Mostrant: 122 projectes

Pàgines

LÍNIA DEL TEMPS CATALANA

IRENE BARNAUS, MARIA CASANOVAS - RELLINARS
L’escola de Rellinars és una escola rural del Vallès occidental on els alumnes estan agrupats per cicles, i on s’intenta fomentar un aprenentatge competencial a partir de la metodologia del treball per projectes.

Descobrim Salgado

Modalitat: Alumnes
Thaïs Aparicio Cuesta, Elisabeth Berrio Ortega, Antonio Chacón Jiménez, Joan Clemente Valverde, Alexia Encarnación Borrero, Mª del Prado Gascón Díaz, Mari Jiménez Serrano, Alberto Jurado Cruz, María Labrador Pineda, Lorena López Carrau,Isabel López Román, Manuel López Sepúlveda, Mercedes Martín Moreno, Javi Martínez Muñoz, Andrés Miret Beltrán, Yeison Muñoz Gallego, Ellen Okra, Evelyn Peña Reche, Toñi Ramos Raya, Anas Azzouz, Mohamed El Basraoui, Álex Martín Moreno, Juanma Miranda Borrego, Andrés Montoya Lenis, Amparo Pàmies Bazaga, Lorena Tomás Bastidas, Sonia Ubal Pérez - Tarragona
L’exposició del fotògraf Sebastião Salgado al CaixaFòrum Tarragona ens ha servit d’excusa per plantejar als alumnes un projecte sobre la vida i l’obra d’aquest artista. El treball s’ha realitzat a l’Aula Autoformació del centre durant el primer trimestre. En aquesta aula es treballa de manera competencial i s’afavoreix i es valora l’autonomia i el treball col·laboratiu dels alumnes del GESO, la constància en el treball, el respecte al calendari dels lliuraments; així com l’ús de diferents tecnologies per treballar i a comunicar-nos d’una manera diferent. Què hem fet?

ESPAI DE CIÈNCIA, UNA NOVA MANERA D’INTERPRETAR I ENTENDRE EL MÓN QUE ENS ENVOLTA

Modalitat: Mestres
Partim d'un mètode actiu i de descobriment donant importància a la pròpia exploració de les diferents propostes de l'ESPAI DE CIÈNCIES. S'hi pot treballar en dues dimensions, la individual que permet el desenvolupament integral de l'alumne on interactua amb els diferents objectes i materials i / o la social on els alumnes en petits grups aprenen aspectes valuosos de la vida en comunitat.

Els vigilants de les tres erres.

Els pirates voladors roba-tresors. (2n CI) - Móra la nova
L'alumnat de 2n de cicle inicial s'han implicat per ajudar al seu poble a ser més net i cívic. Després de rebre una carta de l'Ajuntament on els explicava que Móra la Nova era el 3r poble de la comarca que pitjor recicla a i que més rebuig generava, els nens i les nenes van decidir que calia fer alguna cosa! Van decidir que investigarien molt (Internet, fulletons, experts, visites a espais municipals...) per aprendre tot el que puguéssin i, així, poder fer una xerrada al Casal per conscienciar a la població de la importància de fer-ho millor.

Casa meva és casa vostra

Paqui Peretó, Ana Parra, Sergi Mallol, (...) - Dénia
Al Pou de la Muntanya, de Dénia, els contes han tornat amb força. La classe dels Monstres, els i les petites de 5 anys, s’ha trobat pel camí a la classe dels antics Exploradors, de 4t A de Primària, i l’espurna de l’aprenentatge ha sorgit ben viva, per iniciar-se en la lectoescriptura. Us presentem el resultat d’una tasca que es fa visible, i esperem que la gaudiu tant com nosaltres ho hem fet. No oblidem mai que, visible o no, cada xiqueta i xiquet busca en nosaltres eixa espurna que de les tristors en faça fum, on el temps no compte, ni l’espai; perquè qualsevol nit, a les seves vides, po

El nostre barri... Posa'l guapo!

Alba Maldonado- Clara Serra - Joan Blázquez- M. Jesús Segura - Manresa
L’activitat va néixer d’una iniciativa dels propis nens. A 3r es treballa la ciutat com a projecte interdisciplinari. Una de les activitats previstes dins la unitat és una visita a l’Ajuntament per conèixer, de primera mà, quins són els nostres representants i la feina que fan.

Viladrau, un entorn poètic

Maria del Mar Olivé Ribas , Joan Marc Ramos Sabaté - Premià de Mar
"Viladrau, un entorn poètic" és el resultat del treball col·laboratiu de dos grups de 4t d'ESO a partir de la realització d'una ruta literària per Viladrau centrada en dos grans poetes catalans: Marià Manent i Jaume Bofill i Mates. El resultat, per tant, no és pròpiament la ruta (elaborada pels professors) sinó la web que l'alumnat construeix per retornar aquesta experiència a la vila que els va acollir.

Un gimnàs natural per a l'escola.

Modalitat: Alumnes
Classes de 6è A i 6è B, Tutores i mestra: María Elisa Cano Corral, Emma García García, Jerònia Capó San Miguel. - Badia Gran, Llucmajor.
Al CEIP Badies tenim el privilegi d’estar situats al bell mig de la Marina de Llucmajor, un paisatge compost de garriga i ple de biodiversitat digna de cura i conservació. Aquesta circumstància fa que la zona que envolta el nostre centre encara gaudeixi de certs espais públics no urbanitzats bastant extensos: just davant l’escola ens trobam amb un d’aquests espais que actualment es fa servir per a deixar-hi escombraries i on alguns propietaris de cans aprofiten per a què puguin fer les seves necessitats.

APP PER IDENTIFICAR ELS RATPENATS DE CATALUNYA A PARTIR DE LA FREQÜÈNCIA

Modalitat: Alumnes
Manel Albiol Mestieri, Maria Barberà Mallafré, Paula Casas Contreras, Montserrat Ferré Abad i Mireia Garcia Landete - VALLS
Aquest treball pretén ser una eina pràctica per poder determinar la possible espècie de ratpenat que sobrevola el territori de Catalunya a partir de la freqüència pic d’ultrasons emès pel quiròpter. L’App ha estat dissenyada per ser utilitzada en mòbils i tauletes Android. És necessari disposar d’un detector d’ultrasons per poder determinar la freqüència amb la qual emeten els ratpenats. En el nostre cas, disposem d’un detector d’ultrasons heterodí Petterson D200 .

Pàgines