Projecte Pastorets

Alumnes de 5è de primària de l’escola Els Planells - Artesa de Segre
Pastorets_Planells2014_act2
Durant el primer trimestre del curs 2014-2015, l’alumnat de 5è hem realitzat el Projecte Pastorets. Aquest projecte interdisciplinar i d’aprenentatge per servei va comptar amb el treball conjunt del projecte ILEC, les àrees de religió catòlica, educació en valors socials i cívics, educació artística (música i plàstica), familiars voluntaris i Càritas Artesa. Es tractava de fer poble, és a dir, de descobrir de forma activa i participativa les manifestacions culturals i tradicionals catalanes, per treballar i viure els valors de cooperació i participació social. Així vam decidir adaptar l’obra “Els pastorets del ferrer Magí” d’Enriqueta Capellades i fer-ne dues representacions en el marc de les festes de Nadal. La primera va ser destinada a l’alumnat de primària en horari escolar, mentre que la segona, dins del programa d’actes de l’ajuntament, va ser per al públic en general, recollint aportacions econòmiques lliures que vam entregar a Càritas per a material escolar per a famílies amb dificultats.