Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció?

Alumnes de cicle superior de l'escola Joan Maragall de Santa Pau - Santa Pau
Hem realitzat un projecte educatiu sobre les energies renovables per saber en què consisteixen, com són i quines podrien ser les més adequades per a la nostra escola. També hem après alguns conceptes, com per exemple: l’eficiència energètica i la sostenibilitat. Per això, hem decidit desplaçar-nos amb bicicleta a les sortides i activitats del projecte: - Visita a les calderes de biomassa de l'escola, l'Ajuntament i la Cooperativa de la Fageda. - Visita al local d’Espai Zero, on hem pogut observar diferents tipus d’energies renovables i sistemes d’eficiència energètica. - Elaboració de maquetes que ens han ajudat a entendre com es podria aplicar a un espai real tot allò que hem estudiat (annex 1) - Realització d’un curtmetratge amb un recull de tot el que hem treballat (annex 2). - Diferents activitats relacionades amb les matèries i àmbits curriculars (annex 3).  Exemple d’activitat de matemàtiques (annex 4).  Escrit a la comarca (annex 5). Finalment, l’Ajuntament de Santa Pau s’ha compromès a considerar la proposta que els fem: traslladar les plaques solars del poliesportiu (en desús) al terrat de l’escola, aprofitant la seva bona orientació.