Història de lo Marraco. Bestiari lleidatà. Les ombres xineses.

Professores: Esther Garcia Jové, Concepció Pastó Piulats, M. Creu Pueyo Teixidó, Xus Marin Santos, M. Mercè Giró Farràs - Lleida
Durant el curs 16-17 la nostra escola es va plantejar la realització d’un projecte interdisciplinari amb la participació de tot el centre ( Educació Infantil i Primària ) al voltant de les arts escèniques que vam anomenar ”Llums, càmeres, acció: les arts escèniques “. El coneixement d’aquestes disciplines artístiques en l’àmbit escolar potencia la creativitat dels nois i noies i proporciona als alumnes un espai d’expressió que els ajuda en el seu creixement personal i social.A partir d’aquest centre d’interès cada cicle va dissenyar la seva pròpia proposta didàctica. Els alumnes de cicle inicial van realitzar el projecte “ Artistes de la llum, l’ombra i el color: " les ombres xineses “ .Tot descobrint la importància de la llum i el color en el món de l’art i l’escena vam relacionar el nostre treball amb les ombres xineses, una tradició mil·lenària que, com d’altres arts escèniques, pretén convidar-nos a l’expressió artística mitjançant les imatges. Endinsar-nos en tot aquest treball ens va permetre fer un petit homenatge, tot jugant amb la llum i les ombres, a la figura de ”Lo Marraco”, un personatge emblemàtic de la ciutat de Lleida que ens acompanya sempre a les festes i que forma part del nostre patrimoni cultural. És precisament aquest apartat del projecte el que nosaltres volem destacar en la nostra participació al premi Baldiri Reixac.