Mostrant: 98 projectes

Pàgines

Estudi sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic d'Esparreguera i la seva difusió i coneixement entre la ciutadania de la vila

Marc Félez Navarro, Gemma Serrano Codina - Esparreguera
El nostre és un treball documental sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic de la nostra vila, Esparreguera. Vam començar aquesta investigació el curs 2014-15 amb un altre company i l'hem continuada al llarg del 2015-16 fins avui.

LES ARRELS DEL PRESENT

Alumnat de l'Escola Pau Delclòs, Coloma Bartra Cunillera - TARRAGONA
El projecte Les arrels del present fomenta la ciutadania de l’alumnat a través de l’apropiació emocional dels monuments de Tarragona.

L'ESCOLA ES FA UNA SELFIE. Materials audiovisuals perquè siguin els alumnes qui repensin l'educació

Modalitat: Mestres
El cinema des del seu naixement sempre ha pretès erigir-se en una situació pedagògica. Ens mostra el món, ens l’apropa, ens aproxima als rostres, als carrers i als paisatges, a les emocions humanes en totes les seves dimensions. Però aquest treball és més modest, perquè es circumscriu a com s’han filmat i interpretat les aules des de la pantalla, L’escola ha estat representada per la cultura audiovisual en molts films, des de perspectives estètiques i ideològiques molt diferents.

ONADES DE POESIA

ALUMNES DELS DIFERENTS NIVELLS DE L'ESCOLA (P3 a 6è) - Tarragona
El tarannà de la nostra escola ha estat des de sempre donar molta importància a les interrelacions entre l'alumnat petit i gran; també d'educar en el coneixement i estimació de la nostra cultura, dels nostres literats i dels valors de la nostra societat. A més a més, valorar i respectar les diferents llengües i cultures presents en el sí de la nostra comunitat educativa. Una bonica forma d'aconseguir aquests aspectes és donar suport a la diversitat lingüística a través de l'expressió poètica, que ha de ser un vehicle de comunicació artística, cultural i lingüísitca entre

EXPOPOÈTICA

Joan Marc Ramos Sabaté (tutor) - Premià de Mar
Expopoètica és un projecte endegat per dos grups de 4t d’ESO en el marc de la seva formació literària i digital. El producte final és un conjunt d’infografies sobre poetes catalans del segle XX elaborades des del punt de vista de la recepció poètica de l’alumnat.

La Prehistòria

Alumnes de 3r i 4t de Cicle Mitjà - Torelló
Des de l'escola Sagrats Cors de Torelló, us presentem un bloc sobre la Prehistòria a Catalunya. Durant el primer trimestre els alumnes de Cicle Mitjà van fer una recerca dels jaciments prehistòrics que hi ha a Catalunya i arran d'aquesta n'hem elaborat un projecte interdiscicplinari, de tal manera que s'ha treballat el tema a totes les àrees curriculars. Des de l'escola s'ha treballat molt vivencialment i cada alumne ha elaborat un dossier amb un recull de totes les fitxes.

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció?

Alumnes de cicle superior de l'escola Joan Maragall de Santa Pau - Santa Pau
Hem realitzat un projecte educatiu sobre les energies renovables per saber en què consisteixen, com són i quines podrien ser les més adequades per a la nostra escola. També hem après alguns conceptes, com per exemple: l’eficiència energètica i la sostenibilitat. Per això, hem decidit desplaçar-nos amb bicicleta a les sortides i activitats del projecte: - Visita a les calderes de biomassa de l'escola, l'Ajuntament i la Cooperativa de la Fageda. - Visita al local d’Espai Zero, on hem pogut observar diferents tipus d’energies renovables i sistemes d’eficiència energètica.

Amaguem tresors pels veïnats de Cassà

Àlex Carrera Llinàs, Mar Albesa Sanchez - Cassà de la Selva
L’objectiu d’aquest projecte interdisciplinar impulsat des de l’àrea de medi social és conèixer els nou veïnats del municipi de Cassà de la Selva mitjançant el geocaching. La combinació d’aquest joc, el treball amb les noves tecnologies i les activitats de coneixement de l’entorn són fonts motivadores per l’alumnat i ajuden a fer un treball enriquidor des de bon principi.

Aprenem com hauríem de fer-ho?

Ana Albitar Dos Santos - Barcelona
El tema del treball és la neuroeducació. L'he triat per la innovació que suposava i amb la voluntat de trencar amb els arquetips de l'educació actual i elaborar una proposta nova. Parteixo d'una anàlisi del sistema educatiu i aleshores em plantejo millorar-lo tot introduint els coneixements que avui dia es tenen sobre el nostre cervell i com aprenem millor perquè si coneixem el funcionament de l'òrgan responsable de tot aprenentatge, disposarem de les eines necessàries per potenciar-lo al màxim.

Pàgines