RUMB AL CANIGÓ (GUIEM JUNTS EL NOSTRE FUTUR)

Des de l'equip de professorat del cicle formatiu d'activitats físico-esportives al medi natural creiem que el crèdit de síntesi és la gran oportunitat per dissenyar, desenvolupar i executar un projecte de cooperació i treball en equip que forci a l'alumnat a sortir de la seva zona de confort. El Crèdit de Síntesi situat a final de curs, per nosaltres, és idoni per proposar una activitat trencadora en forma de repte, una proposta que aparentment sembli desproporcionada per la seva magnitud. Quan ho vàrem proposar l’alumnat de fet ho veia com a un repte impossible d’aconseguir. El repte té forma d’excursió de cinc dies des de les aigües del golf de Roses fins els cims nevats del Canigó. Combina totes les disciplines que hem practicat durant el curs: vela, hípica, bicicleta de muntanya, caiac, senderisme i desplaçament per terrenys nevats. El nostre projecte està dissenyat per a desenvolupar-se en quatre cursos escolars, de manera que des del primer curs al darrer hi hagi petites adaptacions de ruta, horaris i zones d’acampada per deixar preparat un treball que tingui totes les possibilitats segons el grup a qui es vulgui aplicar. La idea és que l’alumnat tingui l’oportunitat de poder desenvolupar les habilitats i capacitats per responsabilitzar-se de totes i cadascuna de les tasques que suposa la realització d’una travessa en grup al medi natural, tal i com si treballessin en una empresa del sector i presentessin un projecte per a ser venut al mercat de forma molt satisfactòria, en criteris d’ocupació del temps lliure i d’oci. El fet de plantejar situacions d’estrès en l’alumnat per posar en crisi la seva presa de decisions, d’haver de negociar en petits grups aquestes decisions, d’exposar-se a la resta del grup com a màxims responsables del que passi o pugui passar i tot això fent-se en condicions climàtiques, de descans, d’alimentació i de fatiga extremes fa que la persona es vegi obligada a fer un pas endavant en el seu creixement personal, a prendre decisions i a encertar o a errar, però sempre sota l’atenta supervisió seguint les normes bàsiques de seguretat de l’equip de professorat.