Mostrant: 91 projectes

Pàgines

ABECEDARI GASTRONÒMIC

BELÉN PAVÍA MUT, TERESA LLORENS ALMIÑANA - DÉNIA
“Rap gastronòmic sobre base de menjars típics, amb guarnició d’il·lustracions pròpies. Tot envoltat en aroma #TastingSchools”. Podria ser el nom d’un plat 3 estrelles de la nostra benvolguda ciutat gastronòmica, Dénia. Però és el fruit del nostre projecte. La barreja d’ingredients de qualitat sempre dóna bon resultat. Gastronomia, llengua, tradicions, art, innovació i entusiasme són alguns dels que el composen. El procés d’elaboració ha estat a foc lent, en contínua ebullició.

UN MUSICAL MOLT ROALD DAHL

Alumnes de la ZER Berguedà Centre - Vilada
OPORTUNITAT L’any 2016 es va celebrar el centenari del naixement de l’escriptor Roald Dahl autor d’obres molt conegudes a tot arreu com Matilda, Charlie i la fàbrica de xocolata, Bruixes, etc. A la ZER Berguedà Centre veiem aquest aniversari com una oportunitat per a treballar la cohesió del grup i, alhora, visualitzar el treball intern sovint només conegut per mestres i alumnes.

ONADES DE POESIA

ALUMNES DELS DIFERENTS NIVELLS DE L'ESCOLA (P3 a 6è) - Tarragona
El tarannà de la nostra escola ha estat des de sempre donar molta importància a les interrelacions entre l'alumnat petit i gran; també d'educar en el coneixement i estimació de la nostra cultura, dels nostres literats i dels valors de la nostra societat. A més a més, valorar i respectar les diferents llengües i cultures presents en el sí de la nostra comunitat educativa. Una bonica forma d'aconseguir aquests aspectes és donar suport a la diversitat lingüística a través de l'expressió poètica, que ha de ser un vehicle de comunicació artística, cultural i lingüísitca entre

Taller Orienta't

Alumnes de cicle superior de primaria (cinquè i sisè) - Manlleu
Taller Orienta't: Els tallers es plantegen com a activitats lúdiques combinades amb els continguts curriculars treballats a l’aula.

Investigació, difusió i conscienciació de la vida dels cetacis en captivitat

Modalitat: Alumnes
Santi Amela Vela, Jordina Arcalis Guiu, Júlia Baiget Tarruella, (...) - Prats de Lluçanès
El Projecte Interdisicplinar “Investigació, difusió i conscienciació de la vida dels cetacis en captivitat” parteix d’un taller organitzat per l’associació “SOS Delfines” a l’escola.

La Prehistòria

Alumnes de 3r i 4t de Cicle Mitjà - Torelló
Des de l'escola Sagrats Cors de Torelló, us presentem un bloc sobre la Prehistòria a Catalunya. Durant el primer trimestre els alumnes de Cicle Mitjà van fer una recerca dels jaciments prehistòrics que hi ha a Catalunya i arran d'aquesta n'hem elaborat un projecte interdiscicplinari, de tal manera que s'ha treballat el tema a totes les àrees curriculars. Des de l'escola s'ha treballat molt vivencialment i cada alumne ha elaborat un dossier amb un recull de totes les fitxes.

L'ESCOLA ES FA UNA SELFIE. Materials audiovisuals perquè siguin els alumnes qui repensin l'educació

Modalitat: Mestres
El cinema des del seu naixement sempre ha pretès erigir-se en una situació pedagògica. Ens mostra el món, ens l’apropa, ens aproxima als rostres, als carrers i als paisatges, a les emocions humanes en totes les seves dimensions. Però aquest treball és més modest, perquè es circumscriu a com s’han filmat i interpretat les aules des de la pantalla, L’escola ha estat representada per la cultura audiovisual en molts films, des de perspectives estètiques i ideològiques molt diferents.

Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció?

Alumnes de cicle superior de l'escola Joan Maragall de Santa Pau - Santa Pau
Hem realitzat un projecte educatiu sobre les energies renovables per saber en què consisteixen, com són i quines podrien ser les més adequades per a la nostra escola. També hem après alguns conceptes, com per exemple: l’eficiència energètica i la sostenibilitat. Per això, hem decidit desplaçar-nos amb bicicleta a les sortides i activitats del projecte: - Visita a les calderes de biomassa de l'escola, l'Ajuntament i la Cooperativa de la Fageda. - Visita al local d’Espai Zero, on hem pogut observar diferents tipus d’energies renovables i sistemes d’eficiència energètica.

I TU, MANTE, DE QUI ETS? ELS RENOMS DE LLOMBAI

GERARD JUANES I PERIS - NÚRIA SANZ I PONS - LLOMBAI
L’alumnat de 4t ha realitzat aquest projecte de treball cooperatiu, una proposta didàctica amb la intenció d’aprofundir en el coneixement del nostre entorn més immediat, el poble de Llombai. A partir del recull que cada alumne ha aportat amb la col·laboració de les famílies, hem aconseguit recopilar més de 375 renoms llombaïns que hem ordenat alfabèticament i els hem classificat des del punt de vista semàntic, morfològic i lèxic.

DIÀLEGS. Projecte teatral i radiofònic.

Maria Josep Palomar , Pep Bas i Portet, Anna Ortín Meneses - Manlleu
DIÀLEGS és un projecte de teatre i ràdio realitzat a l'escola Puig-Agut amb alumnes de 4t de cicle mitjà. Un centre d'infantil i primària ubicat a Manlleu al barri de ll'Erm, barri amb un alt grau d'immigració, majoritàriament d'origen marroquí. El projecte s'estructura en dos àmbits. Per una banda, hi ha tot el treball referent a la creació i representació de dues obres teatrals. I per l'altra, l'enregistrament d'un Cd àudio de diàlegs a la ràdio escolar.

Pàgines