PROJECTE COMPARTIT

ALUMNES DE CICLE INICIAL - PUIG-REIG
UNA CONSTEL·LACIÓ LLUMINOSA En una època en la qual pren valor l’individualisme per sobre de la cooperació, el projecte que us presentem té una força especial; el seu èxit depèn de la col·laboració de les nenes i nens del cicle inicial de la nostra escola i de la participació de l’alumnat de dos centres més de la comarca del Berguedà. Quan mirem al cel educatiu del nostre país ens adonem que n’hi ha moltes de constel·lacions que brillen damunt dels nostres caps i que fan que les persones que ens dediquem a l’educació estiguem esperançats en la consecució de fites cada vegada més altes. Per què constel·lació? Perquè una constel·lació té unes característiques que la fan única, bella i inusual. I aquests atributs també els trobem quan analitzem a fons el Projecte Compartit: un treball valent per finalment rebre a nens i nenes de la seva edat per preparar una bona acollida, per rebre’ls amb els braços oberts, perquè se sentin inclosos i puguin viure el projecte com una experiència pròpia… valors que en l’actualitat prenen sentit quan es veu el patiment de milers de persones que lluny de casa es troben abandonades i sense l’escalfor necessària per sentir-se com a casa. Per què lluminosa? Perquè al llarg del projecte veies les seves cares il·lusionades, engrescades, en parlaven als passadissos, les famílies coneixien el projecte de primera mà, en rebien les graduals consecucions a vegades carregades de neguit, nerviosisme, joia per allò que s’esdevindria gràcies al seu esforç col·lectiu. Van fer un gavadal d’activitats, clarament competencials i que abastaven el coneixement des d’un punt de vista globalitzador: les ganes de conèixer nenes i nens de la seva edat, els van portar a fer un vídeo de presentació, a escriure’s molts correus electrònics, a preparar itineraris i mapes d’on es troba l’escola i altres llocs emblemàtics del poble, a pensar quines activitats farien el dia de la trobada, a triar aquelles que fossin més votades, a fer una quantitat enorme de càlculs per a poder obsequiar-los amb un bon esmorzar i també per a preparar-los un record de la visita, a parlar amb associacions del poble i amb l’ajuntament, a preparar llistes de compra, a anar a comprar al supermercat, a preparar els discursos de benvinguda i de comiat, a saber demanar allò que els interessa per a realitzar una determinada activitat, a fer una bona tria de jocs per a compartir, a preparar una pancarta de benvinguda… en definitiva el projecte comportava assumir uns reptes que no venien condicionats ni per l’edat ni per la dificultat. SENS DUBTE, FOREN VERITABLES PROTAGONISTES DEL SEU APRENENTATGE!