ESCOLA PERE VIRGILI

EL NOSTRE POBLE I L’ENTORN: UN PROJECTE COL.LABORATIU El Projecte que teniu a les mans i que té com a referència el PEC del centre, neix amb la voluntat de donar a conèixer als nens i nenes de l’escola Pere Virgili el seu poble i l’entorn més proper. S’inicia el curs 2012-13 a Cicle Mitjà (3r i 4t) amb l’estudi dels aspectes més rellevants del poble (història, monuments, personatges...) i dels dos conreus més importants de la zona: l’olivera i l’avellaner. La motivació i implicació d’alumnes, mestres i voluntaris, els bons resultats obtinguts i la valoració positiva de la comunitat educativa fa plantejar-se ampliar el Projecte a la resta de cicles. Així, es van realitzant activitats esporàdiques, fins que en els curs 2016-17 s’elabora una programació sistemàtica de 2n a 6è que s’implementa aquest curs 2017-18 i que us adjuntem. En propers cursos es pretén incorporar Educació Infantil i 1r al Projecte per tal que sigui transversal a tots els nivells educatius del centre. També es plantejaran més activitats relacionades amb l’entorn natural, i se n’incorporaran de noves com ara la visita al Museu del Cinema que recentment s’ha inaugurat a Vilallonga. Aquest és un Projecte engrescador que definim com a: -Vivencial: l’alumnat aprèn a través del contacte directe amb el seu entorn més proper, el coneix, el valora i l’estima. Els nens i nens interactuen i cooperen entre ells. -Col.laboratiu: A banda del professorat del centre, comptem amb la participació activa d’una professora de l’escola ja jubilada, un historiadora i una metgessa membres de l’Agrupació cultural i Centre d’estudis de Vilallonga del Camp (àvies d’alumnes de l’escola), que col•laboren des de l’inici del Projecte amb molt entusiasme i professionalitat. Esporàdicament hi intervenen membres de la comunitat educativa i altres persones externes. Comptem també amb els suport de l’Ajuntament que facilita l’accés a les dependències municipals (Casa de la Vila, arxiu, museus...), altres entitats del municipi (Associació Amics de Roser, Agrupació Cultural...) i empreses de la zona (Cooperativa Agrícola de Vilallonga, Unió Corporació Alimentària, Molí d’oli Montseny, Fruits Secs J.M. Palau... ) que amb la seva col•laboració permeten tirar el Projecte endavant. -Interdisciplinar: a banda de l’àrea de medi social i natural també incorpora activitats d’altres matèries, especialment llengua catalana, llengua anglesa, matemàtiques, plàstica.... -Competencial i transversal: El Projecte potencia el treball competencial i vol arribar a ser transversal de P-3 a 6è.