Recomençar: Frederic Mompou, en arpa

Víctor Bargiela, alumne de 2n de batxillerat del col·legi Maristes la Immaculada - Barcelona
En aquest treball es parla sobre Frederic Mompou, un compositor català del segle XX que va viure a Barcelona. D'entre les seves obres, el treball se centra en el mètode que Mompou utilitzaria per composar "Cançons i Danses", un recull d'adaptacions de la música popular catalana per a piano. A posteriori, tractarà quines diferències veu la societat catalana entre la obra primera i la seva posterior transformació. En paral·lel es tracta la història de l'Escola Catalana Moderna d'Arpa, els seus antecedents i com podríem arranjar les obres de Mompou a l'arpa seguint les tècniques i mètodes propis d'aquesta escola. Després de la visita al Museu de la Música i veure l'exposició "El so de la llum" on es relacionava Gaudí amb Mompou sorgeix una gran curiositat per l'obra d'aquest compositor. M'interesso per les seves obres, per la seva manera de veure el món i per la seva manera de fer. Ràpidament decideixo que vull ser capaç d'interpretar les seves peces en el meu instrument, i vull saber d'on surten aquests sons "metàl·lics" tant característics de l'obra de Mompou. Investigant, trobo "Cançons i Danses", aquí hi veig la via perfecta per esbrinar el mètode com Mompou composa les seves obres i quins recursos harmònics hi aplica per tal de convertir quelcom que podria ballar a l'esbart en una obra per escoltar assegut al Palau de la Música. El treball s'ha realitzat durant el curs 2013-2014 i el curs 2014-2015, en l'àmbit del Treball de Recerca de Batxillerat, amb el recolzament de la Fundació Mompou, l'Associació Catalana d'Arpistes i el tutor del treball.