Foc i tradició: la Colla de Diables del Prat de Llobregat

Pau Ruiz, alumne de 2n de batxillerat de l’institut Salvador Dalí - El Prat de Llobregat
Lliurament de premis Ciutat del Prat 2013
Pratifoc 2014
Actuació dels músics dels Diables en el 9è concurs de percussió de Barcelona (guanyadors per quart cop)
El Treball de Recerca Foc i tradició té com a objectiu difondre la història de la Colla de Diables del Prat de Llobregat, que al llarg dels seus 32 anys d’existència ha creat molts dels actes que trobem en aquest moment en el calendari festiu del Prat de Llobregat, amb els objectius d'enriquir el teixit cultural de la ciutat i d’aglutinar gent de procedència diversa. És per això que per tal de facilitar la comprensió dels qui el llegeixin, està dividit en dues grans parts. La primera explica la història i evolució del món dels diables a nivell general des de la seva aparició en la nostra cultura popular al segle XV; la segona part, la més important, explica la història de l’entitat pratenca, on hi podem diferenciar tres parts: els orígens del grup l’any 1983, la seva evolució al llarg dels anys, els actes organitzats i els principals ninots creats i, en el tercer i darrer apartat, el present i el futur de l’organització. A més, aquest treball es fa ressò del premi que va rebre l’any 2013 aquesta entitat, el Premi Ciutat del Prat. Com a conclusió s’hi exposa i s’hi analitza una enquesta feta a una varietat àmplia de la població pratenca sobre el grau de coneixença que es té d’aquesta entitat, així com fotografies i documents dels diferents anys de la seva història