Mostrant: 122 projectes

Pàgines

Viladrau, un entorn poètic

Maria del Mar Olivé Ribas , Joan Marc Ramos Sabaté - Premià de Mar
"Viladrau, un entorn poètic" és el resultat del treball col·laboratiu de dos grups de 4t d'ESO a partir de la realització d'una ruta literària per Viladrau centrada en dos grans poetes catalans: Marià Manent i Jaume Bofill i Mates. El resultat, per tant, no és pròpiament la ruta (elaborada pels professors) sinó la web que l'alumnat construeix per retornar aquesta experiència a la vila que els va acollir.

Un gimnàs natural per a l'escola.

Modalitat: Alumnes
Classes de 6è A i 6è B, Tutores i mestra: María Elisa Cano Corral, Emma García García, Jerònia Capó San Miguel. - Badia Gran, Llucmajor.
Al CEIP Badies tenim el privilegi d’estar situats al bell mig de la Marina de Llucmajor, un paisatge compost de garriga i ple de biodiversitat digna de cura i conservació. Aquesta circumstància fa que la zona que envolta el nostre centre encara gaudeixi de certs espais públics no urbanitzats bastant extensos: just davant l’escola ens trobam amb un d’aquests espais que actualment es fa servir per a deixar-hi escombraries i on alguns propietaris de cans aprofiten per a què puguin fer les seves necessitats.

APP PER IDENTIFICAR ELS RATPENATS DE CATALUNYA A PARTIR DE LA FREQÜÈNCIA

Modalitat: Alumnes
Manel Albiol Mestieri, Maria Barberà Mallafré, Paula Casas Contreras, Montserrat Ferré Abad i Mireia Garcia Landete - VALLS
Aquest treball pretén ser una eina pràctica per poder determinar la possible espècie de ratpenat que sobrevola el territori de Catalunya a partir de la freqüència pic d’ultrasons emès pel quiròpter. L’App ha estat dissenyada per ser utilitzada en mòbils i tauletes Android. És necessari disposar d’un detector d’ultrasons per poder determinar la freqüència amb la qual emeten els ratpenats. En el nostre cas, disposem d’un detector d’ultrasons heterodí Petterson D200 .

Can Malhivern. Un retrat de la Dolors

Alumnes de quart - Bordils, Girona
Els últims cursos, els alumnes de l’escola han estat explorant el seu poble, investigant els espais i oficis que els semblaven més interessants, recuperant la memòria dels avis, fotografiant i filmant les persones, tradicions i records. Aquests anys de treball que formen part del projecte “Descobrim Bordils” serviran per fer les investigacions i elaborar els materials que es projectaran i exposaran en una mostra, en diferents espais del poble al final del projecte.

Altar de la Comunicació 2017: Homenatge a Carles Capdevila

Escola Octavio Paz - Barcelona
L'Altar de Muertos 2017 va ser dedicat al periodista Carles Capdevila en reconeixement pel seu esforç constant en la defensa de l’educació des dels mitjans de comunicació. L’Altar és un acte que s'emmarca dins del Projecte d'Intercanvi Social i Cultural que l'escola Octavio Paz té des del curs 1994 amb tres escoles mexicanes de Xalapa (Veracruz).

FEM VOLAR COLOMS

Pere Viñas Vilarrasa, Joana Murgou de Sande - Ripoll
“Fem volar coloms” és un espectacle de matemàgia pensat per fer-se en directe i davant d’un públic tan variat com la nostra imaginació vulgui. Els matemàgics són els alumnes de 5è de l’escola Vedruna de Ripoll i el públic pares i mares, avis o companys d’escola entusiasmats amb la màgia de les matemàtiques. L’objectiu dels mestres , molt clar, aconseguir que els alumnes gaudeixin amb les matemàtiques...tota la resta ha vingut rodat.

TEMPUS. Un viatge per la història.

Modalitat: Alumnes
Aina Bobet Aresté, Gerard Sentís Farré, Pol Nadal Lavèrnia, (...) - Alfés.
TEMPUS és un treball d'història. TEMPUS és un treball audiovisual. Una pel.licula de cinema on els alumnes són els protagonistes. TEMPUS és un Joc didàctic on els jugadors viatges pel temps resolent preguntes del segle de les caselles on es troben.

Un curs de Selfie

Pol Capdevila, Pep Giménez, Pablo Mateo, (...) - L'Estany
A continuació teniu a les vostres mans una petita història de la nostre escola durant aquest curs. Des del primer dia ens vam plantejar fer un selfie a la setmana que reflectís el dia a dia de l’escola.

LLegenTIC de les Gavarres

Alumnes de L'Escola El Rodonell curs 16/17 - Corçà
A l’escola vam rebre una carta del regidor de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Corçà, on se’ns demanava col•laboració per tal de donar a conèixer les llegendes del massís de les Gavarres a la gent del poble. La carta la vam fer arribar a les assemblees d’aula i, vam demanar als alumnes que fessin propostes de com hi podíem col•laborar. Les idees sorgides a nivell d’aula van arribar a l’assemblea de Delegats i es va creure oportú fer-ne un projecte a nivell d’ escola. La idea era treballar les llegendes de les Gavarres a través de les TIC.

PROJECTE: "APADRINEM EL TÚMUL DE SERÓ"

Modalitat: Alumnes
Antoni Español Sabaté, Désirée Alarcón Garcia, Ramon Giribet Boneta, (...) - ARTESA DE SEGRE
En el projecte "Apadrinem el Túmul de Seró" hem volgut treballar la descoberta i sensibilització amb l'entor. Fomentar l'ús de la nostra llengua i cultura i al mateix temps integrar a tots els alumnes que formen part d'altres països.

Pàgines