Georeferenciem els nostres elements emblemàtics

Alumnes de 5è i 6è de primària de l’escola Sant Gil - Torà
L’Escola Sant Gil de Torà s’identifica amb un ensenyament actiu, integral i significatiu. És per aquest motiu que realitzem activitats que potenciïn tots aquests aspectes, en què els alumnes en siguin els veritables protagonistes. És l’alumnat de cicle superior que s’ha animat a participar en una experiència de MHM ( Mobil History Map) de georeferenciació i conseqüentment en la presentació d’aquest projecte als premis Baldiri Reixac, organitzats per la fundació Carulla. Aquest curs 2014-15 ens hem proposat donar un nou impuls a les noves tecnologies, i per això, s’ha creat un entorn moodle; som escola pilot en la plataforma Nodes, impulsada pel Departament d’Ensenyament; i l’escola també ha realitzat una gran inversió en material tecnològic (càmeres, tauletes, ...). Tot això amb l’objectiu de desenvolupar la competència digital dels nostres alumnes, realitzant activitats d’aprenentatge entorn a les TAC. Des del CRP de la Segarra se’ns proposa la possibilitat de participar en una experiència de georeferenciació de monuments emblemàtics de la nostra zona, a través del projecte MHM (Mobile HistoryMap) i ens engresquem a participar amb els monuments de la Torre de Vallferosa i el Monestir de Cellers, els dos monuments d’interès nacional. La nostra proposta didàctica es basa en el treball de recerca i elaboració de documentació sobre un element patrimonial i la seva georeferenciació amb l’ús de dispositius mòbils. A més, amb la nostra iniciativa particular de fer que sigui el propi alumnat els protagonistes i actors del vídeo, comporta a la vegada, tot un treball interdisciplinar amb significació social i relacionat amb les competències bàsiques, donant molt d’èmfasi a l’expressió escrita i oral, al coneixement de l’entorn, a l’expressió artística i sobretot a la competència digital. Hem vist que el nostre treball va molt lligat a les bases del concurs Baldiri Reixac i és per aquest motiu que hem decidit participar i plasmar-ho amb un audiovisual i dos àlbums il•lustrats on es mostra la tasca feta durant les gravacions: un en forma de diàleg i l’altre en forma de notícia. Ens agradaria i desitgem que els usuaris puguin accedir a la història d’aquests monuments, explicada per nosaltres mateixos de forma escenificada, i convertir-los en un punt d’interès.