana, ambdues sufragades per l’Ambaixada de Suècia. L’estudi se centra en el tipus d’organització de les dues colònies de nens refugiats i en la pedagogia utilitzada, basada sobretot en el mètode Montessori, sota la direcció del suec Erik Svensson.

El nostre barri... Posa'l guapo!

Modalitat: Alumnes
Alba Maldonado- Clara Serra - Joan Blázquez- M. Jesús Segura - Manresa
L’activitat va néixer d’una iniciativa dels propis nens. A 3r es treballa la ciutat com a projecte interdisciplinari. Una de les activitats previstes dins la unitat és una visita a l’Ajuntament per conèixer, de primera mà, quins són els nostres representants i la feina que fan.

PROJECTE: "APADRINEM EL TÚMUL DE SERÓ"

Modalitat: Alumnes
Antoni Español Sabaté, Désirée Alarcón Garcia, Ramon Giribet Boneta, (...) - ARTESA DE SEGRE
En el projecte "Apadrinem el Túmul de Seró" hem volgut treballar la descoberta i sensibilització amb l'entor. Fomentar l'ús de la nostra llengua i cultura i al mateix temps integrar a tots els alumnes que formen part d'altres països.

SOM

Modalitat: Alumnes
Teresa Llorens, Marina Sanmartín, Belén Pavía - Dénia
"SOM" és un petit homenatge a algunes de les dones que formen part de la nostra vida. "SOM" som 28 alumnes del CEIP Pou de la Muntanya de Dénia que, durant dos cursos, hem treballat de manera dinàmica i globalitzada diferents competències i destreses bàsiques, dins i fora de l'aula. "SOM" són 28 dones lluitadores, perseverants, valentes.

RUMB AL CANIGÓ (GUIEM JUNTS EL NOSTRE FUTUR)

Modalitat: Mestres
Des de l'equip de professorat del cicle formatiu d'activitats físico-esportives al medi natural creiem que el crèdit de síntesi és la gran oportunitat per dissenyar, desenvolupar i executar un projecte de cooperació i treball en equip que forci a l'alumnat a sortir de la seva zona de confort. El Crèdit de Síntesi situat a final de curs, per nosaltres, és idoni per proposar una activitat trencadora en forma de repte, una proposta que aparentment sembli desproporcionada per la seva magnitud.

HORTALITZA'T NORFEU!

Modalitat: Alumnes
Anna M. González, Àngel Llagostera, Encarna Caparrós, (...) - ROSES
Les motivacions que ens porten a dissenyar i donar forma al Projecte “Hortalitza’t Norfeu!” són, bàsicament, les de donar resposta a la situació actual de molts alumnes que cursen l’escolarització obligatòria amb nosaltres, i que anhelen tenir èxit amb els seus estudis, malgrat que estan en risc de patir l’anomenat fracàs escolar. Ens mou, com a docents, la convicció que aquests alumnes encara poden reeixir si reben l'ajuda i l'acompanyament necessari.

Save dogs, not drugs: prevenció i reinserció per a la drogodependència

Modalitat: Alumnes
Arnau Fité, Èric Ros, Cesc Jou, (...) - ARTESA DE SEGRE
L’eix d’aquest projecte és la col·laboració i retroalimentació entre dues realitats en principi tan distants com un grup d’escolars de 4t d’ESO i unes persones en tractament per addiccions a les drogues. El projecte conté dues línies de treball. Per una banda en com podem ajudar nosaltres als usuaris en el seu tractament i en la seva reinserció, i per altra banda, com ens poden ajudar ells als alumnes en temes de prevenció de drogodependències.

Pàgines