La Nostra Escola Comarcal

La Nostra Escola Comarcal presenta candidatura als premis Baldiri Reixac, en la categoria de Projectes de Centre. La nostra trajectòria, de més de 45 anys de compromís amb la nostra llengua i cultura, així com la contribució a la transformació educativa al llarg dels anys, ens ha motivat a presentar-nos. En la tardor de 1973 va nàixer La Nostra Escola Comarcal, actualment un centre d'ensenyament concertat d'Educació Infantil, Primària i Secundària. L'Escola va ser una de les primeres a escolaritzar en valencià (i per tant pionera en la confecció de materials, llibres, experiències innovadores,…). Som una Escola cooperativa mixta ( pares/mares i treballadors/es) que ha fet de la cooperació l'eina més poderosa per a l'èxit de la gestió i per a l'aprenentatge entre l'alumnat i llurs famílies. Des del seu naixement La Comarcal ha estat implicada en els moviments de Renovació Pedagògica del País Valencià. El nostre eslògan: “La Comarcal una Escola que enamora” és tota una declaració de principis: una escola laica, democràtica, participativa, amb una mirada universal que s'ha involucrat en projectes i programes educatius amb els quals ha contribuït a la renovació pedagògica, a la innovació docent i a la transformació de l’Educació al llarg dels anys. Des de la seua creació el nostre centre ha destacat per donar prioritat en el seu ensenyament a la defensa i la promoció de la llengua i la cultura del País. A La Nostra Escola s'aprèn des de l'experimentació i la recerca, potenciem l'afecte com a motor de creixement de les persones. El nostre compromís per la innovació i transformació educativa fa que el nostre centre siga un espai singular per a l'Educació on compartir projectes i experiències. L’Escola educa per al futur, i nosaltres acceptem el repte dia a dia, des de l'afecte, la curiositat, la creativitat, el coneixement, l'ús de la tecnologia, el treball cooperatiu… amb una mirada que fomenta l'aprenentatge per a la vida.