La màgia de Joan Brossa

Alumnes d'educació infantil - Carcaixent
El projecte gira al voltant de la vida i obra de Joan Brossa. La motivació d’aquesta iniciativa va néixer fruit de l’assistència a l’espectacle “Consonant” (basat en l’obra de Joan Brossa) de la companyia Maduixa Teatre, al teatre el Raval de Gandia. Des del primer moment els va captivar la seua màgia quan en la primera assemblea conjunta de cicle vàrem visionar tot aquest recull, demanant la intervenció dels xiquets i xiquetes perquè comentaren el que anaven veient. La tasca desenvolupada per l’alumnat de 3, 4 i 5 anys va consistir a fer una aproximació a l’obra d’aquest poeta tan polifacètic. A les aules, abans d’anar al teatre, realitzàrem un xicotet dossier per tal conèixer aquest autor. A més a més, per poder arribar millor al nostre alumnat férem ús de les noves tecnologies, entre elles la Pissarra Digital Interactiva, dissenyant el propi professorat un conjunt d’activitats. Un dels grans objectius que ens marcàrem fou el desenvolupament de l’àmbit d’aprenentatge dels llenguatges: comunicació i representació. Treballàrem el llenguatge oral, l’escrit, el plàstic, el corporal, el musical… Fins i tot tingueren la capacitat de mostrar a les famílies i companys/es tot el que havien aprés. Tot el que es treballa a les aules d’infantil s’ha de fer des de plantejaments basats amb la interacció entre els iguals i els adults, des de l’afecte i les emocions.