Mostrant: 91 projectes

Pàgines

Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de l'Estany

Gemma Ayats Güell - Banyoles
Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de l'Estany. Cansada de sentir en boca de tothom que els joves no llegim, vaig proposar-me descobrir si aquesta afirmació era certa.

Preneu les ombres

Alumnes i docents de l'Institut Torreforta - Tarragona
Aquest projecte surt d’una necessitat per part de l’Ajuntament de Tarragona de voler celebrar la commemoració del 80è aniversari de l’Olga Xirinacs, escriptora tarragonina. A finals del curs 2014-15 es planteja, a tots els centres educatius dels Barris de Ponent de la ciutat de Tarragona, de crear un grup de treball del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) amb el nom Lectura i entorn.

La Fira

Modalitat: Alumnes
Meritxell Llobet Ballús, Gerard Puig Samsó, Guillem Sucarrats Soler, (...) - Oristà
Aquest projecte explica la participació a la fira del poble d'un grup d'alumnes de l'escola Llevant. Ells s'encarregeun de pensar què vendran, quins materials necessitaran per elaborar-ho i organitzaran els tallers perquè hi participin tots els alumnes de l'escola i les famílies que puguin ajudar. Després calculen els preus de venta a partir de les despeses i organitzen altres activitats pel dia de la dira.

LLIBRES D’AULA, UN RECURS FANTÀSTIC ! (per incentivar el llenguatge oral i escrit)

Mestres i alumnes de Ed. Infantil - Santpedor
Aquesta experiència es porta a terme al Parvulari d’Ed. Infantil de l’Escola Riu d’Or de Santpedor i sorgeix de la necessitat d’elaborar una documentació d’aula que incentivi als alumnes a conèixer i explicar coses que passen a l’escola, a casa, vivències personals, emocions... i compartir-les amb la resta de la comunitat educativa. És un treball que es va fent de mica en mica des de P3 fins a P5 segons la pròpia vida del grup i de les necessitats del propi aprenentatge.

ELS PANS DEL NOSTRE POBLE

ALUMNES DE P5 I CICLE INICIAL - La Fatarella
L’escola “Los Castellets” de la Fatarella volem presentar el projecte realitzat amb els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial, sobre la descoberta de l’ofici de forner i el món de la farina i el pa. Aquest projecte es va generar a partir de la proposta que ens va fer la Fundació “El Solà” amb seu a la Fatarella. Aquesta fundació es dedica a la conservació del patrimoni de les construccions rurals de pedra en sec i recuperació d’oficis tradicionals (picapedrer, pagesia...).

El Camí de Cal·líope. Poesia al bosc.

Salaly Reverter, Yago Kjellman, Pau Vila, (...) - Mont-ral
Aquest treball ha estat realitzat per tots els infants de l'escola. L'objectiu final és crear un camí pel bosc on es puguin llegir poesies mentre es gaudeix de la natura i de l'entorn. El treball que han realitzat els infants ha estat sobre la poesia. Conèixer diferents poemes i poetes, triar poemes que parlin de l'entorn i de la natura, escriure els seus propis poemes i recitar-los. També hi ha hagut una part on s'ha triat el camí a fer, s'ha arreglar i s'ha fet una tasca de col·laboració entre tots els infants petits i mitjans.

M'organitzo les colònies

Equip de mestres Escola La Creu - Torrefarrera
El projecte interdisciplinari “m’organitzo les colònies” sorgeix de les ganes i motivació que mostren els alumnes de 6è per les seves colònies, les seves últimes colònies a l’escola. Les preguntes constants com: - Què farem a les colònies? - És llarg el viatge? - Quant valdrà? ... vam pensar que serien una oportunitat per iniciar un projecte amb una situació real clau, organitzar-se les colònies.

Llums, càmera i poesia! Un projecte didàctic de vídeo poesia a secundària

Modalitat: Mestres
Poetitzar la competència oral i donar veu a la poesia. Aquest és el doble objectiu del present projecte didàctic titulat "Llums, càmera, poesia!" destinat a alumnes de secundària i que vincula poesia i oralitat, dues grans oblidades de l’ensenyament de llengua i literatura a casa nostra. La poesia és el gènere literari tradicionalment més lligat a la música, la imatge, la brevetat, l’experimentació formal..., i, a més, té en el medi digital un espai de fecundació idoni.

El llibre de les bèsties de Ramon Llull : obra teatral adaptada

Carme Bassas i alumes de 4t de Primària de l'Escola Sant Gregori - Barcelona
En motiu del setè centenari de la mort de Ramon Llull, l’Escola ha dut a terme un projecte teatral centrat en la seva figura i especialment en el Llibre de les bèsties. Durant el curs 2015-16 els alumnes de 4t de primària han fet un treball interdisciplinar per promoure la seva capacitat artística i plàstica, el coneixement de la cultura catalana i l’ús de la llengua. Com Escola, hem partit de la pràctica teatral, amb l’adaptació del Llibre de les bèsties, per fornir una nova dimensió de la lectura, per millorar la soltesa i la propietat del llenguatge, per afavorir la memorització, per agil

ARRISCAT

Alumnes de 6è - Arenys de Mar
El Projecte ARRISCAT neix dels interessos i de la motivació de l'alumnat de 6è per ajudar a millorar l'aprenentatge de la llengua catalana dels alumnes de 4t. El Projecte ARRISCAT és un projecte en el qual l'objectiu final és dissenyar i elaborar un joc de taula amb diferents activitats relacionades amb la llengua catalana i amb les comarques de Catalunya i on l'estratègia, el treball en equip i la llengua catalana són els pilars vertebradors del joc.

Pàgines