Investigació, difusió i conscienciació de la vida dels cetacis en captivitat

Santi Amela Vela, Jordina Arcalis Guiu, Júlia Baiget Tarruella, (...) - Prats de Lluçanès
El Projecte Interdisicplinar “Investigació, difusió i conscienciació de la vida dels cetacis en captivitat” parteix d’un taller organitzat per l’associació “SOS Delfines” a l’escola. El tema va captar l’interès i la curiositat dels alumnes i, a partir d’aquí, es van programar tot un seguit d’activitats competencials. Durant un curs escolar (15-16) els alumnes de cinquè van redactar articles per diaris comarcals, van elaborar presentacions digitals presentades a la Mostra Petxa-Kutxa d’Osona organitzada des del CRP, van difondre els què havien investigat a la resta de companys i famílies de l’escola i, finalment, van crear un curtmetratge digital titulat “Orquinos, la petita orca” amb l’objectiu de sensibilitzar a la resta de la societat i que va comptar amb l’ajuda dels companys de 6è. FAADA i SOS Delfines van difondre el curtmetratge per les seves xarxes socials i l’obra va ser escollida per projectar-se al Festival Internacional de Cinema de Roda de Berà com a obra finalista a la categoria d’educació.