Mostrant: 98 projectes

Pàgines

Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció?

Alumnes de cicle superior de l'escola Joan Maragall de Santa Pau - Santa Pau
Hem realitzat un projecte educatiu sobre les energies renovables per saber en què consisteixen, com són i quines podrien ser les més adequades per a la nostra escola. També hem après alguns conceptes, com per exemple: l’eficiència energètica i la sostenibilitat. Per això, hem decidit desplaçar-nos amb bicicleta a les sortides i activitats del projecte: - Visita a les calderes de biomassa de l'escola, l'Ajuntament i la Cooperativa de la Fageda. - Visita al local d’Espai Zero, on hem pogut observar diferents tipus d’energies renovables i sistemes d’eficiència energètica.

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

Aprenem com hauríem de fer-ho?

Ana Albitar Dos Santos - Barcelona
El tema del treball és la neuroeducació. L'he triat per la innovació que suposava i amb la voluntat de trencar amb els arquetips de l'educació actual i elaborar una proposta nova. Parteixo d'una anàlisi del sistema educatiu i aleshores em plantejo millorar-lo tot introduint els coneixements que avui dia es tenen sobre el nostre cervell i com aprenem millor perquè si coneixem el funcionament de l'òrgan responsable de tot aprenentatge, disposarem de les eines necessàries per potenciar-lo al màxim.

Amaguem tresors pels veïnats de Cassà

Àlex Carrera Llinàs, Mar Albesa Sanchez - Cassà de la Selva
L’objectiu d’aquest projecte interdisciplinar impulsat des de l’àrea de medi social és conèixer els nou veïnats del municipi de Cassà de la Selva mitjançant el geocaching. La combinació d’aquest joc, el treball amb les noves tecnologies i les activitats de coneixement de l’entorn són fonts motivadores per l’alumnat i ajuden a fer un treball enriquidor des de bon principi.

DIÀLEGS. Projecte teatral i radiofònic.

Maria Josep Palomar , Pep Bas i Portet, Anna Ortín Meneses - Manlleu
DIÀLEGS és un projecte de teatre i ràdio realitzat a l'escola Puig-Agut amb alumnes de 4t de cicle mitjà. Un centre d'infantil i primària ubicat a Manlleu al barri de ll'Erm, barri amb un alt grau d'immigració, majoritàriament d'origen marroquí. El projecte s'estructura en dos àmbits. Per una banda, hi ha tot el treball referent a la creació i representació de dues obres teatrals. I per l'altra, l'enregistrament d'un Cd àudio de diàlegs a la ràdio escolar.

DESPERTANT VOCACIONS TECNOLÒGIQUES DELS INFANTS

Claustre de l'escola l'Era de Dalt - Tona
A L’Era de Dalt ens vam proposar explorar possibles vies per despertar talents, vocacions i interessos en el camp tecnològic des de la infància, treballant en el context real d’una escola. Vam adoptar la iniciativa com a projecte transversal d'escola per el curs 15-16 i s'implicaren infants, claustre i famílies en la realització d’un gran nombre d’activitats, totes amb la tecnologia com a fil conductor.

PROJECTE VALL DE NÚRIA: ANEM TOTS A VISITAR

Modalitat: Alumnes
ALUMNES P2 -MÒNICA GRISALVO, ALUMNES P3- SÍLVIA TRAVER, ALUMNES P4- CRISTINA ORTEGA, (...) - RIPOLL
Des de l’ escola Vedruna Ripoll, presentem dins del treball per projectes, la feina que han portat a terme els alumnes d’ Educació Infantil.

TOTS EN MOVIMENT

Alumnes de tercer de primària - Palafolls
TOTS EN MOVIMENT Amb el títol: “Tots en moviment” els alumnes de 3r de Primària de l’Escola Les Ferreries de Palafolls, han dut a terme una iniciativa educativa innovadora amb l’objectiu que els nostres alumnes entenguin i integrin un nou discurs: el de la gent gran activa. Hem volgut fer-los adonar del pes social tant important que també tenen les persones de la tercera edat dins d’una societat que avança molt ràpid tecnològicament i en la qual no podem perdre el valor que ens poden transmetre encara aquest col·lectiu.

Malformacions en Testudo hermanni, causes ambientals o genètiques?

Pau Vilaseca Martí - Sant Feliu de Llobregat
Aquest treball de recerca forma part del projecte del Pati de les tortugues de l'Escola, en el que s'estudia la biologia i la reproducció de la tortuga mediterrània. En treballs anteriors s'havia observat que alguns dels individus nascuts a l’Escola presentaven malformacions. Descriure totes les malformacions aparegudes a l’Escola, analitzant com han afectat a la vida dels individus a partir del banc de dades que s’ha anat generant en treballs de recerca anteriors, és el primer objectiu d'aquest treball.

Pàgines