UN MUSICAL MOLT ROALD DAHL

Alumnes de la ZER Berguedà Centre - Vilada
OPORTUNITAT L’any 2016 es va celebrar el centenari del naixement de l’escriptor Roald Dahl autor d’obres molt conegudes a tot arreu com Matilda, Charlie i la fàbrica de xocolata, Bruixes, etc. A la ZER Berguedà Centre veiem aquest aniversari com una oportunitat per a treballar la cohesió del grup i, alhora, visualitzar el treball intern sovint només conegut per mestres i alumnes. Ens plantegem realitzar un treball interdisciplinari que englobi diferents matèries seguint el fil argumental dels contes de l’autor. EL TREBALL El treball es planteja en diferents vessants: • Treball a l’aula: lectura i comentaris dels llibres, treball de diversos aspectes lingüístics, aprofundiment en temàtiques que sorgeixen al llarg de la seva lectura, debats sobre aspectes de tipus filosòfic que suscita aquesta lectura, etc... Utilitzant les TIC, es va fer l’enregistrament de les cançons i les gravacions dels vídeos que apareixien a la pantalla el dia del Musical. Tot un treball que a cada aula pren diferents formes en funció dels interessos de l’alumnat i el professorat i de l’edat dels infants. • Treball a les aules de música, educació física, plàstica i llengua: decidim fer un musical a partir d’enllaçar escenes d’algunes de les seves obres i amb el fil conductor de l’assetjament als infants. La posta en escena la planifica una comissió formada per la mestra d’Educació física i la mestra de música. Amb la seva acció coordinada s’organitza el treball intern als centres que formen la ZER. Les mestres d’aula donen suport al treball de representació i dicció que realitza la mestra d’E. Física. Aquesta, a més, crea i treballa les coreografies i s’encarrega dels assajos, majoritàriament. La part musical va a càrrec de la mestra especialista de música, que parteix de cançons conegudes i en fa versions que treballa amb l’alumnat. Ambdues mestres elaboren el guió de l’obra . La part de complements i escenografia es realitza a les hores de plàstica dels alumnes, comptant amb el seu disseny. Els assajos es realitzen indistintament als dos centres de la ZER i es planifiquen activitats conjuntes per a poder visualitzar tota la globalitat de l’espectacle. • Treball amb la comunitat educativa i l’entorn: famílies de les escoles col•laboren en aquest projecte realitzant el vestuari específic que es crea expressament per a l’ocasió i en la sonorització i muntatge del teatre. Les AMPES de les escoles s’encarreguen de l’enregistrament, difusió i de les activitats complementàries en l’ organització de l’activitat final: la presentació del musical a la població de Vilada. EL MUSICAL L’11 de juny de 2016 realitzem el musical al teatre de Vilada, amb gran afluència de públic i gran èxit de crítica. L’espectacle s’enregistra i se’n fa un DVD que es distribueix a les famílies i a tothom que hi estigui interessat. Al bloc de la ZER hi ha un primer tast de l’enregistrament i les activitats, així com de tot el procés seguit. ALUMNES DE LA ZER BERGUEDÀ CENTRE. De P3 a 6è.