Mostrant: 107 projectes

Pàgines

"Aprenent cantant... Però, des de quan?" El Secretariat de Corals Infantils de Catalunya i la Coral Infantil Cors Alegres de Valls

Modalitat: Alumnes
Mireia Casañas Dalmau, alumna de 2n de batxillerat de l'Institut Narcís Oller - Valls
El treball està centrat en l’estudi del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya (SCIC) i en la Coral Infantil Cors Alegres de Valls. El treball investiga el sorgiment de les entitats, les seves funcions, l'organització i en el cas del SCIC, també s'estudia la recuperació del català com a llengua de cultura mitjançant cançoners populars.

Abans, ara i demà, Rocafonda posa't guapa

Alumnes de 2n de primària de l'Escola Rocafonda - Mataró
El treball s'emmarca dins d'un tema transversal que es treballa al llarg de tot el curs amb tots els alumnes de l'escola.

ABECEDARI GASTRONÒMIC

BELÉN PAVÍA MUT, TERESA LLORENS ALMIÑANA - DÉNIA
“Rap gastronòmic sobre base de menjars típics, amb guarnició d’il·lustracions pròpies. Tot envoltat en aroma #TastingSchools”. Podria ser el nom d’un plat 3 estrelles de la nostra benvolguda ciutat gastronòmica, Dénia. Però és el fruit del nostre projecte. La barreja d’ingredients de qualitat sempre dóna bon resultat. Gastronomia, llengua, tradicions, art, innovació i entusiasme són alguns dels que el composen. El procés d’elaboració ha estat a foc lent, en contínua ebullició.

Altar de la Comunicació 2017: Homenatge a Carles Capdevila

Escola Octavio Paz - Barcelona
L'Altar de Muertos 2017 va ser dedicat al periodista Carles Capdevila en reconeixement pel seu esforç constant en la defensa de l’educació des dels mitjans de comunicació. L’Altar és un acte que s'emmarca dins del Projecte d'Intercanvi Social i Cultural que l'escola Octavio Paz té des del curs 1994 amb tres escoles mexicanes de Xalapa (Veracruz).

Anàlisi de la creació d'una obra literària

Modalitat: Alumnes
Aida Roca Redondo, alumna de 2n de batxillerat de l'Institut Els Pallaresos - Els Pallaresos
El treball ens proposa, a partir de les experiències de la pròpia autora, fer una anàlisi del procés de creació d’una obra literària. Amb l’ajuda i les experiències de quatre autors més, s’ha pogut donar resposta al procés d’elaboració d’un producte literari així i entendre com funciona el món editorial a dia d’avui.

Aprendre a aprendre: què en sabem de Vilassar de Dalt?

Alumnes de l'escola La Immaculada - Vilassar de Dalt
Es va concebre cadascun dels diferents grups-classe de l'Escola La Immaculada de Vilassar de Dalt com una comunitat d'investigació on, a partir d'un tema comú que era la pertanyença al poble, es van desenvolupar diferents treballs de recerca i investigació segons els interessos dels propis nens i nenes. Aquesta activitat es va anar desenvolupant durant una hora a la setmana al llarg del 1r i el 2n trimestre i es va fonamentar en tres principis: el FER, el PENSAR i el COMUNICAR.

ARRISCAT

Alumnes de 6è - Arenys de Mar
El Projecte ARRISCAT neix dels interessos i de la motivació de l'alumnat de 6è per ajudar a millorar l'aprenentatge de la llengua catalana dels alumnes de 4t. El Projecte ARRISCAT és un projecte en el qual l'objectiu final és dissenyar i elaborar un joc de taula amb diferents activitats relacionades amb la llengua catalana i amb les comarques de Catalunya i on l'estratègia, el treball en equip i la llengua catalana són els pilars vertebradors del joc.

BIBLIOACTIVA AL CEIP LLUÍS VIVES

ELENA GARCIA MORELL, ENRIQUETA MOLLÀ SOLER - ONTINYENT
Des del CEIP Lluís Vives pensem que l’animació lectora és un eix fonamental en el procés d’ensenyament - aprenentatge dels nostres alumnes. Per aquesta raó, fa tres anys vam iniciar un recorregut que anem ampliant any rere any. L’Apadrinament Lector ens ajuda en aquesta tasca. El curs 2015-2016 vam canviar la Biblioteca del centre d’ubicació, per tal de donar-li un major espai i una nova imatge, més atractiva i acollidora per als nostres alumnes.

Caminant tots junts fem amics!!

Alumnes de 5è i 6è de primària del CEIP Víctor Oroval i Tomàs - Carcaixent
"Caminant tots junts fem amics" és un projecte interdisciplinar que consisteix en reflexionar sobre els nostres sentiments, sensacions i vivències que al llarg de l'escolaritat els alumnes van compartint. Es tracta de descobrir conductes i actituds que ens apropen, aixi com reflexionar sobre aquelles conductes que dificulten les relacions.

Caminets de poesia

Alumnes de P5 de l'escola El Despujol - Les Masies de Voltregà
L’experiència que presentem porta per nom “Caminets de poesia” i és una ruta literària poètica amb alumnes de Parvulari. El perquè d’aquesta experiència el trobem en les nostres reflexions sobre la poesia. Volem defugir els tòpics que vinculen la recitació i memorització de poemes a l’escola, únicament a determinades festivitats, com Nadal o Sant Jordi, o a determinades etapes de l’educació. Creiem que la poesia s’ha de viure intensament a totes les edats i en diferents moments o situacions. La seva musicalitat, l’estructura, la rima i el ritme, etc.

Pàgines