Passejada històrica per la nostra escola modernista

alumnes de sisè de primària - Reus
FA CENT ANYS, NEIX EL PRIMER GRUP ESCOLAR I LA PRIMERA ESCOLA PÚBLICA A REUS -1917- PASSEJADA HISTÒRICA PER LA NOSTRA ESCOLA MODERNISTA Motivació: a partir de la celebració del Centenari de l’escola, ens proposem fer un treball de recerca i investigació al voltant de l’any 1917 centrat a Reus i conèixer bé la nostra escola des del punt de vista arquitectònic, edifici modernista, i higienista ja que aplica mesures que afavoriran el benestar dels alumnes, grans finestrals, espais grans, rampes enlloc d’escales, pati a l’exterior, amb arbres... La tasca final és fer de guies turístics per la nostra escola. En aquesta visita guiada que preparen, primer per a companys d’altres escoles que vindran al centre, i després un dia de juliol obert al públic de Reus, expliquen tot el que han après i han recollit. Annex 1. A la festa de l’escola, com a cloenda de l’any del Centenari, el dia 10 de juny, dia que coincideix amb el de la seva inauguració 100 anys enrere, els alumnes de sisè fan una passejada històrica per a totes les persones que hi són presents. Annex 2. Consideracions: És una escola de màxima complexitat, amb alumnat de procedència diversa, per la qual cosa desconeixen la nostra cultura i serveis que disposa la ciutat. Per això, volem oferir a l’alumnat tant un mètode, unes estratègies i uns recursos per a plantejar i desenvolupar un treball, com possibilitar que coneguin els serveis que ofereix el municipi per buscar informació. Documentació: Fonts orals: entrevistes, assistència a xerrades... Fonts escrites: lectura de documents, d’imatges... Fonts patrimonials: obres que puguem trobar als museus, escultures i edificis de la ciutat... Valoració i coneixement: - Valoració del patrimoni arqueològic per a comprendre el passat. - Valoració dels museus, els arxius, les biblioteques com a indrets que permeten guardar la memòria del passat, i oferir exposicions temporals. - Coneixement de font històrica. - Saber els llocs que ofereix Reus per a poder realitzar un treball de recerca. - Aprendre com estructurar, projectar i desenvolupar un treball de recerca. Objectius: - Situar els principals edificis en un plànol del segle XX de la ciutat de Reus, i establir comparacions amb el plànol actual. Analitzar el desenvolupament d’una ciutat a partir de l’estudi de la seva realitat més propera. - Identificar els elements festius de la ciutat. - Saber extreure la informació rellevant pel treball de recerca a través dels documents analitzats. - Practicar l’escolta activa, i ser capaç de prendre apunts de les idees principals. - Cooperar amb el grup de treball, responsabilitzant-se de la tasca a portar a terme. - Preparar-se l’exposició oral per a què sigui entenedora al públic a qui anirà destinada. - Comprendre que un fet històric forma part d’una època amb tot el què implica (art, música, literatura, esport...) Com a resum del treballat elaboren un dossier on queda reflectida tota la tasca, un per a cada alumne i per l'escola, un àlbum fotogràfic on figuren les imatges que resumeixen el procés viscut, amb l’Annex 1 i 2, i el mateix dossier de l'alumne però amb més imatges en color. També adjuntem els vídeos que van gravar pels seus companys, com alguns fragments del dia 14 de juliol. (La qualitat dels vídeos no és bona però és una evidència de la gran tasca que van dur a terme els alumnes).
No hi ha informació adjunta.