Escola Cooperativa El Puig

Transformació i Escola – 1970 / 2018 Justificació i descripció 1968-1970. Un grup de famílies imaginen, als finals de la dictadura política, social i cultural, un món millor pels seus fills i filles. Entenen que l’educació pot ser el motor d’un canvi i l’escola una oportunitat. Volen una escola catalana, pluralista, laica, coeducativa, cooperativa i activa. El 1981 L’Escola rep el guardó dels Premis Baldiri Reixac i aquest fet esdevé un gran estímul per la Cooperativa. Ja fa temps que pensàvem com ens agradaria participar de nou al Premi, per tal de deixar constància d’una trajectòria de 47 anys en constant evolució dins de l’Escola Catalana. És en aquest 40è aniversari que es produeix l’oportunitat. El repte que els volem mostrar, és el de mantenir i fer créixer l’esperit d’aquella petita Cooperativa dels anys setanta essent fidels als seus principis fundacionals i portant-la al paradigma necessari per l’Escola del S XXI del nostre país.Com ens deia el poeta i amic Miquel Martí i Pol en la celebració del desè aniversari: “Si us manteniu fidels al vostre origen al puig més alt hi plantareu bandera” Del que podríem escollir per mostrar del projecte pedagògic en aquest breu espai, hem pensat en el darrer llibre que hem documentat: “EN TRANSFORMACIÓ”, fruit del treball que expliquem en l’apartat 5.5 del Projecte General d’Escola. Adjuntem també l’enllaç al llibre digital. El curs 2016-17 vàrem partir d’aquesta idea per treballar tota l’Escola degut al procés de canvi que ens trobem a la nostra societat, però ens sembla que defineix també, un dels trets més característics de la nostra comunitat. És una entitat viva i en contínua TRANSFORMACIÓ, amb l’objectiu de fer una escola a l’alçada dels infants, les famílies, els professionals, la cultura i el País. Estem instal•lats en el canvi, però sense pretendre innovar com a objectiu, sinó transformar l’Escola en funció de l’experiència acumulada i les necessitats del moment actual. Resultats i calendari: La trajectòria d’una Escola, és un procés sempre inacabat, on dia a dia es poden anar valorant evidències. La més important és el pas de les generacions, amb el progrés personal, social i professional de tots ells. La documentació en llibres, articles, conferències i formació de mestres duta a terme per l’Equip Docent n’és una altra. Pressupost: El valor econòmic del premi serviria per ajudar a la Cooperativa a continuar aquesta escola.