Escola Sadako

Explica’ns breument els reptes de la teva escola (2000 caràcters) * Fa 8 anys l’escola va engegar un procés molt intens de transformació, dibuixant 4 línies estratègiques de millora: Cercar models més profunds de participació de l’alumnat i les famílies, engegar processos de canvi metodològic i alhora iniciar un procés de reformulació dels espais de joc de l’escola. En aquell moment també es van iniciar les primeres experiències de codocència a les aules, amb la intenció d’apostar per un model clarament inclusiu. Progressivament l’escola ha continuat aprofundint en aquest procés de transformació, entrant en una mena d’espiral d’innovació i canvi que l’ha dut fer-se moltes preguntes sobre sentit últim de l’educació i el veritable paper de l’escola. Ens sembla que escola no ha perdut res de la identitat del seu projecte, considerant l’infant i el respecte cap aquest, l’eix estructural del seu ideari. Però és clar que Sadako ha iniciat un camí intens de canvi metodològic dins i fora les aules, amb la voluntat d’oferir un educació personalitzada, inclusiva, participativa i contextualitzada en la societat i moment que vivim, amb la intenció d’incorporar en la cultura del centre una mirada crítica i transformadora del nostre entorn amb la pretensió de que el nostre alumnat s’empoderi d’aquesta actitud transformadora del seu entorn i del món on viu. En l’actualitat l’escola té el privilegi de formar part de diverses xarxes del propi país i d’altres internacionals, que li permeten aprendre i compartir amb altres centres i institucions aquest procés tan apassionant de redefinició col·lectiu de l’educació. Aquest repte per tota la nostra comunitat educativa és apassionat, i d’alguna manera ens alinea amb la idea de poder també convertir-nos en agents de canvi com institució.