Persones refugiades, persones amb drets

Alumnes i mestres de tota l'escola - CERDANYOLA DEL VALLÈS
El treball que presentem és un exemple dels projectes que anualment fem a la nostra escola relacionats amb la cultura de la pau, dins el marc de la xarxa d’escoles Unesco. Com educadors, assumim el compromís de formar persones compromeses amb els altres i compromeses amb el món on viuen, amb l’esperança que conreant aquests valors, puguem contribuir a fer possible la construcció d’un món una mica més just, d’un món millor. El projecte que presentem recull el treball que vam fer el curs passat a l’entorn de les persones refugiades. Des de les aules, vam intentar apropar-nos a la realitat que han viscut o viuen encara avui les persones refugiades. Vam mirar de comprendre qui són aquestes persones, d’on vénen, per què han marxat dels seus països d’orígen,… Vam descubrir que darrere de cada una d’elles hi ha un viatge diferent, una història, una vida. I, sovint, molt sofriment. Aquest treball que es desenvolupa transversalment a tots els nivells educatius i amb la implicació de tota la comunitat educativa, conclou amb una exposició i amb l’edició d’un llibre: PERSONES REFUGIADES, PERSONES AMB DRETS. La venda d’aquest llibre ens està generant uns beneficis que es destinaran íntegrament a una ONG que treballa amb persones refugiades. En rebreu un exemplar per correu postal.