ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG

L’ESCOLA MÀGICA (ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG) Com diu el títol de la propera cantata, Ens fem grans, que farem per celebrar el 25è aniversari, el nostre repte és ser cada dia una mica més grans: ENS FEM GRANS EN QUALITAT: Per tal de ser una escola de qualitat, intentem tenir un professorat motivat, que sàpiga transmetre l’estimació per aquest art preuat que és la música, que es formi i busqui metodologies innovadores, que sigui un model. ENS FEM GRANS EN QUANTITAT: Volem ser una escola oberta independentment de la classe social de cada persona, on tothom tingui un lloc on compartir experiències i viure la música. Seguir tenint alumnes de pocs mesos, nens i nenes d’educació infantil i primària, noies i noies de l’institut, adults i alumnes jubilats, el nostre repte és seguir així! Les diferents edats que tenim trobem espais comuns a l’escola (orquestra, banda, tallers, sortides lúdiques...) ENS FEM GRANS CUIDANT EL NOSTRE ALUMNAT: El nostre repte és que tothom pugui estudiar música tenint en compte les seves inquietuds i és per això que oferim diferents programes. Busquem que cada alumne es pugui fer el seu propi programa escollint d’un gran ventall d’assignatures optatives. Les assignatures troncals són la lectura i l’instrument. Les assignatures optatives a escollir són: cant coral, cambra, conjunt instrumental, banda, orquestra, combo, harmonia, història de la música, teoria-dictat-audició i noves tecnologies musicals. ENS FEM GRANS EN INCLUSIÓ:_ El nostre repte és que a l’escola hi puguin venir persones que no tenen coneixements musicals, però que volen passar una bona estona fent música. Oferim tallers. Ens agradaria poder oferir tallers amb gent gran de percussió corporal, corda o batucada. Mitjançant el Puig-reig Canta i Toca tenim l’objectiu de treballar conjuntament amb les escoles de primària, fomentar la relació entre les diferents escoles, donar l’oportunitat a nens i nenes de famílies amb pocs recursos. Ens proposem seguir amb aquest projecte que està subvencionat per l’ajuntament i ampliar-lo. Un altre objectiu que tenim és fer servir la música com una eina terapèutica. La música amb els seus ingredients proporciona un canal de comunicació no verbal de gran capacitat de relació. ENS FEM GRANS EN ESPAI: El nostre repte és ser l’escola municipal de música del Baix Berguedà. De moment, fa dos cursos hem iniciat una aula associada a Gironella. El nostre propòsit és que també es faci gran! I qui sap si algun dia podrem dir que en tenim una altra a Casserres. Estem d’aniversari! En celebrem 25, i volem fer-ne molts més!