Itineraris de natura: Les plantes del nostre entorn

Alumnes de 3r i 4t de primària de l’escola Sant Cristòfol - Les Planes d'Hostoles
Ja fa molts anys que a cicle mitjà i dins 'àrea de medi, estudiem a 3r el nostre poble i a 4t la nostra comarca. Es treballen diferents aspectes: situació, relleu i rius, clima , economia,festes, tradicions i llegendes, fauna i flora. Si ens centrem en la fauna i la flora, l'objectiu bàsic seria que poguessin reconèixer i tenir un coneixements bàsics sobre alguns animals i plantes que poden veure en el seu entorn proper. Per tal d'aconseguir aquest objectiu s'ha preparat una programació i un dossier amb activitats pels alumnes. Sabem que per tal de que els alumnes fixin els noms d'animals i plantes de l'entorn cal haver-los vist vàries vegades i tenir un cert interès en observar-los també fora de l'escola. Disposem de presentacions de PowerPoint i fotos plastificades que ens permeten anar consolidant els noms. Fem també observacions directes a la natura sempre que ens sigui possible. Objectius: 1- Identificar les plantes més comunes de l'entorn i conèixer les seves característiques. 2- Distingir plantes sense flor i amb flor. 3- Identificar les criptògames més comunes de l'entorn. 4- Observar les parts de la planta i identificar-ne els fruits. 5- Localitzar i identificar la part masculina i femenina de la planta. 6- Constatar que tots els arbres, arbustos i herbes tenen flors. 7- Despertar en els alumnes l'interès pel medi que els envolta, gaudir-ne i protegir-lo. 8- Situar-se en l'espai, orientar-se i desplaçar-s'hi utilitzant plànols i mapes.