Malformacions en Testudo hermanni, causes ambientals o genètiques?

Pau Vilaseca Martí - Sant Feliu de Llobregat
Aquest treball de recerca forma part del projecte del Pati de les tortugues de l'Escola, en el que s'estudia la biologia i la reproducció de la tortuga mediterrània. En treballs anteriors s'havia observat que alguns dels individus nascuts a l’Escola presentaven malformacions. Descriure totes les malformacions aparegudes a l’Escola, analitzant com han afectat a la vida dels individus a partir del banc de dades que s’ha anat generant en treballs de recerca anteriors, és el primer objectiu d'aquest treball. Després s'estudien i analitzen les possibles causes que provoquen malformacions en aquesta espècie i s'intenta discriminar entre causes genètiques i causes ambientals en el cas de les tortugues nascudes a l’Escola, perquè tenim un cas de progenitor amb duplicacions de plaques (una malformació lleu). D'aquesta forma, si en coneixem millor les causes, possiblement podrem reduir l'índex de malformacions de tortugues nascudes a l'Escola en els propers anys.