Mostrant: 98 projectes

Pàgines

Malformacions en Testudo hermanni, causes ambientals o genètiques?

Pau Vilaseca Martí - Sant Feliu de Llobregat
Aquest treball de recerca forma part del projecte del Pati de les tortugues de l'Escola, en el que s'estudia la biologia i la reproducció de la tortuga mediterrània. En treballs anteriors s'havia observat que alguns dels individus nascuts a l’Escola presentaven malformacions. Descriure totes les malformacions aparegudes a l’Escola, analitzant com han afectat a la vida dels individus a partir del banc de dades que s’ha anat generant en treballs de recerca anteriors, és el primer objectiu d'aquest treball.

TOTS EN MOVIMENT

Alumnes de tercer de primària - Palafolls
TOTS EN MOVIMENT Amb el títol: “Tots en moviment” els alumnes de 3r de Primària de l’Escola Les Ferreries de Palafolls, han dut a terme una iniciativa educativa innovadora amb l’objectiu que els nostres alumnes entenguin i integrin un nou discurs: el de la gent gran activa. Hem volgut fer-los adonar del pes social tant important que també tenen les persones de la tercera edat dins d’una societat que avança molt ràpid tecnològicament i en la qual no podem perdre el valor que ens poden transmetre encara aquest col·lectiu.

Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de l'Estany

Gemma Ayats Güell - Banyoles
Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de l'Estany. Cansada de sentir en boca de tothom que els joves no llegim, vaig proposar-me descobrir si aquesta afirmació era certa.

GEOCACHING, UNA NOVA EINA D'APRENENTATGE

CLAUSTRE DE PRIMÀRIA - CALDES DE MONTBUI
Al llarg dels últims quinze dies del curs 2015 - 2016 l’alumnat de 1r a 6è de Primària va dur a terme el projecte interdisciplinari: “Geocaching, una nova eina d’aprenentatge”. El Geocaching o Geocerca en català, és un joc que permet buscar tresors amagats a diferents llocs del món. L’objectiu principal del projecte es basa en promoure i donar conèixer diferents indrets del poble d’una manera creativa i innovadora a través de les noves tecnologies.

Cal Biel, una nissaga de forjadors

Albert Grinyó Romero - Montblanc
Cal Biel és una nissaga de forjadors de l’Espluga de Francolí que, a principi del segle passat, començaren a desenvolupar l’art de la forja. L’avi Enric fou l’encarregat de fer el primer colpeig de martell d’aquesta família i el que acabaria essent el pare d’un segell d’identitat propi que, més tard, s’aixoplugà sota el renom de Cal Biel. El Ramon fou qui capgirà la feina de forja que es duia a terme a casa seva fins a aquell moment i inicià una nova etapa a la ferreria. Aquest nou període transformà les peces que s’elaboraven a la fornal dels Biel i les convertí en art.

Preneu les ombres

Alumnes i docents de l'Institut Torreforta - Tarragona
Aquest projecte surt d’una necessitat per part de l’Ajuntament de Tarragona de voler celebrar la commemoració del 80è aniversari de l’Olga Xirinacs, escriptora tarragonina. A finals del curs 2014-15 es planteja, a tots els centres educatius dels Barris de Ponent de la ciutat de Tarragona, de crear un grup de treball del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) amb el nom Lectura i entorn.

Hort amb Cor

Modalitat: Alumnes
Alumnes de l'aula d'Educació Especial i d'Acollida, Alumnes de Cicle Mitjà, Suport de la Comunitat Educativa de l'Escola Eiximenis de Girona - GIRONA
HortambCor és un projecte que té com a objectiu conèixer el nostre patrimoni en el camp de l´agricultura, fomentar bones pràctiques per viure en un món sostenible, millorar els nostres hàbits alimentaris mediterranis i, en definitiva, gaudir del nostre entorn natural amb saviesa i respecte. HortambCor és un conjunt de varis projectes relacionats amb l’agricultura i el món de l’emprenedoria.

LLIBRES D’AULA, UN RECURS FANTÀSTIC ! (per incentivar el llenguatge oral i escrit)

Mestres i alumnes de Ed. Infantil - Santpedor
Aquesta experiència es porta a terme al Parvulari d’Ed. Infantil de l’Escola Riu d’Or de Santpedor i sorgeix de la necessitat d’elaborar una documentació d’aula que incentivi als alumnes a conèixer i explicar coses que passen a l’escola, a casa, vivències personals, emocions... i compartir-les amb la resta de la comunitat educativa. És un treball que es va fent de mica en mica des de P3 fins a P5 segons la pròpia vida del grup i de les necessitats del propi aprenentatge.

M'organitzo les colònies

Equip de mestres Escola La Creu - Torrefarrera
El projecte interdisciplinari “m’organitzo les colònies” sorgeix de les ganes i motivació que mostren els alumnes de 6è per les seves colònies, les seves últimes colònies a l’escola. Les preguntes constants com: - Què farem a les colònies? - És llarg el viatge? - Quant valdrà? ... vam pensar que serien una oportunitat per iniciar un projecte amb una situació real clau, organitzar-se les colònies.

Cada gota compta

Alumnes de Cicle MItjà - Ripoll
L’aigua és vida. L’aigua és un bé escàs i preuat, i això és el que volem transmetre als nostres alumnes amb aquest treball. És necessari que els nostres infants tinguin cura en l’utilització de l’aigua, que no la malmetin ni malgastin de forma poc responsable. Amb aquesta intenció hem desenvolupat un treball que intenta conscienciar de la importància de l’aigua en el nostre planeta.

Pàgines