TOCANT EL CEL AMB LA MÀ

Alumnat del CFGS Animació Sociocultural i Turística - TARRAGONA
Projecte basat en la metodologia d’aprenentatge-servei que parteix de la demanda de l’ajuntament de Valls i el futur museu “Món Casteller” . Es concreta en l’elaboració de diferents propostes didàctiques amb la finalitat que els i les futurs/es visitants del museu disposin d’activitats d’aprenentatge lúdiques i motivadores. L’objectiu principal és comprendre i conèixer el món casteller a partir d’una sèrie de materials didàctics per al futur museu. Hem elaborat onze prototips de jocs i recursos didàctics: 1. CASTELLPLAY: Activitats online a través de la plataforma educaplay on es proposen diverses activitats per al coneixement del món casteller. 2. TABÚ CASTELLER: Ajuda a aprendre el vocabulari casteller. 3. DOSSIER PEDAGÒGIC: Activitats didàctiques en format paper. 4. QUIZ CASTELLER: Qüestionari online amb l’aplicació Kahoot. 5. MERAKI: Joc gegant (i també en format de sobretaula) que permet superar reptes tenint en compte el lema: “força, valor, equilibri i seny” . 6. CONNECTA CASTELLER: Joc connector que reforça l’aprenentatge amb correspondències d’assaig/error. 7. PUZLE CASTELLER: Puzle de 100 peces per a trencar-s’hi el cap. 8. TRENCACLOSQUES CASTELLER: Trencaclosques de 24 cubs amb sis imatges que cal recompondre. 9. DÒMINO CASTELLER: Reforça el coneixement de les parts i estructura dels castells. 10. RETALLABLES: Treballa el vestuari casteller. Es pot pintar la camisa del color de la colla preferida. 11. ENDEVINA EL CASTELL: Descartant característiques dels castells, es dedueix el castell seleccionat.